پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک روز پس از سرنگونی جنگنده ائتلاف ریاض در شمال یمن؛

اصابت جنگنده اف 15 عربستان در آسمان صنعا توسط انصار الله

یگان های ضد هوایی های یمن اعلام کردند که یک جنگنده ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در آسمان صنعا مورد اصابت قرار دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، پدافند هوایی یمن یک جنگنده عربستان سعودی را در آسمان صنعا مورد اصابت قرار داد.

خبرنگار المیادین در یمن اعلام کرد که یگان های ضد هوایی های یمن اعلام کردند که یک جنگنده ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در آسمان صنعا مورد اصابت قرار دادند.

این یگان ها تأکید کردند که هواپیما از نوع «اف15» است.

وزارت دفاع یمن نیز تأکید کرد که ضد هوایی های یمن با موشک زمین به هوا به شکل موثری این جنگنده را مورد اصابت قرار دادند.

این در حالی است که روز گذشته نیز ضد هوایی های یمنی ها یک جنگنده ائتلاف عربستان از نوع تورنیدو را در شمال یمن سرنگون کردند.

یک منبع نظامی یمنی گفت که ضد هوایی های انصار الله موفق شدند که یک جنگنده وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان را سرنگون کنند.

این جنگنده بر فراز استان«صعده» در شمال یمن هدف قرار گرفت و سرنگون شد. این استان شاهد درگیری های شدید میان یمنی ها و نیروهای متجاوز ائتلاف عربی عربستان است.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی طی بیانیه ای مدعی شد که یک فروند جنگنده این ائتلاف بر اثر نقص فنی در استان صعده در شمال یمن، سقوط کرده است.

براساس این بیانیه، هردو خلبان جنگنده مذکور توسط نیروهای هوایی و زمینی ائتلاف عربی نجات یافته و به عربستان سعودی منتقل شده‌اند.

در همین حال، یک منبع در دفاع هوایی یمن گفت که هواپیمایی که در صعده سرنگون شد از نوع «تورنیدو» است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.