نیروی هوایی روسیه نیز این عملیات نیروهای ویژه ارتش سوریه را به لحاظ هوایی پوشش می دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، یک منبع روسی گفت که نیروهای ویژه ارتش سوریه به افراد مسلحی که روز گذشته یک جنگنده روسی را سرنگون کردند، حمله کردند.

«ویکتور وولوداتسکی» نماینده مجلس دومای روسیه گفت که نیروهای ویژه ارتش سوریه به افراد مسلحی که روز گذشته جنگنده سو-25 را در استان «ادلب» سرنگون کردند، حمله کردند.

این نماینده روسی افزود که نیروی هوایی روسیه نیز این عملیات را به لحاظ هوایی پوشش می دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که این نماینده روسی تصریح کرد که منطقه ای که هواپیمای روسی در آن سرنگون شد به طور کامل توسط جنگنده های روسی از افراد مسلحی که موشک ضد هوایی داشتند،پاک سازی شد و اکنون نیروهای ویژه سوریه در حال فعالیت در این منطقه هستند.

این نماینده روسی تأکید کرد که نیروهای ویژه ارتش سوریه در این منطقه فعالیت خود را برای یافتن ضد هوایی ای هستند که با آن هواپیمای روسی سرنگون شد تا پس از آن به واسطه شماره ها و منبع، در نزدیک ترین زمان ممکن روسیه بفهمد که این موشک انداز از کجا و چگونه به سوریه رسیده است.

وزارت دفاع روسیه شب گذشته اعلام کرد که یک جنگنده روسی از نوع« سو25» در استان ادلب سرنگون شد و خلبان آن کشته شد.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که بر اساس اطلاعات اولیه این هواپیما با استفاده از یک موشک دوش پرتاپ ضد هوایی سرنگون شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که خلبان روسی در درگیری با تروریست ها در استان ادلب سوریه کشته شده است.

مرکز آشتی روسیه در «حمیمیم» سوریه نیز اعلام کرد که با همکاری دولت ترکیه به دنبال پس گرفتن جسد خلبان روسی است.

روسیه همچنین تأکید کرد که در منطقه‌ای که این هواپیما سقوط کرده است در پی حملات هوایی جنگنده‌های این کشور، دست‌کم ۳۰ فرد مسلح کشته شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه ، وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که خلبان سوری که هواپیمایش سرنگون شده است در درگیری با افراد مسلح در شمال سوریه کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا در واکنش به این حادثه اعلام کرد که آمریکا همپیمانانش در سوریه را به موشک های دوش پرتاب مجهز نکرده است و درباره سرنگونی این هواپیمای روسی تحقیقات انجام می دهد.

در همین حال، ارتش سوریه و همپیمانانش دو روستای دیگر را امروز یکشنبه در شرق استان«حماه» پس از درگیری شدید با عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

در تحولی دیگر، صدای تیراندازی و انفجار  شدید در اطراف شهر«بلبل» در مرزهای سوریه و ترکیه به گوش می رسد و این شهر همچنان در کنترل یگان های حمایت مردمی است.

خبرنگار المیادین در این منطقه گفت که یگان های حمایت مردمی حمله ارتش ترکیه را دفع کرده و یک تانک را در ریف بلبل منهدم کردند.

در منطقه «راجو» در ریف شهر عفرین نیز درگیری میان نیروهای ارتش ترکیه و یگان های حمایت مردمی در جریان است.

شهر «جندیرس» و شمال عفرین نیز درگیری شاهد درگیری میان نیروهای ارتش ترکیه و گروه های کرد است.

هماهنگی های گروه های مسلح سوری نیز اعلام کرد که یک کاروان نظامی از گروه های «فیلق الشام، تیپ23 و الزنکی» وارد ترکیه شدند تا در جنگ عفرین در ریف ادلب شرکت کنند.

از سوی دیگر، عناصر گروه تروریستی جبهه النصره برخی از خانه ها را در شهر«بنش» در ریف شرقی ادلب مورد حمله قرار دادند.

در این حمله یک نفر به ضرب گلوله عناصر جبهه النصره کشته شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.