به گزارش خبرنگار ایرنا، در همایش تخصصی فرماندهان و مدیران سیاسی نیروهای مسلح و ائمه جماعات استان تهران و در حین سخنرانی اژه ای معاون اول قوه قضاییه که در زمینه مفاسد اقتصادی و مقابله دستگاه قضا با عاملان متخلف برگزار شد، برخی حاضران خواهان برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی شدند.
یکی از روحانیون حاضر در این جلسه به حالت اعتراض گفت: به نظر بنده امروز مردم از دستگاه قضا امید می خواهند، در حالی که سخنان شما مدام از نمی توانیم، نمی شود و اینگونه کلمات است.
اژه ای نیز پاسخ داد: دستگاه قضا تمام توان خود را به کار گرفته تا با مفسدان برخورد کند و برخورد با مفسدان خط قرمزی ندارد.
صدایی دیگری از وسط سالن بلند شد که می گفت: شما نباید حرف هیچکس، حتی دولت را گوش دهید؛ باید در رسیدگی به پرونده ها فقط به حرف های مقام معظم رهبری گوش کنید.
سخنگوی دستگاه قضا حاضران را به سکوت دعوت و بیان کرد: باید دید مفسدانی که امروزه با آنها برخورد می شود چه کسانی هستند.
وی ادامه داد: از پرونده افراد صاحب منصب و دارای ثروت که محکوم شده اند یا در حال رسیدگی است فهرستی تهیه شد و از دفترم خواستم آن را در اختیار رسانه ها هم قرار دهد.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: وقتی به لیست محکومان و مفسدان نگاه می کردم بیش از 300 نفر از کسانی که در سال های اخیر به مجازات های مختلف از اعدام تا حبس و انفصال از خدمت محکوم شده اند عمدتا از افراد صاحب منصب، قدرت و پول بودند.
وی تصریح کرد: هرگز آفتابه دزد به مجازات های سنگین محکوم نمی شود، قطعا افرادی که دارای پست های ارشد و مهم باشند در صورت اثبات تخلف و فساد به اینگونه مجازات ها محکوم می شوند.
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: مبالغ بالا در معوقات بانکی مربوط به افراد ضعیف و کم درآمد نیست، در برخی از پرونده ها باوجود بازگردان پول ها از سوی متخلفان و متهمان، آنها محکوم هم می شدند.
وی اظهار داشت: اگر همه امور را از قوه قضاییه انتظار داشته باشید و اینکه دستگاه قضا ریشه فسادها را از بین ببرد، امکان پذیر نیست.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: ممکن است سوء مدیریت و کم کاری به جرم تبدیل شود اما همه جا این سوء مدیریت جرم تلقی نمی شود.
یکی دیگر از حاضران این همایش اعتراض کرد که شهرام جزایری و بابک زنجانی آفتابه دزد بودند که این همه فساد را مرتکب شد؟
معاون اول قوه قضاییه پاسخ داد: آیا شهرام جزایری و بابک زنجانی محاکمه نشدند؟ شهرام جزایری بیش از 14سال در زندان به سر می برد. آیا می شد او را اعدام کرد؟
حاضران با صدای اعتراض آمیز و بلند گفتند که باید همه مفسدان اقتصادی اعدام شوند تا دیگر کسی جرات نکند به اموال بیت المال دست درازی کند.
این مقام ارشد قضایی در پاسخ گفت: هر کسی که مبادرت به فساد کرد که نباید اعدام شود، هرکس به فراخور نوع جرمی که مرتکب شده است، مجازات می شود.
یکی از روحانیون حاضر در جلسه گفت: چرا نمی گویید قوه قضاییه عرضه(توان) مقابله با مفسدان اقتصادی را ندارد؟
این روحانی ادامه داد: نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری پنج سوال پرسیدند اما پاسخ خود را دریافت نکردند. ارسال پرونده سوال به قوه قضاییه چرا باید منتفی شود.
وی ادامه داد: تمام بدبختی ها و مشکلات در گرو همین سوالات است و باید قوه قضاییه در این زمینه اقدام کند.
معاون اول قوه قضاییه پاسخ داد: چرا از بنده سوال می کنید؛ بروید و پاسخ سوال خود را از مجلس بپرسید.
اژه ای گفت: اگر قرار باشد هر کس حرف خود را بزند، نظم جلسه بر هم می خورد پس اجازه دهید صحبت های من تمام شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باوجود انتشار فیلمی از سوی یکی از آقازاده ها در فضای مجازی چرا قوه قضاییه اقدامی نمی کند، گفت: برای دستگاه قضا تفاوتی نمی کند فساد یا تخلف از سوی چه کسی انجام گیرد. دستگاه قضا بدون توجه با هر خط قرمزی، با هر مفسد و متخلفی برخورد می کند.
سخنگوی دستگاه قضا اظهارداشت: این کلام آخر من است؛ امروز شیطان صفت ها و دشمنان می خواهند دل مردم را خالی کنند اما همه بدانند دستگاه قضا با تمام توان ایستاده و در مقابل هیچ پرونده فسادی کوتاه نمی آید.
همایش تخصصی فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح و ائمه جماعات استان تهران عصر امروز با حضور محسنی اژه ای، نوروزی نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرماندهان و کارکنان سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، وزارت دفاع و ائمه جماعات استان تهران با هدف شناسایی راهبرد سه قوه در مقابل مفاسد اقتصادی در سالن اجتماعات سپاه سیدالشهدای(ع) شهرری برگزار شد.
1970/6003/1772/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.