در پی آن ایالات متحده آمریکا در اقدام مداخله جویانه دیگری در سوریه، بلافاصله واکنش نشان داد و نسبت به هر گونه عملیات نظامی ارتش سوریه در جنوب این کشور هشدار داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، در حالی که  بالگردهای ارتش سوریه اطلاعیه هایی را روی شهر«انخل» در شمال استان «درعا» فرو ریختند که در آنها ارتش از افراد مسلح می خواهد سلاح خود را به زمین گذاشته و مشکل خود را با دولت حل کنند، وزارت خارجه آمریکا نسبت به آغاز عملیات نظامی زودهنگام ارتش سوریه در جنوب غرب این کشور هشدار داد و خواستار حفظ ثبات منطقه کاهش تنش شد.

ستاد تبلیغات جنگ در سوریه اعلام کرد که بالگردهای ارتش سوریه اطلاعیه هایی را روی شهر انخل در شمال استان درعا فرو ریختند که در آنها ارتش از افراد مسلح می خواهد سلاح خود را به زمین گذاشته و مشکل خود را با دولت حل کنند.

این اقدام ارتش چند روز پس از آزادی کامل حومه دمشق از تروریست ها توسط ارتش سوریه صورت گرفت.

 در پی آن ایالات متحده آمریکا در اقدام مداخله جویانه دیگری در سوریه، بلافاصله واکنش نشان داد و نسبت به هر گونه عملیات نظامی ارتش سوریه در جنوب این کشور هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای امروز شنبه نگرانی خود را از انتشار اخباری درباره عملیات زودهنگام ارتش سوریه در جنوب غرب سوریه هشدار داد.

در این بیانیه آمده است که واشنگتن همچنان به حفظ ثبات منطقه کاهش تنش جنوب غرب سوریه و آتش بسی که بر اساس آن برقرار شده است پایبند است و به دولت سوریه درباره هر گونه اقدامی که می تواند چارچوب نزاع را گسترش دهد یا آتش بس را به خطر بیندازد، هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تأکید کرد که روسیه باید به تعهدات اعلام شده خود بر اساس قطعنامه های شورای امنیت و نیز کاهش تنش در جنوب غرب سوریه که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روس اش بر سر آن به توافق رسیدند هشدار داد.

در تحولی دیگر، کمیته بازسازی الرقه اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا کنون اجساد 900 نفر را در گورستان های دسته جمعی داخل این شهر پیدا کردند که بیشتر این جنازه ها متعلق به کسانی  است که گروه تروریستی داعش آنها را به قتل رسانده است.

این کمیته در بیانیه ای تأکید کرد که از ماه ژانویه گذشته تا کنون عملیات جستجو منجر به پیدا شدن 900 جسد شده است.

«عبدالرؤوف احمد» یکی از اعضای این کمیته تأکید کرد که بیشتر این اجساد متعلق به زنان و کودکان است و تشخیص هویت آنها دشوار است.

احمد افزود که این افراد تلاش کرده اند که از شهر الرقه فرار کنند اما به دست عناصر داعش کشته شدند.

 

انفجار در ادلب و کشتن عناصر کلاه سفیدها در حلب

خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد که یک انفجار در شهر«ادلب» که در کنترل گروه های مسلح است رخ داده است.

این انفجار که در خیابان 30 در ادلب رخ داد در یکی از مقرهای افراد مسلح ازبکی به وقوع پیوسته است و در اثر آن شماری کشته یا زخمی شدند.

یک خودروی بمب گذاری شده نیز در نزدیکی دفتر گروه تروریستی «حزب اسلامی ترکستان» در شهر«جسرالشغور»در ریف شمالی استان ادلب منفجر شد.

گروه های تررویستی در ادلب هر از چند گاهی به جان هم می افتند و این انفجار بعید نیست که در ادامه همان درگیری هاست.

در همین چارچوب نیز سازمان کلاه سفیدها که سازمان دفاع مدنی در مناطق تحت کنترل گروه های مسلح است اعلام کرد که پنج تن از عناصرش در حمله افراد مسلح ناشناس به یکی از مراکز این سازمان در استان«حلب» کشته شدند. این اتفاق در سایه عملیات های قتل و ترور در شمال سوریه رخ داده است که اخیرا افزایش  یافته است.

سازمان کلاه سفیدها در حساب خود در توئیتر نوشت: گروهی از افراد ناشناس مرکز دفاع مدنی در شهرک«تل حدیا» در ریف جنوبی حلب را مورد حمله قرار دادند و به سوی افراد داوطلب به شکل مستقیم تیراندازی کردند که در اثر آن پنج نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، تأکید کرد که منطقه ای که حمله به کلاه سفیدها در آن رخ داد در اشغال هیأت تحریر الشام(جبهه النصره) و دیگر گروه های تندرو است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.