انصار الله یمن همزمان با تصرف چندین مرکز نظامی عربستان سعودی داخل اراضی عربستان یک ناوچه نظامی اماراتی را نیز هدف قرار دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که امروز شنبه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی چندین مرکز نظامی عربستان را در جنوب  عربستان به تصرف خود در آوردند.

خبرگزاری «سبأ» وابسته به حوثی ها به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن یک مرکز نظامی را در غرب مرکز نظامی«الفواز» در منطقه«نجران» داخل عربستان سعودی را پس از کشتن شمار زیادی از عناصر ارتش عربستان به تصرف خود در آوردند.

این منبع افزود که نیروهای یمنی علاوه بر آن شماری از نیروهای ارتش عربستان را زخمی کردند یک نیروی ارتش عربستان را نیز در همین مرکز نظامی شکار کردند.

این منبع در ادامه گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی عملیاتی منحصر به فرد انجام دادند و طی آن چندین مرکز و پادگان عربستان سعودی را در منطقه جیزان از جمله پادگان« الجابری» و مراکز نظامی «الفریضه» ، «ملحمه» و «الغاویه» را به کنترل خود در آوردند.

مرزهای عربستان و یمن از دو سال پیش شاهد درگیری هایی است که تا کنون در این درگیری ها شمار زیادی از نیروهای عربستانی کشته و یا زخیمی شدند.

در تحولی دیگر، انصار الله اعلام کرد که امروز یک ناوچه جنگی وابسته به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در سواحل استان«تعز» در جنوب غرب یمن را مورد هدف قرار دادند.

انصار الله در بیانیه ای اعلام کرد که یگان نیروی دریایی و دفاع ساحلی یک ناوچه جنگی امارات را در مقابل سواحل شهر« المخا» وابسته به استان تعز مورد حمله قرار داده و این ناوچه مورد اصابت قرار گرفت.

در این بیانیه به چگونگی هدف قرار دادن ناوچه اشاره ای نکرد اما تأکید کرد که با «سلاحی مناسب» مورد حمله قرار گرفت.

در 24 ماه جولای جاری نیز یک قایق جنگی ائتلاف عربی نیز منهدم شد و در آن زمان اعلام شد که این قایق اقدام به ایجاد اختلال در رادارها در مقابل سواحل شهر الحدیده می کرد . امارات در پی این حادثه اعلام کرد که یک قایق وابسته به نیروی دریایی این کشور با یک کشتی تجاری در خلیج فارس برخورد کرده است.

این در حالی است که موشک های بالستیک یمنی ها نیز همچنان عمق عربستان را هدف قرار می دهد و به دنبال حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه نظامی «ملک فهد» در  شهر «طائف» عربستان سعودی شعله های آتش از فاصله دور در این مرکز مشاهده شده است.

 منابع یمنی گفتند که این پایگاه پنجشنبه شب با چند فروند موشک «برکان 1» مورد هدف قرار گرفت.

شعله های آتش در  محل اصابت موشک ها مشاهده می شود و تردد گسترده آمبولانس ها در اطراف آن گزارش شده است.

واحدهای اطلاعاتی ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام کردند که هنگام حمله موشکی فرماندهان نظامی و از جمله نظامیان خارجی در پایگاه ملک فهد طائف حضور داشتند  و تعدادی از آنها کشته و مجروح شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.