«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست شورای امنیت ملی این کشور در روز سه شنبه با ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه برای مدتی طولانی تر موافقت کرد اما می خواهد که این نیروها در آینده ای نسبتا نزدیک از سوریه خارج کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول بلندپایه در دولت آمریکا امروز چهارشنبه گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست شورای امنیت ملی این کشور در روز سه شنبه با ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه برای مدتی طولانی تر موافقت کرد اما می خواهد که این نیروها در آینده ای نسبتا نزدیک از سوریه خارج کند.

این مسئول افزود که ترامپ جدول زمانبندی شده مشخص برای خروج نیروهای آمریکایی را مقرر نکرد و گفت که می خواهد شکست داعش تضمین شود و می خواهد که با همکاری کشورهای دیگر منطقه تلاش ها و اقدامات بیشتری برای ثبات سوریه صورت گیرد.

این مسئول آمریکایی افزود:«نیروهای مان را فورا از سوریه خارج نمی کنیم اما رئیس جمهور برای حمایت از ماندن شان برای طولانی مدت آماده نیست.»

در همین حال کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ماموریت نظامی برای از بین بردن داعش در سوریه به سرعت در حال نزدیک شدن به پایان خود است.

در این بیانیه آمده است که ایالات متحده آمریکا و هم پیمانانش پایبند به از بین بردن  گروه داعش در سوریه هستند و رایزنی ها درباره طرح های آینده را ادامه می دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.