شفیق بعدا گفته بود که در پی اعلام این موضوع خروج وی از امارات از سوی مقامات این کشور ممنوع شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در پی اعلام بی اطلاعی وکیل مدافع «احمد شفیق» کاندیدای ریاست جمهوری مصر از محل اقامات وی، سرنوشت شفیق در هاله ای از ابهام فرو رفته است.

«دینا عدلی حسین» وکیل احمد شفیق، نخست‌وزیر سابق مصر با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که از ظهر دیروز که موکل وی وارد قاهره شده از سرنوشت او بی‌ خبر است.

وی افزود: «رسانه‌ها گفته‌اند که احمد شفیق دیروز به مصر وارد شده و در یک هتل در قاهره اقامت دارد. با این حال شفیق تا کنون با من تماس نگرفته و برای دیدار با وی تا این لحظه دعوت نشده‌ام».

عدلی حسین ضمن اشاره به اینکه مسئولیت وکالت احمد شفیق و 3 دختر وی را بر عهده دارد، اظهار داشت:« از مقامات مصر می‌خواهم که امکان دیدار با موکلم را برای آگاهی از وضعیت وی فراهم کنند».

از سوی دیگر، «رئوف سید» معاون حزب حرکت ملی مصر به رهبری احمد شفیق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه با تاکید بر این که از زمان ورود شفیق به قاهره تا کنون هیچ خبری از وی در دست نیست، اظهار داشت:« گفته می‌شود که احمد شفیق در هتل اقامت دارد اما این خبر هنوز تایید نشده است».

گفتنی است خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (ENA)، دیروز به نقل از یک مقام مسئول از بازگشت احمد شفیق بدون همراهی خانواده‌اش به مصر خبر داده بود.

مقامات فرودگاه بین‌المللی قاهره نیز اعلام کرده بودند هواپیمای حامل احمد شفیق به همراه یک هیئت 20 نفره در این فرودگاه فرود آمده است.

 این در حالی است که برخی منابع عربی در این باره گمانه زنی هایی را مطرح کرده اند که شفیق به سرنوشتی شبیه «سعد حریری» نخست وزیر لبنان دچار شده و در امارات در حصر خانگی به سر می برد. سعد حریری نخست وزیر لبنان پس از آن که توسط عربستان به ریاض فراخوانده شد توسط سعودی ها وادار به استعفا شد و در حصر خانگی قرار گرفت اما مدتی بعد با میانجی گری فرانسه به پاریس و پس از آن به بیروت بازگشت.

بنابر این گزارش، احمد شفیق که در انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2012، رقیب محمد مرسی بود اعلام کرده بود که نامزد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2018 در کشورش خواهد شد. شفیق بعدا گفته بود که در پی اعلام این موضوع خروج وی از امارات از سوی مقامات این کشور ممنوع شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.