پس از دریافت سیگنال‌ هایی در مورد احتمال آماده‌ شدن کره شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی جدید، کره جنوبی و ژاپن در حالت هشدار قرار گرفته اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی از مقام های ژاپنی امروز سه شنبه اعلام کرده اند سیگنال‌ های رادیویی دریافتی از احتمال آماده‌ شدن کره شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی جدید خبر می‌ دهند.

یک مقام دولتی ژاپن گفته است کره شمالی احتمال دارد در روزهای آینده دست به آزمایش موشکی تازه‌ ای بزند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز اعلام کرده است سئول در حال رصد وقایع مربوط به یک آزمایش احتمالی‌ است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز گزارش داده‌ است که کره شمالی و آمریکا از نزدیک در حال رصد رخدادهای مربوط به از سرگیری اقدامات تحریک‌ آمیز کره شمالی هستند.

با این وجود مقام‌ های ژاپنی تاکید کرده‌ اند که تصاویر ماهواره ای هنوز هیچ موشک یا پرتاب‌ گر سیاری را در محل نشان نداده و سیگنال‌ های رادیویی ممکن است مربوط به تمرین‌ های نظامی فصل زمستان در کره شمالی باشد.

«رو جه‌چان» سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می‌ گوید نظارت‌‌ های مشترکی همراه ارتش آمریکا در جریان است. با این وجود یک مقام دولتی به یونهاپ گفته است در هفته‌ های گذشته نشانه‌ هایی از تشدید فعالیت‌ های نظامی در کره شمالی دیده شده‌ است.

در همین حال سخنگوی پنتاگون گفت که آمریکا از نزدیک فعالیت‌ های کره شمالی را رصد می‌ کند و گفت: ائتلاف کره جنوبی و آمریکا با قدرت تمام به هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی پیونگ یانگ واکنش نشان می‌ دهد.

«ری جونگ هیوک» معاون مجلس جمهوری خلق کره شمالی روز گذشته در یک همایش پارلمانی که به میزبانی ترکیه برگزار شد، گفت: سلاح های هسته ای کره شمالی فقط برای مقابله با آمریکا است و علیه کشور دیگری استفاده نخواهد شد به همین دلیل دیگر کشورها نباید از تسلیحات هسته ای کره شمالی بترسند.

ری جونگ هیوک افزود: مردم کره شمالی تصمیم گرفته اند تا از طریق تسلیحات هسته‌ ای به قدرتی متوازن با آمریکا دست یابد. تسلیحات هسته ای ما مانند «شمشیر عدالت علیه آمریکا» است و آسیا و دیگر کشور‌های جهان نباید تا زمانی که به تهاجم و تحریکی علیه ما ملحق نشده اند، نگرانی به خود راه دهند.

مقامات آمریکایی تهدیدهای کره شمالی را جدی تلقی می‌ کنند. «مایک مولن» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره به شبکه ای‌ بی‌ سی نیوز گفته بود: افزایش تنش‌ ها میان آمریکا و کره شمالی، این احتمال را تقویت کرده است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از توان بازدارنده هسته ای علیه آمریکا استفاده کند.

کره شمالی بیش از دو ماه است که دست به انجام آزمایش موشکی نزده‌ است. آخرین باری که پیونگ‌ یانگ آزمایشی در این رابطه انجام داد،اوخر تابستان بود که یک موشک بالیستیک را از آسمان ژاپن گذراند.

در آن زمان «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا گفته بود اگر کره شمالی به این کشور یا متحدانش حمله کند، آمریکا چاره دیگری نخواهد داشت جز آن که کره شمالی را به طور کامل نابود کند.

به دنبال این هشدار شدید اللحن، رهبر کره شمالی گفت که ترامپ به دلیل تهدید کره شمالی به «نابودی کامل» بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد کره شمالی را از انجام آزمایش‌ های مربوط به موشک‌ های بالستیک و نیز آزمایش‌ های هسته‌ ای با اهداف نظامی منع کرده‌ است. در پی سرپیچی پیونگ‌ یانگ از قطعنامه‌ های این شورا، تحریم‌ های مختلفی علیه کره شمالی تصویب شده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.