کتاب دلیل راه نوشته سید حسن خمینی که سال گذشته به زبان فارسی منتشر شده بود، دهه فجر امسال به زبان اردو انتشار می یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، این کتاب که در ایران توسط انتشارات اطلاعات نشر یافته بود، سلسله نوشته هایی است که در حوزه اخلاق اسلامی و در ماه مبارک رمضان به رشته تحریر در آمده است.
برگردان این کتاب به زبان اردو به همت دانشگاه امام خمینی کراچی انجام پذیرفته است.
نسخه فارسی دلیل راه پیش از این در مدت کوتاهی به چاپ دوم رسیده بود.
دلیل راه" اثری پرمحتوا درباره فضائل ماه مبارک رمضان نوشته حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی است. حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این اثر به بازخوانی آداب و فضائل روزه داری بر اساس کتاب شریف کشف الاسرار نوشته ابوالفضل رشید الدین میبدی می پردازد؛همچنان که خود می نویسد « و نگارنده را امسال فراغتی حاصل شد تا کتاب شریف کشف الاسرار نوشته ابوالفضل رشید الدین میبدی را به مطالعه برگیرد و از همین رو بر آن شدم که گوشه هایی از آن را که موافق طبع ایام روزه داری است، خدمت برادران و خواهران تقدیم کنم و به فراخور مطالب آن از تفاسیر و متون دیگر اسلامی بهره گرفته و آن را ضمیمه نوشتار کنم. »
دلیل راه را می توان شرحی مدرن بر یکی از مهمترین تفاسیر قرآن دانست که در سال 520 نوشته شده است و در سال جاری، سید حسن خمینی بخشهایی از آن را به مناسبت ایام روزه داری با استفاده از دیگر تفاسیر قرآن، بازخوانی کرده است: «این نوشتار، ضمن آن که به ظرائف سخن میبدی می پردازد، به حکم آن که «اهل البیت أدری بما فی البیت» از دریای بی کران معارف اهل بیت عصمت(ع) بهره می برد و با تمسک به حبل المتین سعادت، مطلب را به شمیم پرفیض کلمات ائمه اطهار علیهم السلام دل نشین تر می سازد. و برای آن که خوانندگان با نوشته های مفسرین دیگر نیز آشنا شوند، از آن چه در تفسیرهای دیگر نیز بیان گردیده است، یاد می کند. چنانکه به پاس زحمات مترجمین قرآن، از ترجمه های گوناگون کتاب خداوند سخن به میان آورده و از خرمن اندیشه اسلامی به مناسبت هر بحث استفاده می برد.»
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.