عناصر گروه های مسلح هوادار آمریکا در سال آینده به بیش از 30 هزار نفر می رسند و این خود یک ارتش کاملی است که می تواند جنگ بزرگی علیه دولت سوریه به راه اندازد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دولت آمریکا نه فقط کمک تسلیحاتی به همپیمانان اش در سوریه را متوقف نکرده است بلکه این کار را ادامه می دهد و این اقدام معنایش بستر سازی برای جنگ جدیدی علیه دولت سوریه است.

برخی منابع عربی و کرد گفتند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با طرح ارسال سلاح های پیشرفته به گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه»که «یگان حمایت مردمی» کرد ستون فقرات آن را شکل می دهد، موافقت کرده است و این رخداد پس از امضای فهرستی از سلاح ها به ارزش 389 میلیون دلار صورت گرفت که قرار است در سال 2018 به رغم مخالفت شدید ترکیه به سوریه ارسال شود.

روزنامه «نیزاویسمایا گازتا» در این زمینه نوشت که این اقدام با آن چه «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا درباره تسلیح نکردن یگان های حمایت مردمی کرد پس از شکست داعش گفته بود کاملا در تناقض است.

نشریه «دیلی نیوز» آمریکایی نیز در این زمینه نوشت که کمک های نظامی آمریکا به زودی به دست گروه های مسلح به اصطلاح«میانه رو» از جمله گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه می رسد و این گروه ها، گروه هایی هستند که اعلام کردند در کنفرانس مذاکرات ملی سوریه در سوچی روسیه شرکت نمی کنند؛ مخالفات این گروه ها با مشارکت در کنفرانس مذاکرات ملی سوریه در روسیه به این مساله دامن می زند که آمریکایی ها می خواهند از تحکیم و تقویت حکومت بشار اسد در سوریه جلوگیری کنند.

عناصر گروه های مسلح هوادار آمریکا در سال آینده به بیش از 30 هزار نفر می رسند و این خود یک ارتش کاملی است که می تواند جنگ بزرگی علیه دولت سوریه به راه اندازد.

در همین حال، روزنامه « حرییت دیلی نیوز» ترکیه نیز نوشت که فهرست سلاح هایی که ترامپ آن را تایید و امضا کرده است شامل 12  هزار قبضه تفنگ به ارزش 6.3 میلیون دلار و 6هزار مسلسل به ارزش 20.3 میلیون دلار می شود.

در تحولی دیگر،«والری گریسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز در گفت و گو با روزنامه «کومسومولسکایا پراودا» تصریح کرد که تروریست‌های «داعش» در پایگاه نظامی «التنف» آمریکا در جنوب شرقی سوریه تحت آموزش قرار می‌گیرند.

گریسیموف افزود:«این پایگاه در جنوب سوریه در محدوده‌ای با شعاع 55 کیلومتری و در مرز سوریه، اردن و عراق قرار گرفته شده است. طبق اطلاعات فضایی و دیگر منابع، گروه های شبه‌نظامی در آنجا آموزش می‌بینند».

بنا به گفته گراسیموف، گروه های شبه‌نظامی همچنین در اردوگاه «الشدادی» در شمال شرقی سوریه، محلی که یکی دیگر از پایگاههای نظامی آمریکا مستقر شده است، حضور دارند. این شبه نظامیان در حقیقت اعضای داعش هستند اما گروه های مربوط به این تروریست‌ها، نام‌های مختلفی را برای خود در نظر می‌گیرند.

این ژنرال روس گفت: «وظیفه آنها بی‌ثبات کردن اوضاع است. ما می‌دانیم که حدود 400 نفر از اردوگاه الشدادی به منطقه التنف رفتند. زمانیکه نیروهای اصلی داعش شکست خوردند، تلاش کردند از طریق آغاز حمله از کرانه شرقی رود فرات، اوضاع را بی‌ثبات کنند اما متحمل شکست‌های جدی شدند».

گریسیموف در ادامه این گفت و گو تأکید کرد تلاش‌های برای از بین بردن اعضای گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه که تلاش می‌کنند آتش‌بس را در مناطق کاهش تنش مختل کنند، در سال 2018 تکمیل می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در بخش دیگری از این گفت و گو اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه پایگاه آمریکایی در منطقه «التنف» را به شکل کامل به محاصره درآوردند.

گریسموف گفت که منطقه التنف به وسعت 55 کیلومتر به طور کامل توسط نیروهای ارتش سوریه به محاصره کامل در آمد.

به گفته وی نزدیک به 350 فرد مسلح در زمانی که این منطقه به شکل ضعیفی کنترل می شد، از التنف بیرون می رفتند.

گیراسیموف افزود که خطر این وجود داشت که گروه های مسلح شهر «القریتین» در استان حمص را به اشغال در بیاورند اما تدابیر لازم در زمان مناسب اتخاذ شده است و این گروه ها در هم کوبیده شدند.

وی افزود که پرواضح است که افراد مسلح در پایگاه نظامی آمریکا در التنف آموزش داده می شوند. همچنین در این منطقه اردوگاه پناهندگان «الرکبان» در نزدیکی مرز سوریه با اردن که بزرگترین اردوگاه پناهندگان سوریه به شمار می رود، واقع شده است.

بنابر این گزارش، یکی از پایگاه های آمریکایی در سوریه در منطقه التنف واقع شده است و در این پایگاه یگان هایی از گروه های مسلح سوری به اصطلاح برای جنگ با داعش آموزش داده می شوند. ائتلاف آمریکایی در منطقه التنف همچنین از نیروهای دموکراتیک سوریه در استان های «الرقه»،«الحسکه» و «دیرالزور» سوریه حمایت و پشتیبانی می کند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.