با این تعداد جدید کشته های نظامی ارتش ترکیه، مجموع تلفات ارتش ترکیه تا کنون به 14 نظامی کشته شده رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: روز گذشته- شنبه-بدترین روز برای ارتش ترکیه از زمان آغاز عملیاتش در منطقه «عفرین» در شمال سوریه و دخالت نظامی در این منطقه به شمار می رود  زیرا 7 نظامی ترک روز شنبه کشته شدند که فقط 5 نفر از آنها در حمله یگان های حمایت مردمی کرد به تانک کشته شدند و ارتش ترکیه نیز با صدور بیانیه ای به این کشته ها اذعان کرد.

در بیانیه ارتش ترکیه آمده است که یک تانک ارتش ترکیه در معرض حمله قرار گرفت که در نتیجه آن پنج نظامی که داخل آن بودند کشته شدند.این در حالی بود که ارتش ترکیه در بیانیه قبلی خودش به کشته شدن فقط یک نظامی در این حمله اشاره کرده بود.

ارتش ترکیه همچنین تأکید کرد که یکی دیگر از نظامیانش روز شنبه در درگیری ها در عفرین کشته شد و یک نظامی دیگر در حمله ای در شهر مرزی «کیلیس» ترکیه کشته شد.

این تعداد کشته بالاترین تعداد کشته برای ارتش ترکیه در یک روز در عملیات نظامی که آنکارا از 20 ژانویه تا کنون علیه یگان های حمایت مردمی کرد آغاز کرد، به شمار می رود. با این تعداد جدید کشته های نظامی ارتش ترکیه، مجموع تلفات ارتش ترکیه تا کنون به 14 نظامی کشته شده رسید. 

ارتش ترکیه همچنین اعلام کرد که نزدیک به 60 نظامی نیز در عملیات این کشور در شمال سوریه تا کنون زخمی شده اند.

در بیانیه ارتش ترکیه همچنین آمده است که نزدیک به 900 عنصر از یگان های حمایت مردمی کرد و دیگر گروه های متحد با این یگان ها کشته شدند.

از سوی دیگر، در حالی که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از شهر«بیتلیس»اعلام کرد که ارتش ترکیه به سمت شهر عفرین پیشروی می کند و چیزی به رسیدن این شهر باقی نمانده است، یگان های حمایت مردمی کرد اعلام کرد که روستای«بلبل» در شمال عفرین را از ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری همپیمانش بازپس گرفته و حمله به روستای«حمام» را در حومه شهر«جندیرس» را نیز دفع کرده است.

جندیرس و حومه آن پس از شکست ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن در پیشروی به سمت شهر شاهد گلوله باران شدید و گسترده توسط نیروهای ترکیه است.

بنابر این گزارش، ارتش ترکیه تلاش می کند که از جنگ طولانی مدت در عفرین اجتناب کند زیرا شیوه جنگ و گریز و ایجاد کمین ها به مانند روز گذشته که یک تانک ترکیه و سرنشینانش در آن گرفتار شده و کشته شدند همه چیز را دگرگون می کند و ارتش ترکیه را وارد باتلاقی می کند که بهای آن برای اردوغان و چهره اش آن هم در آستانه انتخابات گران تمام می شود زیرا رئیس جمهور ترکیه وعده داده بود که عملیات اشغال عفرین سریع و گذری صورت می گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.