درگیری های بسیار شدیدی میان نیروهای ارتش ترکیه و متحدانش با یگان های حمایت مردمی کرد در منطقه «بلبل» در شمال عفرین در جریان است.ارتش ترکیه چندین منطقه در حومه عفرین را نیز هدف گلوله باران شدید خود قرار داده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، خبرنگار المیادین در سوریه از شدت گرفتن درگیری میان ارتش ترکیه و متحدانش با گروه های مسلح کرد سوریه در منطقه «عفرین خبر داد.

این خبرنگار گفت که درگیری های بسیار شدیدی میان نیروهای ارتش ترکیه و متحدانش با یگان های حمایت مردمی کرد در منطقه «بلبل» در شمال عفرین در جریان است.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که ارتش ترکیه منطقه «جندیرس» در حومه شهر عفرین را به شدت با توپخانه گلوله باران می کند.

 خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد که درگیری میان نیروهای مسلح ترکیه و گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه با عناصر گروه  پ.ک.ک/پ.ی.د در چارچوب عملیات شاخه زیتون در منطقه کوه استراتژیک «برصایا» در شمال غربی عفرین سوریه شدت گرفته است.

یگان های مدافع مردمی کرد به واسطه موضع خود در کوه برصایا که مشرف به مرکز شهر «کیلیس» و مناطق تحت کنترل مخالفان در سوریه است، به راحتی این شهر و مناطق تحت کنترل گروه های مسلح سوری هوادار ترکیه را مورد هدف  حملات راکتی و توپخانه ای قرار می دهد.

در همین حال، ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد که در چارچوب عملیات شاخه زیتون در عفرین 37 تروریست از پای در آمدند و تاکنون 484 عضو گروه تروریستی پ.ک.ک/ک.ج.ک/پ.ی.د-ی.پ.گ و داعش کشته شده اند.

ستاد مشترک ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که در ادامه عملیات شاخه زیتون در عفرین سوریه در حملات هوایی شب گذشته 37 نفر از اعضای گروه‌های تروریستی پ.ک.ک/ک.ج.ک/پ.ی.د-ی.پ.گ و داعش از پای درآمدند و به این ترتیب تعداد تروریست‌های کشته شده در چارچوب عملیات مذکور تاکنون به 484 نفر رسیده است.

در این بیانیه ارتش ترکیه مدعی شد که عملیات شاخه زیتون براساس حق دفاع مشروع بین المللی، قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل متحد با احترام به حفظ تمامیت ارضی سوریه انجام می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است که در تمامی مراحل طراحی و اجرای این عملیات، تنها تروریست ها و مواضع آنها از جمله پناهگاه ها، مهمات و جنگ افزارها هدف قرار گرفته و تدابیر و حساسیت لازم جهت نرسیدن آسیب به غیرنظامیان اتخاذ شده است.

در تحولی دیگر،«بکر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر و سخنگوی دولت ترکیه طی سخنانی اظهار داشت: مادامی که مقامات آمریکا و حامیان چنین طرح‌ها از اهداف خود منصرف نشده و به برنامه های خود در این زمینه پایان ندهند، ما خود این نقشه ها را نقش بر آب خواهیم کرد و این سازماندهی ها را بر هم خواهیم زد. منبج و شرق فرات نیز از اینها (کردهای همپیمان آمریکا) پاکسازی خواهد شد.

خبرگزاری آناتولی در خبری دیگر اعلام کرد که ارتش این کشور ارتفاعات مهم و استراتژیک «برصایا» در شمال شرق عفرین را به کنترل خود در آورد.

این در حالی که منابع خبری از تخریب آثار تاریخی و باستانی سوریه در عفرین در گلوله باران این منطقه توسط توپخانه ارتش ترکیه خبر می دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی گزارش داد که هشت منطقه تاریخی سوریه در عفرین در معرض گلوله باران قرار گرفته و مرکز تاریخی«عین داره» به طور کامل از بین رفت.

بنابر این گزارش، ارتش ترکیه از روز شنبه هفته گذشته عملیات نظامی گسترده ای را در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است و فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف از این عملیات پاک سازی گروه های مسلح کرد است که آنکارا آنها را تروریستی توصیف می کند. ترکیه همچنین اعلام کرده است که به دنبال ایجاد منطقه امن به عمق 30 کیلومتری داخل اراضی سوریه است.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.