در این حمله غیرانسانی شماری غیرنظامی جان خود را از دست دادند و شماری دیگر زخمی شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی یک اردوگاه آوارگاه را در نزدکی شهر«الحدیده» در یمن بمباران کرد.

در این حمله غیرانسانی شماری غیرنظامی جان خود را از دست دادند و شماری دیگر زخمی شدند.

یک منبع پزشکی گفت که بر اساس آمار اولیه در این حمله وحشیانه 16 غیرنظامی کشته شدند.

این منبع پزشکی افزود که در این حمله همچنین 9 غیرنظامی نیز زخمی شدند.

یک منبع نظامی یمنی نیز گفت که در این حمله شماری زن و کودک جان خود را از دست دادند.

این منبع افزود که 7 کودک از جمله کشته شده های این تجاوز هوایی هستند.

این در حالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر بدون توجه و با نادیده گرفتن چنین حملات وحشیانه ای توسط عربستان به غیرنظامیان و زیرساخت های یمن،حمله موشکی یمن با استفاده از موشک های بالستیک به عربستان سعودی که بیشتر مناطق نظامی را هدف قرار می دهد، محکوم کرد.

این سازمان مدعی شد که این موشک ها«قوانین جنگ» را نقض کرده است و خواستار توقف حملات موشکی به عربستان شد اما از عربستان که از زمین و هوا و دریا به یمن و مناطق مسکونی یمن به شکل روزانه حمله می کند و این کشور را به طور کامل محاصره کرده است، نخواسته است که این حملات را متوقف کند و محاصره فقیرترین کشور عرب و یکی از فقیرترین کشورهای جهان را پایان دهد.

در حملات زمینی، هوایی و دریایی سه ساله عربستان و متحدان عربش به یمن تا کنون بیش از ده هزار نفر کشته شدند و نزدیک به 53 هزار نفر نیز زخمی شدند.همچنین این تجاوز نظامی باعث به وجود آمدن بحران انسانی بی سابقه ای شده است که خود سازمان ملل آن را بدترین بحران در جهان در حال حاضر به شمار آورده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.