وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق دلایل و جزئیات سفر سردار سلیمانی به اقلیم کردستان عراق را تشریح کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از سومریه نیوز، وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق دلایل و جزئیات سفر سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس به اقلیم کردستان عراق را تشریح کرد.

وزارت پیشمرگه اعلام کرد که سردار سلیمانی روز گذشته-شنبه- به اقلیم کردستان عراق رسید و همچنان در اربیل مرکز اقلیم حضور دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی نیز گزارش داد که سرلشکر« جبار یاور» دبیر کل وزارت پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق گفت که قاسم سلیمانی روز گذشته به اقلیم کردستان عراق رسید.

یاور در تماس تلفنی با اسپوتنیک گفت که سلیمانی در این سفر بر سر مزار«جلال طالبانی» رئیس جمهور سابق عراق در سلمیانیه حاضر شد و همچنان در اربیل حضور دارد.

یاور افزود که احتمالا سلیمانی با مسئولان سیاسی و نظامی دیدار کرده است تا دیدگاه ایران را به دولت اقلیم کردستان عراق منتقل کند.

یاور در ادامه تصریح کرد که سفر سلیمانی در حالی صورت گرفته است که از دو روز پیش در سلیمانیه نشست هایی (میان رهبران کرد عراق )برگزار می شود.

جبار یاور برگزاری دیدارها با مسئولان در سایه حضور «فؤاد معصوم» رئیس جمهور عراق در این نشست ها را تأیید یا تکذیب نکرد.

المیادین نیز پیش از این اعلام کرد که یک منبع کرد مدعی شد که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس برای رایزنی درباره بحران میان کردها و بغداد وارد اقلیم کردستان عراق شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.