منابع نزدیک به کرملین به ایندیپندنت گفته‌ اند که تردیدهایی درخصوص اینکه رئیس جمهور بتواند چهارمین کارزار خود برای ریاست جمهوری‌ اش را برگزار کند یا خیر، به وجود آمده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه ایندیپندنت گزارش داد: برای اولین بار پس از سال ها، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه به طرز کم سابقه ای به دلیل بیماری، چندین نشست و برنامه‌ کاری خود را لغو کرده است؛ اقدامی که برخی گمانه زنی ها را تقویت کرده است.

این لغو شدن‌ برنامه ها، یک سری گمانه‌ زنی درباره توان بلندمدت پوتین به عنوان رهبری که به خاطر قدرت جسمانی اش تحسین شده، مطرح شده است. او همواره خود را به عنوان یک نماد آمادگی جسمانی به رخ می کشید.

روز دوشنبه اعلام شد که پوتین به شهر «سوچی» نخواهد رفت. امروز نیز او از شرکت در نشستی درباره میکرو الکترونیک در کاخ کرملین خودداری کرد. او فردا نیز در اجلاسی در شهر «مسکو» به نام اجلاس «Mentor 2018» حضور نخواهد داشت. و هفته بعد هم به منطقه خاور دور روسیه سفر نخواهد کرد.

پوتین در آخرین حضورش در انظار عمومی یعنی در نشست موسوم به «رهبران روسیه» در کرملین، نشانه‌ هایی آشکاری از بیماری را نشان داد. در این نشست چشمان او پف کرده و صدایش ضعیف بود و چندین بار هم سرفه می کرد. 

 

00

0

 

خبرنگار ایندیپندنت چند روز پیش در همراهی با پوتین در سفر به سیبری هم این علائم را مشاهده کرده بود. طی این مدت رئیس‌ جمهور روسیه با دشواری سخنرانی‌ های عمومی خود را انجام می داد، اشتباهاتی مرتکب می شد و به نظر می‌ رسید که اصلا تمرکز ندارد.

روز سه‌ شنبه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی مطبوعاتی کرملین اظهارنظرها در مورد جدی بودن بیماری پوتین را رد کرد. او گفت: پوتین از کرملین و یا در اقامتگاه تفریحی‌ اش در «نوو - اوگاریوو» به کارش ادامه خواهد داد.

پسکوف گفت: «پوتین برنامه کاری‌ اش را ادامه می‌ دهد اما در این برنامه کاری مساله سرماخوردگی پوتین لحاظ شده و شما صدای او را شنیده‌ اید. می دانید که اکنون زمستان، و هوا سرد است.»

با این حال روز یکشنبه پسکوف مدعی شد پوتین به این دلیل جلساتش را لغو کرده تا بر حادثه سقوط هواپیمای مسافربری پرواز 703 در «ساراتوف» تمرکز کند. این عدم شفافیت سازی و اظهارات متناقض سبب شده که شایعاتی تایید نشده در مسکو پخش شود.

پوتین در تمام طول دوران رهبری خود در روسیه همواره روی مساله قوای جسمانی‌ اش مانور داده و به عنوان مثال عکس‌ هایی از غسل تعمید خود در آی یخ، شنا و یا جودو منتشر می‌ کرد. او همیشه به این مسئله می بالید که پیر نمی شود. مردم روسیه به این مسئله افتخار می کردند. با این حال در حال حاضر رئیس‌ جمهور روسیه 65 سال سن دارد و ممکن است نگاه مردم این کشور به پوتین تغییر کند.

این نخستین باری نیست که گمانه زنی هایی در مورد سلامت پوتین مطرح می شود. اواخر سال 2012 نیز پوتین چندین سفر خارجی خود را لغو کرد و مدتی در انظار عمومی ظاهر نشد. پس از آن کرملین مدعی شد پوتین به هنگام ورزش مجروح شده و علت غیبت اش این بوده است.

منابع نزدیک به کرملین به ایندیپندنت گفته‌ اند که تردیدهایی درخصوص اینکه رئیس جمهور بتواند چهارمین کارزار خود برای ریاست جمهوری‌ اش را برگزار کند یا خیر، به وجود آمده است.

مشخص نیست چگونه نظام سیاسی روسیه در برابر هر گونه انتقال قدرت این چنینی تاب خواهد آورد. در حالی که ارائه تصویری از یک رهبر تمام عیار برای پوتین اغراق است، اما در عین حال درست است که پوتین تنها مردی است که توانایی رقابت کردن - و اغلب جنگیدن - برای روسیه را دارد.

در ماه مارس، رئیس جمهور روسیه برای ادامه کار برای 6 سال دیگر ابراز آمادگی کرد. اما اکنون بسیاری در مورد عملی شدن برنامه های او تردید دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.