یک جنگنده عربستانی از نوع تایفون در جنوب یمن سرنگون شد و خلبان آن نیز کشته شد

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از اسپوتنیک عربی، یک جنگنده عربستانی وابسته به ائتلاف عربی به رهبری ریاض از نوع«تایفون» پس از تجاوز به یمن در استان«ابین» در جنوب این کشور سرنگون شد.

یک منبع نظامی یمنی به اسپوتنیک گفت که شب گذشته لاشه این هواپیما در یکی از کوه های روستای «آل کشمیم» در نزدیکی شهر«لودر» در استان ابین پیدا شد.

این منبع گفت که جنگنده عربستانی پس از برخورد با کوه تکهتکه شده است.

این منبع نظامی یمنی در ادامه گفت که خلبان هواپیما که «مهنا البیز» نام دارد و وابسته به نیروی هوایی سلطنتی است مفقود شده و جستجو برای یافتن اش ادامه دارد به رغم آن که فعالان عربستانی در شبکه های اجتماعی گفتند که وی در این حادثه کشته شده است.

بنابر این گزارش، عربستان سعودی از 26 مارس 2015 با تشکیل ائتلافی عربی به یمن حمله و از آن زمان تا کنون این کشور را بمباران می کند. در ابتدای این تجاوز اعلام شد که هدف از آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به صنعا و تسلیم کردن ائتلاف حوثی ها و صالحی هااست ولی با شکست ریاض در رسیدن به اهدافش در این جنگ پرهزینه اکنون این جنگ تبدیل به باری بر دوش عربستان و متحدانش شده و آنها به دنبال راهی برای بیرون آمدن از باتلاق یمن هستند. جنگ در یمن از ابتدای تجاوز ائتلاف عربی به یمن بیش از 10 هزار کشته و ده ها هزار زخمی در پی داشته است، صدها هزار نفر نیز مبتلا به بیماری وبا شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.