ماکرون با پادشاه عربستان سعودی تماس گرفته و از وی خواست که عربستان محاصره یمن به شکل کامل را پایان دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی خواست که ریاض محاصره یمن را به شکل کامل پایان دهد.

یک مسئول در کاخ الیزه گفت که ماکرون با پادشاه عربستان سعودی تماس گرفته و از وی خواست که عربستان محاصره یمن به شکل کامل را پایان دهد.

این منبع افزود که ماکرون در این تماس تلفنی نگرانی خود را نسبت به اوضاع انسانی فاجعه بار ابراز کرد و از ملک سلمان خواست که محاصره یمن به طور کامل برداشته شود تا کمک های انسانی و کالاهای تجاری وارد یمن شود.

پیش از این «ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز از ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان خواست که به محاصره یمن پایان داده شود و بر ضرورت ورود کمک های انسانی و کالاهای تجاری به این کشور تأکید کرد.

از سوی دیگر، «بینی موردونت» وزیر توسعه انگلیس، عربستان سعودی را متهم به استفاده از سلاح گرسنه کردن ملت یمن استفاده می کند؛ امری که نقض قوانین انسانی بین المللی به شمار می رود.

این وزیر انگلیسی تأکید کرد که در صورت از بین نرفتن محدودیت ها و محاصره یمن، نزدیک به 150 هزار کودک طی چند ماه آینده جان خود را از دست می دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.