بیش از 585 نفر تا کنون فقط به دلیل نوشتن مطالبی علیه عملیات ارتش ترکیه در عفرین در شبکه های اجتماعی بازداشت شده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی این کشور در منطقه «عفرین» در شمال سوریه بیش از 700 نفر به دلیل انتشار مطالبی در شبکه های اجتماعی علیه این عملیات یا مشارکت در اعتراض ها به آن بازداشت شده اند.

وزارت کشور ترکیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که 786 نفر از زمان آغاز عملیات نظامی ارتش ترکیه در عفرین در شمال سوریه بازداشت شده اند و این افراد به تبلیغات تحریک آمیز یا مشارکت در اقدامات تحریک آمیز متهم شده اند.

بیش از 585 نفر تا کنون فقط به دلیل نوشتن مطالبی علیه عملیات ارتش ترکیه در عفرین در شبکه های اجتماعی بازداشت شده اند.

بازداشت های گسترده مخالفان عملیات نظامی ترکیه در عفرین شخصیت های برجسته ای از جمله شماری از فعالان کرد و پزشکان را به دلیل سخنان ضد جنگ در بر گرفته است.

ترکیه از بیستم ماه گذشته عملیات نظامی گسترده ای را با حمایت گروه های مسلح همپیمان خود در سوریه علیه کردهای سوریه در عفرین آغاز کرد اما تا کنون پیشرفت اندکی توانست به دست بیاورد. همچنین شمار زیادی زره پوش و تانک خود را در این عملیات از دست داد و بیش از 31 نظامی ترک نیز کشته شدند.دو بالگرد ارتش ترکیه نیز در جریان این عملیات توسط کردها سرنگون شدند.همچنین برخی از شهرها و روستاهای مرزی ترکیه توسط کردها مورد حمله قرار گرفته و با راکت هدف گرفته شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.