«بکر بوزداغ» سخنگوی دولت ترکیه گفت که در صورتی که افراد مسلح حزب اتحادیه دموکرات کرد از منبج خارج نشوند ارتش ترکیه به این شهر حمله می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دولت ترکیه امروز تهدید کرد که اگر افراد مسلح حزب اتحادیه دموکرات از شهر«منبج» در شمال سوریه بیرون نروند به این شهر حمله می کند.

«بکر بوزداغ» سخنگوی دولت ترکیه گفت که در صورتی که افراد مسلح حزب اتحادیه دموکرات کرد از منبج خارج نشوند ارتش ترکیه به این شهر حمله می کند.

بوزداغ گفت: اگر اینها(حزب اتحادیه دموکرات) از منبج خارج نشود وارد آن می شویم و راه مان را به سمت شرق رود فرات ادامه می دهیم.

این در حالی است که ارتش ترکیه از دو هفته پیش عملیات نظامی گسترده ای با کمک گروه های مسلح سوری هوادار ترکیه با عنوان« شاخه زیتون»علیه کردهای سوریه در شهر عفرین سوریه آغاز کرده است و دیروز متحمل تلفات سنگینی شد به طوری که در چند درگیری 7نظامی خود را از دست داد. ترکیه تا کنون 14 نظامی خود را در این عملیات نظامی از دست داده است و 57 نظامی اش نیز زخمی شدند. همچنین بر اساس اعلام ارتش ترکیه نزدیک به 900 نیروی کرد نیز توشط ارتش ترکیه و همپیمانانش کشته شدند.

در همین حال، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود علاوه بر تبادل نظر در خصوص عملیات شاخه زیتون در عفرین و کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی به بررسی روابط دو جانبه پرداخت.
اردوغان در این تماس ضمن اشاره به آنکه ترکیه چشم‌داشتی به خاک هیچ کشوری ندارد تاکید کرد هدف عملیات شاخه زیتون پاکسازی این منطقه از لوث گروه های تروریستی پ.ک.ک/ک.ج.ک/پ.ی.د-ی.پ.گ و داعش است.
رئیس جمهور ترکیه همچنین به ارائه اطلاعات در خصوص عملیات مذکور به ماکرون کرده و حملات متعدد راکتی گروه تروریستی پ.ی.د/ی.پ.گ به شهرهای ختای و کیلیس را خاطر نشان کرد. 
همچنین طرفین بر سر تماس نزدیک در رابطه با مسائل منطقه ای از جمله روند سیاسی سوریه و روابط دوجانبه به توافق رسیدند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.