نیروهای انصار الله و ارتش یمن با حمله نیروهای عربستانی و نیروها یمنی وابسته به عربستان موفق شدند که مراکز نظامی« الثعبان» در منطقه عسیر را به تصرف خود در آورند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، جنبش انصار الله و ارتش یمن موفق شدند که با پیشروی در اراضی عربستان چندین مرکز نظامی را در منطقه« عسیر» به تصرف خود در آوردند و مواضع و تجمع های ارتش عربستان سعودی و نیز نیروهای یمنی وابسته به عربستان در مناطق «نجران» و «جازان» در جنوب غرب عربستان را گلوله باران کردند.

یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن در صنعا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نیروهای انصار الله و ارتش یمن روز گذشته-پنج شنبه- با حمله نیروهای عربستانی و نیروها یمنی وابسته به عربستان موفق شدند که مراکز نظامی« الثعبان» در منطقه عسیر را به تصرف خود در آورند.

این منبع افزود که در این حمله شماری از نیروهای عربستانی و یمنی های وابسته به آنها کشته و زخمی شدند و با کنترل مرکز نظامی الثعبان و چندین مرکز دیگر به پایان رسید این در حالی است که یگان توپخانه ای نیز دو خودروی نظامی سعودی ها در مقابل گذرگاه مرزی«علب» را منهدم کرد.

در همین حال، یک نظامی عربستانی توسط یکی از تک تیراندازان انصار الله در مرکز نظامی«الفریضه» در جازان کشته شد.

تک تیراندازان انصار الله همچنین دو نظامی یمنی وابسته به عربستان را در منطقه «الخشباء» در مقابل گذرگاه «الخضراء» در نجران و یکی دیگر را در «تبه الخزان» در مقابل گذرگاه علب کشتند.

در تحولی دیگر انصار الله یک موشک ساخت داخل از نوع«زلزال 2» با برد 15 کیلومتر به محل تجمع نظامیان عربستان در غرب منطقه«بوابه الموسم» در جازان شلیک کردند و با کاتیوشا نیز این منطقه را گلوله باران کردند.

انصار الله همچنین با استفاده از کاتیوشا و توپخانه مراکز نظامی«ثویله»،«الهجله»و مرکز فرماندهی«حماد» و مرکز کنترل« ظلم» و «تبه الحمر» در نجران را گلوله باران کردند همچنین محل استقرار و تجمع نیروهای عربستانی در گذرگاه «طوال» و مرکز نظامی« القنبور» را نیز گلوله باران کردند.

 

واقعیت حصر خانگی علی عبدالله صالح

ارتش یمن امروز جمعه واقعیت آن چه رسانه های آمریکایی درباره قرار دادن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن در حصر خانگی در صنعا پایتخت این کشور توسط انصار الله منتشر کردند را فاش کرد.

سرتیپ« عزیز راشد»سخنگوی ارتش یمن که با انصار الله هم پیمان است به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که چنین اخباری هرگز صحت ندارد و دروغ است.

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا به نقل از برخی مسئولان یمنی که نام آنها را فاش نکرد اعلام کرد که صالح منزل خود را در صنعا طی هفته گذشته ترک نکرد و این نشان می دهد که وی به دلیل اختلاف ها میان حزب «کنگره» و انصار الله در حصر خانگی به سر می برد.

 

علی عبدالله صالح

راشد گفت که این درست نیست به ویژه آن که «قاسم لبوزه» معاون رئیس شورای عالی سیاسی و «صادق امین ابو راس» عضو این شورا که هر دو در بالاترین هرم رهبری حزب کنگره بعد از صالح هستند، فعالیت های سیاسی و رسمی خود را با رئیس شورای عالی سیاسی آقای« صالح الصماد» به شکل طبیعی ادامه می دهند.

شورای عالی سیاسی در یمن از حزب کنگره و انصار الله و دولت نجات ملی تشکیل شده است.

وی افزود که لبوزه و ابو راس هیچ اعتراضی یا شبیه آن را درباره ادعاهای رسانه های آمریکایی درباره محدودیت آزادی صالح یا حصر خانگی اش ارائه نکردند.

راشد در ادامه گفت که اگر در عمل صالح در حصر خانگی به سر می برد آن وقت معاون رئیس شورای عالی سیاسی و عضو این شورا موضع گیری های علنی دیگری می داشتند.

راشد نادرست بودن گزارش آسوشیتدپرس را با این مدرک مستدل کرد که تصاویری ویدیوئی منتشر شده است که نشان می دهد صالح در جلوی تشییع کنندگان جنازه«خالد الرضی» رئیس دایره روابط خارجی حزب کنگره قرار دارد که روز شنبه گذشته در جریان درگیری ها در صنعا در نزدیکی یکی از ایست های بازرسی انصار الله کشته شد.

در این نوار ویدیوئی صالح در آزادی تمام در میان تشییع کنندگان در حال راه رفتن است و برای مردم حاضر نیز سخنرانی ایراد کرد و خواستار تحویل قاتلان الرضی به عدالت شد.

 

ادامه تلاش ها برای آشتی ملی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن مصالحه و گفتگوی ملی میان گروه های سیاسی این کشور را خواستار شد.

 شبکه تلویزیونی المسیره در این زمینه گزارش داد  که «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در همین رابطه تصریح کرد: از جریان های سیاسی در داخل و خارج یمن درخواست می کنم علاوه بر مصالحه ملی جامع، گفتگوی ملی گسترده با هدف پایان دادن به تجاوز را آغاز نمایند.

الصماد تاکید کرد: ائتلاف متجاوزان به ویژه رژیم سعودی باید در محاسبات خود تجدیدنظر کند و بداند که مردم یمن فقط در برابر خدا تسلیم می شوند.

سه شنبه نیز نمایندگان گروههای مختلف سیاسی یمنی در نشست مشترک ملی در صنعا پایتخت یمن بر تلاش همه جانبه برای برطرف کردن مسائل و مشکلات و حل اختلافات اخیرتاکید کردند.

دراین نشست نمایندگان کنگره مردمی یمن به ریاست «عارف الزوکا» دبیرکل این حزب و «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله نیز حضور داشتند.

اعضای جلسه بر ضرورت دیدار بین رهبران گروه های سیاسی یمنی برای یافتن راه حل های سیاسی، تلاش برای مقابله با تجاوزات دشمن، یکپارچه سازی جبهه داخلی و ممانعت از ایجاد اختلاف در بین گروه ها تاکید کردند.

 

فرود یک هواپیمای سازمان ملل در فرودگاه صنعاء

یک فروند هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه سازمان ملل روز گذشته-پنج شنبه- در فرودگاه بین المللی صنعاء فرود آمد.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن "سبأ"، یک فروند هواپیمای حامل کمک‌های انسان دوستانه امروز در فرودگاه بین المللی صنعاء پایتخت یمن فرود آمد.

بر اساس این گزارش، این هواپیما حامل 38 تن دارو و تجهیزات درمانی و ژنراتور برق و چادر است.

فرود هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه سازمان ملل به فرودگاه بین المللی صنعاء درحالی صورت می گیرد که این فرودگاه از آگوست ۲۰۱۶ میلادی در محاصره ائتلاف ضد یمنی به رهبری عربستان سعودی قرار دارد.

تداوم محاصره و بمباران یمن و تعطیلی فرودگاه صنعاء پایتخت این کشور از سوی عربستان سعودی و ائتلاف آن باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم یمن شده است، به همین دلیل به مدت حدود یک سال محموله‌های امدادرسانی سازمان ملل نتوانسته است وارد این کشور شود.

 

کشتار مزدوران سودانی در صحرای میدی

دهها مزدور سودانی به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در صحرای میدی یمن کشته شدند.

یک منبع نظامی در ارتش و کمیته های مردمی اعلام کرد که تلاش مزدوران سودانی وسایر مزدوران دشمن برای نفوذ و عملیات در صحرای میدی با عکس العمل به موقع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به شکست انجامید و دهها نفر از مزدوران به هلاکت رسیدند.

در این عملیات تعداد قابل توجهی ادوات و ماشین های مزدوران نابود شد.

عملیات مزدوران که با حمایت هوایی جنگنده های متجاوز سعودی همراه بود به مدت هفت ساعت به طول انجامید.

این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز یکشنبه این هفته  تمام مناطق صحرای میدی در استان حجه این کشور را که نیروهای متجاوز صعودی به آن نفوذ کرده بودند، پس گرفتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.