ارتش سوریه و هم پیمانانش، گروه تروریستی داعش را به طور کامل از استان حماه بیرون کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: ارتش سوریه و هم پیمانانش در محور مقاومت، گروه تروریستی داعش را از  استان«حماه»به طور کامل پاک سازی کردند.

نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش توانستند که عناصر گروه تروریستی داعش را از آخرین مناطقی که در شمال استان حماه در مرکز سوریه در اشغال خود داشت بیرون کرد تا به حضور این گروه تروریستی در این استان به طور کامل پایان داده شود.

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر ،وابسته به مخالفان سوری، به خبرگزاری فرانسه گفت که « نیروهای دولتی سوریه امروز چهارشنبه پس از درگیری های شدید با گروه تروریستی داعش که از یک ماه پیش آغاز شد، توانستند همه روستاهایی که در شمال شرقی استان حماه در اشغال داعش بود را آزاد کنند.

عبدالرحمن گفت که ارتش سوریه از زمان آغاز حمله به منطقه شمال شرق حماه با حمایت هوایی روسیه در سوم سپتامبر توانست پنجاه روستا و نیز شهرک استراتژیک«عقریبات» را بازپس گیرد.

این درگیری های شدید از زمان آغاز آنها میان دو طرف منجر به کشته شدن حداقل 407 عنصر داعشی شد.

این سازمان در ادامه مدعی شد که در این درگیری ها نزدیک 189 نیروی دولتی و همپیمانانش کشته شدند.

عبدالرحمن در ادامه گفت که با پیشروی ارتش سوریه و هم پیمانانش حضور داعش در استان حماه پس از بیش از سه سال اشغال شرق استان حماه به طور کامل به پایان رسید.

رسانه های رسمی سوریه هنوز اعلام نکرده اند که استان حماه به طور کامل از داعش آزاد شده است لیکن روزنامه «الوطن» سوریه که به دمشق نردیک است در پایگاه اینترنتی خود به نقل از یک منبع میدانی نوشت که ارتش سوریه به طور کامل ریف شرقی حماه را آزاد کرد.

وی افزود که ریف شرقی حماه به طور کامل از داعش خالی شد.

نیروهای ارتش سوریه کنترل بخش های وسیعی از استان حماه و خود شهر حماه مرکز استان را به طور کامل در اختیار خود دارد این در حالی است گروه های مسلح مخالف و جبهه النصره بخش هایی از ریف شمال شرقی و بخش کوچکی از ریف جنوبی حماه را در کنترل خود دارند.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش اواخر ماه ژوئن پس از چهار سال حضور در استان«حلب» در سایه حمله شدید نیروهای دولتی از آن عقب نشینی کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که در درگیری ها میان ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش در چندین محور در ریف جنوب غربی دیرالزور تا بادیه «السخنه» در ریف  شرقی «حمص» از روز پنجشنبه 28 ماه سپتامبر گذشته تا کنون بیش از 188 عنصر داعشی کشته شدند.

بنابر این گزارش، گروه تروریستی داعش متحمل شکست های میدانی پی در پی شده است به طوری که بخش های عمده از شهر «الرقه» پایگاه مهم اش را از دست داد و در استان «دیرالزور» نیز در معرض حملات شدید در دو بخش شرقی و غربی آن است و ارتش سوریه و هم پیمانانش تا کنون موفق شدند بخش های عمده ای از دیرالزور را آزاد کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی تحولات خاورمیانه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.