در این بیانیه آمده است که این حمله هوایی به دستور حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صورت گرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سومریه نیوز، دفتر رسانه ای «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد که نیروی هوایی عراق مواضع داعش در سوریه را بمباران کرد.

در بیانیه دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق آمده است که نیروی هوایی عراق ضربه دردناک و مهلکی به یک مرکز فرماندهان تروریستی داعش در جنوب منطقه «الدشیشه» داخل اراضی سوریه وارد کرده است.

در این بیانیه آمده است که این حمله هوایی به دستور حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صورت گرفته است.

این دومین حمله هوایی عراق به مواضع داعش داخل اراضی سوریه در کمتر از یک ماه است. در 19 آوریل 2018 نیز نیروی هوایی عراق به دستور حیدر العبادی مواضع داعش را داخل اراضی سوریه بمباران کرد. این حملات هوایی با هماهنگی دولت سوریه انجام می شود.

 

سوریه یکی از موضوع های مهم انتخابات ترکیه

«میرال آکشنر» رئیس حزب «خوب» و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه امروز یکشنبه گفت که سیاست اشتباهی که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کنونی ترکیه در پیش گرفت، باعث افزایش تعداد پناهندگان سوری در ترکیه شده است.

آکشنر در سخنرانی تبلیغاتی خود در شهر «مرسین» ترکیه گفت که قبل از پایان سال 2019 آینده 200 هزار سوری را از ترکیه اخراج می کند و به کشورشان باز می گرداند.

وی تأکید کرد که پناهندگان سوری در ترکیه اثر منفی بر اقتصاد  این کشور گذاشته اند.

آکشنر افزود: به شما از اینجا وعده می دهم که پناهندگان سوری که در ترکیه هستند افطار ماه مبارک رمضان را در سال 2019 در کنار برادران شان در سوریه  خواهند خورد.

 

ادامه روند خروج افراد مسلح از جنوب دمشق

خبرنگار خبرگزاری سانا گزارش داد که تعدادی از اتوبوس ها به شهرک های «ببیلا، یلدا و بیت سحم» در جنوب دمشق پایتخت سوریه وارد شدند تا  گروه جدیدی از تروریست های مخالف با سازش و خانواده هایشان به شمال سوریه انتقال دهند.

دیروز نیز 63 دستگاه اتوبوس از این سه شهرک خارج شده اند.

این اتوبوس ها قبل از خروج تحت بازرسی دقیق قرار گرفتند.

 

تظاهرات مردم علیه متحدان ترکیه در شهر الباب

ده ها نفر در شهر «الباب» در استان «حلب» در برابر یکی از مقرهای گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه، خواستار خروج آنها از شهر و پایان حضور افراد مسلح در این شهر شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین خواستار پایان حملات به مردم شدند.  

از سوی دیگر، سربازان ترکیه در این شهر به هدف حمایت از تروریست ها، گلوله های واقعی به سمت اهالی تیراندازی کردند که باعث به مجروح شدن تعدادی از آنها شد.

منابع محلی گفتند: اقدامات گروه های تروریستی و حمله های مکرر آنها  به مردم شهر الباب باعث شد که اهالی در این شهر روبروی مقر پلیس متعلق به تروریست ها تظاهر کنند.

امروز در شبکه های اجتماعی تصاویری منتشر شد که در آنها عناصر مسلح گروه موسوم به ارتش آزاد وارد بیمارستانی در شهر الباب شده و کارکنان این بیمارستان را مورد ضرب و شتم و تهدید قرار دادند. این اقدام خشم مردم را  ردر الباب برانگیخت.

در پی این تعدی مردم خشمگین در شهر الباب  علیه افراد مسلح  مورد حمایت ترکیه تظاهرات کردند.

شهر الباب در اشغال ارتش ترکیه و عناصر مسلح هوادار آنکارا قرار دارد. این شهر پیش از آن در اشغال داعش بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.