پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گفت و گوی جماران با یکی از کسبه بازار مجاور حرم امام خمینی(س):

همیشه دوست داشتم در کنار مرقد شریف امام خمینی فعالیت کنم

وقتی برای زیارت به حرم مطهر امام خمینی(س) می‌آیی‌، حال عجیبی پیدا می‌کنی. چهره جذاب و نورانی و کلام شیرینش به ذهنت می‌آید و این زمانی به اوج می‌رسد که در ابتدا ورود چشمت به مغازه ای می‌ افتد که با عکس‌های امام و فرزندان عزیزش و شهدا مزین شده است‌. محلی که انواع محصولات فرهنگی از قبیل عکس و سی دی و نوار کاست و غیره عرضه می‌نماید‌.

گفت و گوی صمیمانه خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران با یکی از کسبه بازار مجاور حرم، در ادامه آمده است:

نامش ابراهیم بود، اهل دوکوهه. با صداقت خاصی به سوال هایم پاسخ می‌داد:

در مورد فعالیتهای خودتان در این واحد و دلایل علاقه‌مندی شما به این کار برایمان بگوئید.

اول که برایتان بگویم عشق به حضرت امام‌(س) و شهدا اصلی ترین مشوق من می‌باشد. همیشه دوست داشتم در کنار مرقد شریف‌شان فعالیت کنم که الحمدالله شش سال است موفق شده ام و الان اینجایم و انواع محصولات فرهنگی شامل قرآن، کتاب‌های مربوط به زندگی حضرت امام‌(س) و فرزندان برومندشان و سی دی‌های سخنرانی از مراجع عظام و اساتید اخلاق و مداحی ذاکرین اهل بیت -علیه السلام- را به امت حزب الله و زائرین ارائه می‌دهم.

چه مشکلاتی در حوزه کار خود دارید و چه راهی را برای رفع آن پیشنهاد می کنید؟

این روزها با توجه به گسترش اطلاعات بین مردم و راحتی استفاده از آثار فرهنگی جای کار خیلی بیشتری احساس می‌شود. به عنوان مثال در حال حاضر عکس‌های مربوط به امام و شهدا را ما فقط از شهر قم تهیه می‌کنیم لذا باید هنرمندان در عرصه‌های مختلف همچون عکاسی‌، نقاشی‌، خط و غیره بیشتر به این موضاعات بپردازند تا کمبودها جبران شوند.

اگر مقدور است کمی از خاطراتی که در طول این مدت فعالیت در جوار حرم امام داشتید بگوئید.

خاطره که خیلی زیاد دارم . چون از کشورهای مختلف حتی آمریکا و اروپا زائران زیادی آمده‌اند‌. ولی یک گروه لبنانی که بالغ بر بیست و چهار نفر بودند وقتی عکس حضرت امام‌(س) را که در کنارشان مرحوم سید احمد آقا‌(‌ره‌) ایستاده بودند را دیدند به یک دیگر نشان می‌دادند و اشک می‌ریختند و صد افسوس که شرمنده شدم و نتوانستم بیست و چهار عدد از آن عکس را به آن‌ها بدهم.

به عنوان آخرین سوال چه حرف دیگری برای گفتن دارید؟

باید بگویم من به این کار عشق می‌ورزم و جنبه معنوی آن خیلی برایم با ارزش است. هر وقت به زادگاهم خوزستان می‌روم اقوام می‌گویند در حرم هستی ما را دعا کن‌. در پایان از مسئولیت محترم آستان کمال تشکر را دارم و از پایگاه اطلاع رسانی جماران که از بازیدکنندگان همیشگی آن هستم هم تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.