پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

به دنبال حملات تروریستی در آمریکا، فرانسه و کانادا؛

ترس از تشدید حملات مرگبار داعش در غرب

با تضعیف داعش در عراق و سوریه، باید منتظر حملات بیشتری در غرب باشیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه استرالیا (australian) در گزارشی نوشت: حملات تروریستی در آمریکا، فرانسه و کانادا، ترس از به راه افتادن موج تازه ای از حملات با تکنولوژی پایین، اما مرگبار توسط «سربازان» الهام گرفته از داعش را تشدید کرده است.

هفته گذشته داعش پیام صوتی جدیدی را منتشر کرد و از طرفداران خود خواست به غرب حمله کنند.

گروه داعش مسئولیت حمله مرگبار به دو زن فرانسوی در شهر «مارسی» فرانسه در روز اول اکتبر را برعهده گرفت. عامل این حمله که از اعضای این گروه بوده، در پی مداخله ماموران امنیتی فرانسه به ضرب گلوله کشته شد.

مردی با چاقو به عابرانی در ایستگاه قطار «سن شارل» در شهر بندری مارسی در جنوب فرانسه حمله کرد و دو زن جوان 17 و 20 ساله را به ضرب چاقو کشت. به گفته شاهدان عینی، او به هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر داده بود. ماموران پلیس موفق شدند، این مهاجم مسلح به چاقو را به ضرب گلوله از پای درآورند.

 

1

 

داعش از طریق «اعماق» که پایگاه اینترنتی وابسته به این گروه است، خود را مسئول این حمله اعلام کرده است.

حمله مارسی چند ماه پس از حمله با اسید به چهار گردشگر آمریکایی در همان ایستگاه قطار شلوغ صورت گرفته است.

حمله خونین تروریستی مارسی در حالی رخ داده که پارلمان این کشور قرار است امروز سه ‌شنبه در مورد قانون ضدتروریسم تصمیم ‌گیری کند. پارلمان فرانسه بر آن است که برخی از اقدامات ویژه‌ وضعیت فوق‌ العاده را به شکل قانونی پایدار درآورد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز گذشته قول داد قانون امنیتی جدیدی را جایگزین وضعیت فوق العاده کنونی کند. فرانسه در پی حملات تروریستی سال های اخیر از 21 ماه پیش تاکنون در حالت فوق ‌العاده به سر می ‌برد. یکی از مرگبارترین حملات تروریستی داعش در فرانسه در نوامبر سال 2015 رخ داد که در جریان آن 130 نفر کشته شدند. از آغاز سال 2015 میلادی تاکنون، مجموعا 239 نفر در پی حملات و سوء قصدهای افراط گرایان در فرانسه جان خود را از دست داده‌ اند.

در کانادا هم «عبدالهادی حسن شریف» یک مهاجر سومالیایی تبار 30 ساله شامگاه روز شنبه 30 اکتبر (8 مهر) در ایالت «ادمونتون» کانادا با خودروی خود وارد منطقه‌ ای که پلیس به دلیل بازی فوتبال بسته بود، شد و یک مامور پلیس را زیر گرفت. مهاجم سپس از خودرو بیرون آمد و با چاقو به مامور پلیسی که به زمین افتاده بود چندین ضربه وارد کرد و پا به فرار گذاشت.

 

تظاهرات علیه حمله تروریستی کانادا

 

گفته می ‌شود که وضعیت جسمانی مامور پلیس چندان وخیم نیست. این مهاجم دو ساعت پس از این حادثه با یک خودروی باری که کرایه کرده بود، پس از آنکه از دست یک ایست کنترل پلیس فرار می ‌کند، وارد جمعیت عابران پیاده شد و چهار عابر پیاده را زخمی کرد.

پلیس کانادا نیمه شب روز شنبه سرانجام خودروی مهاجم را متوقف و او را دستگیر کرد. پلیس این حمله را اقدامی تروریستی ارزیابی کرده است. «راد کنشت» رئیس پلیس ادمونتون در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که در خودروی فرد مظنون دستگیر شده، پرچم داعش به دست آمده است.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز گفت این حادثه یک حمله تروریستی بود و از کانادایی ها خواسته است که هوشیار باشند.

هنوز تمرکزها بر این دو حمله بود که خبر رسید در شهر «لاس وگاس» آمریکا فرد مسلحی مردم را در جریان برگزاری کنسرت موسیقی به رگبار بسته است.

«استیون پداک» 64 ساله از طبقه سی و دوم هتل «مندلی بی» به روی شرکت کنندگان در یک کنسرت موسیقی در آن سوی بلوار لاس وگاس آتش گشود. پلیس در اتاق او در هتل مندلی بی 16 سلاح و در خانه محل زندگی اش در نوادا بیش از 18 قبضه سلاح و مواد منفجره کشف کرده است.

 

تیراندازی لاس وگاس

 

در اعلام گروه داعش در این ارتباط، گزارش شده که فرد مهاجم چند ماه پیش به اسلام تغییر مذهب داده است.

داعش مدعی شد فرد مهاجم «سرباز» این گروه بوده و این عملیات به تلافی حملات نیروهای ائتلاف به مواضع این گروه در سوریه و عراق بوده است.

هر چه گروه های تروریستی در عراق و سوریه تضعیف شوند، آنها تلاش بیشتری برای حمله به غرب انجام خواهند داد. بنابراین تمامی کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا و دیگر کشورها باید مراقب این حملات باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.