«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی گفت: ایالات متحده آمریکا باید شهر«منبج» سوریه را ترک کند زیرا ترکیه قصد دارد آن را به مالکان اصلی اش برگرداند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از  المیادین،دولت ترکیه بار دیگر از نیروهای آمریکایی خواست شهر«منبج» در شمال سوریه را ترک کنند زیرا قصد دارد به آن حمله کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی گفت: ایالات متحده آمریکا باید شهر«منبج» سوریه را ترک کند زیرا ترکیه قصد دارد آن را به مالکان اصلی اش برگرداند.

اردوغان افزود: ایالات متحده آمریکا دارای حساب و کتاب هایی علیه ترکیه، ایران و چه بسا روسیه در سوریه است.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که عملیات نظامی این کشور در شهر منطقه «عفرین» سوریه ادامه پیدا می کند و در استان ادلب سوریه ادامه پیدا می کند.

پیش از این نیز ترکیه اعلام کرده بود که بعد از عفرین شهر منبج را هدف قرار می دهد تا کردهای سوریه را از آن بیرون کند و حتی اشاره کرده بود که عملیات نظامی اش را به سمت شرق رود فرات گسترش می دهد. اگر چه آمریکا در واکنش به این خواسته ترکیه اعلام کرده بود نیروهایش را از شهر منبج خارج نمی کند. ترکیه همچنین آمریکا را متهم می کند که نیروهایش با لباس یگان های حمایت مردمی کرد در عفرین با ارتش ترکیه می جنگند.

بنابر این گزارش، ترکیه از 20 ژانویه عملیاتی را در منطقه عفرین سوریه به بهانه بیرون کردن نیروهای کرد سوریه از این منطقه آغاز کرد ولی تا کنون متحمل تلفات سنگینی در این منطقه شده است. همچنین آنکارا اعلام کرده است که تا کنون نزدیک به هزار نیروی کرد را در عفرین کشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.