الحشد الشعبی امروز یکشنبه اعلام کرد که مواضع گروه تروریستی داعش را داخل اراضی سوریه هدف قرار داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، الحشد الشعبی امروز یکشنبه اعلام کرد که مواضع گروه تروریستی داعش را داخل اراضی سوریه هدف قرار داده است.

الحشد الشعبی در بیانیه ای تأکید کرد که توپخانه الحشد الشعبی یک محل تجمع عناصر گروه تروریستی داعش را داخل اراضی سوریه هدف قرار داد و به طور مستقیم تروریست ها را مورد اصابت قرار داد.

 در این بیانیه آمده است که حمله به عناصر داعش پس از رصد تحرکات داعش با خودروهای نظامی در منطقه«قاطع» در جنوب«تل الصفوک» در مرزهای عراق و سوریه صورت گرفت.

در تحولی دیگر، هماهنگی های گروه های مسلح در سوریه اعلام کرد که شماری از نیروهای وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت آمریکا هستند در انفجار بمبی در یک خودرو در شهرک«عین عیسی» در شمال استان «الرقه» کشته یا زخمی شدند.

این بمب را افراد مسلح ناشناس در خودروی یکی از مسئولان نیروهای دموکراتیک سوریه کار گذاشته بودند.

همچنین در اثر پرتاب یک بمب توسط افراد ناشناس در خیابان «سیف الدوله» در شهر الرقه شماری غیر نظامی زخمی شدند.

هماهنگی های گروه های مسلح سوری همچنین اعلام کرد که 3 فرد مسلح از جمله «ابو محمد المعلقه»مسئول«گردان اسود الحریمن» وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در اثر درگیری میان گروه های وابسته به ارتش آزاد و گروه های مرتبط با داعش در اطراف شهرک«حیط» در غرب استان «درعا » کشته شدند.

 

منع آمد و شد و نارضایتی مردم در الرقه

 هماهنگی های گروه های مسلح در سوریه اعلام کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه در شهر الرقه منع آمد و شد و برقرار کرد. 

این در حالی است که مردم الرقه به دلیل طرح سربازی اجباری که نیروهای دموکراتیک سوریه برای مجبور کردن جوانان این شهربرای پیوستن به صفوف این گروه به اجرا در آورده است، به شدت ناراضی هستند.

 

 

کشته شدن شماری غیرنظامی در تجاوز هوایی آمریکا به یک روستا 

جنگنده های  ائتلاف بین‌المللی  به رهبری آمریکا که خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل شده است، با تجاوز به منطقه «تل الشایر» در ریف «حسکه» دو نفر جان باختند و دو نفر دیگر زخمی کردند.

منابع محلی به خبرگزاری سانا توضیح دادند: در پی تجاوز  ائتلاف بین‌المللی  به منطقه تل الشایر در ریف حسکه  یک مرد و همسرش به شهادت رسیدند و دو نفر غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

خبرنگار سانا همچنین اعلام کرد: واحد های از ارتش عربی سوریه تلاش گروه های تروریستی برای نفوذ به شهرک های «الحسرات» و «الشعفه» در ریف «دیر الزور» را ناکام گذاشتند و تعداد زیادی از تروریست ها را کشتند و تعداد زیادی دیگر را زخمی کردند.

 

تاکید عشایر سوریه بر مخالفت قاطع خود با هر گونه حضور نظامی خارجی بدون موافقت دمشق

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که عشایر سوریه روز گذشته جشنواره مردمی را در منطقه «دیرحافر» در ریف شمالی شهر «حلب» با مشارکت 70 عشیره و قبیله با شعار «عشایر سوریه علیه دخالت خارجی و آمریکایی در داخل سوریه» برگزار کردند.

عشایر سوریه در این جشنواره بر مخالفت قاطع خود با هرگونه حضوی نیروهای نظامی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه و هماهنگی با آن تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این جشنواره با صدور بیانه ای اعلام کردند: به مؤسسات قانونی و وحدت سرزمینی سوریه و نیز به پرچم جمهوری عربی سوریه به عنوان تنها پرچم کشور که در تاریخ 22 فوریه سال 1958 میلادی به عنوان پرچم رسمی کشور تعیین شد، پایبند هستیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: ملت سوریه با همه اقشار و طوایف خود تنها مسئول تدوین قانون اساسی و تصویب آن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.