پرچم سوریه در شهرک های«سقبا» و «حموریه» پس از آزادی شان توسط ارتش در غوطه شرقی دمشق به اهتزاز در آمد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در سوریه گفت که عملیات نظامی ارتش سوریه از سه محور در بخش میانی منطقه غوطه شرقی دمشق ادامه دارد.

این خبرنگار افزود که پرچم سوریه در شهرک های«سقبا» و «حموریه» پس از آزادی شان توسط ارتش در غوطه شرقی دمشق به اهتزاز در آمد.

ارتش سوریه طی روزهای اخیر بیش از 40 درصد از منطقه غوطه شرقی را آزاد کرد.

از سوی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل فردا چهارشنبه نشستی اضطراری درباره سوریه برگزار می کند.

این نشست به درخواست انگلیس و فرانسه برگزار می شود.

این در حالی است که یک منبع در وزارت خارجه سوریه نیز  تصریح کرد که دمشق بر حق خود در دفاع از شهروندانش و مبارزه با تروریسم و مقابله با تروریست ها و کسانی که آنها را مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار می دهند، تأکید دارد.

این منبع افزود که قطعنامه انگلیس در شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه سوریه پیام حمایت از گروه های تروریستی در غوطه شرقی است.

 

ناکامی ترکیه در عفرین

خبرنگار المیادین در شمال سوریه نیز گفت که نیروهای ارتش ترکیه و گروه های همپیمانش تا کنون در ورود به شهرک «جندیرس» در منطقه «عفرین» در شمال سوریه ناکام مانده اند.

از جهتی دیگر، سخنگوی گروه های عرب هم پیمان با کردها تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)گفت که 1700 نیروی خود را از خطوط جبهه جنگ با داعش خارج کرده و برای کمک به کردها در مقابله با حمله ترکیه به عفرین منتقل می کند.

«ابو عمر الادلبی»سخنگوی گروه هایی که با داعش در شرق سوریه در چارچوب قسد که مورد حمایت ایالات متحده آمریکا هستند،می جنگند گفت که 1700 نیرو از «الرقه، دیرالزور و الحسکه» خارج شدند تا برای دفاع از عفرین به این منطقه منتقل شوند.

وی افزود در عمل این نیروها به سمت عفرین حرکت کرده اند.

 

دفع حمله جبهه النصره به لاذقیه

ارتش سوریه امروز سه شنبه حمله گروه تروریستی جبهه النصره به شمال شرق شهر«لاذقیه» را دفع کرد.

یک منبع نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه حمله عناصر جبهه النصره به چند مرکز نظامی در شمال شرق استان لاذقیه را دفع کرد.

این منبع افزود که در جریان درگیری با عناصر جبهه النصره 4 خودروی مجهز به تیربار این گروه تروریستی منهدم شد و شمار زیادی از عناصر جبهه النصره کشته و یا زخمی شدند.

 

اذعان تلخ آمریکا

«روبرت اشلی» رئیس دایره اطلاعات در وزارت دفاع آمریکا امروز سه شنبه در اذعانی تلخ گفت که مخالفان سوری از هم پاشیده هستند و بعید است که بتوانند خود را بار دیگر سازماندهی کنند.

اشلی در گزارشی به کنگره آمریکا گفت:مخالفان سوریه از هم پاشیده و سرخورده هستند و از کمبود خطرناک در منابع و نیز از ضعف به دلیل نزاع داخلی رنج می برند.همچنین مخالفان سوری در موضع دفاعی هستند و احتمال غلبه کردن شان بر از هم پاشیدگی شان اندک است.

«دانیل کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا نیز امروز گفت که مخالفان سوری دیگر قادر به براندازی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه یا از بین بردن فاصله زیاد در توان نظامی که هر روز بیشتر می شود، نیستند.

 

نشست چهارجانبه ایران،روسیه،ترکیه و سازمان ملل

دفتر«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که نشستی چهارجانبه با حضور نمایندگان کشورهای ایران،روسیه،ترکیه و استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مقر هیأت نمایندگی روسیه در ژنو برگزار شد.

این دفتر تأکید کرد: در این نشست درباره چگونگی پیگیری اعلامیه سوچی درباره تشکیل کمیته قانون اساسی و از سرگیری فرایند سیاسی رایزنی شد.

دفتر دی میستورا همچنین تصریح کرد که اوضاع میدانی و اولویت مناطق کاهش تنش مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سوریه غوطه شرقی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.