فرار عناصر داعش به بیرون از البوکمال در پی مقابله ارتش سوریه با حمله داعش به البوکمال و رسیدن نیروهای کمکی به شهر صورت گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل خبرگزاری فرانسه، در حالی که برخی منابع از اشغال بخش هایی از شهر «البوکمال» توسط داعش و اخراج آن توسط ارتش سوریه خبر دادند برخی منابع نیز وقوع هر گونه حمله این گروه ترویستی به البوکمال را تکذیب کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه  وابسته به مخالفان سوری تأکید کرد گروه تروریستی داعش زیر ضربات سنگین ارتش سوریه مجبور به فرار از شهر  البوکمال  شد.

مدیر این دیده بان  تصریح کرد که عناصر گروه تروریستی داعش روز گذشته در پی انجام سلسله حملات انتحاری بخش هایی از این شهر را به اشغال خود در آورده بودند.

«رامی عبدالرحمن» در ادامه افزود: عناصر داعش روز گذشته پس از حملات انتحاری وارد شهر البوکمال در ریف شرقی «دیرالزور» و اشغال بخش هایی از آن شد. این حمله یکی از شدیدترین حملات در منطقه از ماه ها پیش تا کنون بود و این حمله همزمان با گسترش حملات تروریست های داعشی فراری در بادیه سوریه علیه نیروهای ارتش سوریه صورت گرفته است.

 عبدالرحمن  مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، به خبرگزاری فرانسه گفت که عناصر گروه تروریستی داعش از داخل شهر مجبور به عقب نشینی به بیرون از آن و فرار به سمت غرب و شمال غرب شدند.

به گفته وی فرار عناصر داعش به بیرون از البوکمال در پی مقابله ارتش سوریه با حمله داعش به البوکمال و رسیدن نیروهای کمکی به شهر صورت گرفت. و در پی شکست داعش در حمله به البوکمال ده ها تروریست کشته شدند.

مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که 21 عنصر داعشی در جریان درگیری های البوکمال کشته شدند که ده عامل انتحاری از جمله آنها بودند که حملات اولیه را انجام دادند.

این در حالی است المیادین گزارش داد که یک منبع نظامی سوری هر گونه حمله گروه تروریستی داعش به شهر البوکمال را تکذیب کرد و تأکید کرد که شهر در کنترل ارتش سوریه است.

در همین حال، «ایگور کوناشینکوف»سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که داعش فقط در کانون هایی در مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی در سوریه مقاومت می کند.

کوناشینکوف همچنین تأکید کرد که پیدایش داعش در نتیجه اشغال عراق توسط آمریکا به بهانه دروغ وجود سلاح شیمیایی در عراق بوده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: گسترش داعش در سوریه به دلیل هموار کردن راه برای داعش توسط ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی رخ داده است. این ائتلاف راه را برای عناصر داعش به منظور اشغال مناطق اصلی نفت خیز سوریه در شرق این کشور هموار کرده است؛ امری که باعث شد درآمدهای مالی دائمی با فروش نفت نصیب این گروه تروریستی شود.

کوناشینکوف در ادامه گفت: واشگتن در تمام مدت بحران سوریه بر حمایت مالی و ارسال محموله های سلاح به ارزش میلیون ها دلار به مخالفان مسلح سوری تمرکز کرد با وجود این بیشتر این سلاح ها و مهمات به شاخه های القاعده در سوریه یعنی داعش و جبهه النصره رسیده است.این دو گروه تررویستی نیز اهداف شان با سیاست واشنگتن به ویژه در زمینه تلاش برای براندازی دولت قانونی سوریه یکی است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که همه کانون های رویارویی تروریستی داعش در سوریه فقط در مناطقی وجود دارند که در اشغال واشنگتن است.

کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه  تصریح کرد: اوضاع مناطقی مانند «التنف» و «الرقه» که نیروهای آمریکایی در آن  حاضر هستند، فاجعه آمیز است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.