به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی برج میلاد، جشنواره ملی چارسوق از 21 تیرماه در یادمان ملی ایرانیان آغاز شد و تا 26 شهریور ماه ادامه داشت که در هر شب فرهنگ، آداب و رسوم، سوغات و صنایع دستی یک استان به نمایش گذاشته می شد.
در آیین اختتامیه نخستین جشنواره چارسوق در بخش اجرای رقص سنتی شاهو فتحی گروه هلپرکی کردستان، علیرضا غفار نژاد از گروه خان چوپان اردبیل و محمد امین کامرانی از گروه هلپرکی کرمانشاه و در بخش اجرای موسیقی سنتی، باسم حمادی از گروه میسان خوزستان، عمگر ساعد از گروه ائل سسی آذربایجان غربی و امیر حسین صمدانی از گروه حیران اصفهان به عنوان برترین ها معرفی شدند.
در بخش طنز نیز علیرضا رنجی پور از استان آذربایجان شرقی، فرشاد صفری از استان فارس و سامان اعتباری از استان کردستان تقدیر شدند.
همچنین در گروه اجرای مراسم های آیینی، علی حسن نژاد از گروه آیینی مازندران، مسعود آگشته از گروه تاراز چهارمحال وبختیاری و فاطمه پورتنگستانی از گروه ماندستان بوشهر به عنوان برترین ها اعلام شدند.
برترین های اجرای موسیقی پلی بک نیز محسن میرزاده زاده از استان خراسان رضوی، چنگیز حبیبیان از آذربایجان شرقی، حامد فقیهی از استان فارس و رضا پولادی از استان بوشهر بودند.
در بخش طراحی صحنه و دکور، ارغوان مهدیزاده از استان بوشهر، عبدالمالک شنبه زاده از استان ایلام و مهدی خشوعی از استان همدان و در بخش نقالی و شاهنامه خوانی نیز کاظم کریمی از کهگیلویه وبویر احمد، نگین ناری از استان چهارمحال و بختیاری و امیر نجاری از استان خراسان شمالی به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

*جشنواره چارسوق در سطح بین المللی اجرا شود
محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این آیین با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز جشنواره چارسوق گفت: اگرچه تهران پایتخت اقوام ایرانی است، اما امیدوارم در چارسوق تنها بحث میزبانی اقوام ساکن تهران نباشد و این جشنواره در سطح بین‌المللی اجرا شود.
وی ادامه داد: تهران به‌عنوان پایتخت ایران، پایتخت اقوام است و بسیاری از اقوام در پایتخت کنار هم زندگی می‌کنند و با برگزاری جشنواره چهارسوق توانستیم داشته‌های اقوام را به‌خوبی معرفی کنیم.
محب خدایی یادآور شد: این جشنواره تنها به تابستان ختم نمی‌شود و در سایر فصول نیز اجرا خواهد شد.

تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.