مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی/ منبع: خبرگزاری های فرانسه و آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رهبر کره شمالی گزارش کامل ارتش درباره طرح پرتاب موشک‌ هایی به جزیره آمریکایی گوام در اقیانوس آرام را دریافت کرده است. در تصاویر منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی، وی در حال بررسی این گزارش و نقشه دیده می شود.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گزارشی از ارتش خود دریافت کرد که شامل نقشه شلیک چند موشک به سوی حومه جزیره گوام می شود.

 

0

00

بر بالای این نقشه این عنوان نوشته شده است: «طرح حمله نیروهای استراتژیک»، که نشان می دهد مسیر موشک ها از ساحل شرقی کره شمالی آغاز می شود و سپس از ژاپن عبور می کند و در نزدیکی گوام فرود می آید.

«کیم دونگ یوب» کارشناس نظامی در موسسه مطالعات خاور دور دانشگاه «کیونگ نام» در شهر «سئول» گفت: «آن گونه که در نقشه دیده می شود بندر شرقی «سینپو» که میزبان پایگاه زیردریایی کره شمالی است، محل پرتاب موشک ها به گوام خواهد بود.»

او گفت: «همه در کره شمالی این تصویر را در تلویزیون و روزنامه ها دیده اند. کره شمالی با اطمینان به آمریکا می گوید: «اگر می خواهند این اقدام را متوقف کنند، می توانند امتحان کنند. این کار نشان می دهد کره شمالی مدت ها است این گزینه را بررسی می کند و اگر تصمیم بگیرد این کار را می کند.»

 

0000

 

خبرگزاری دولتی KCNA کره شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون هنوز دستور حمله به گوام را نداده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که نیروهای مسلح این کشور آماده هستند اما کیم جونگ اون پیش از تصمیم گیری درباره پرتاب موشک به سوی گوام برای مدتی اقدامات آمریکا را زیر نظر خواهد گرفت.

رهبر کره شمالی گفته که آمریکا باید ابتدا با تصمیم‌ های درست نشان دهد که خواهان جلوگیری از یک درگیری خطرناک است.

کیم جونگ‌ اون گفته می‌ خواهد برای مدت کوتاه دیگری رفتار آمریکا را زیر نظر داشته باشد.

طرحی که کره شمالی می‌ گوید برای حمله به پایگاه‌ های آمریکایی در جزیره گوام آماده کرده، بخشی از تنش‌ های لفظی روزهای گذشته میان کره شمالی و آمریکا را تشکیل داده‌ است.

این تنش‌ ها  پس از تازه‌ ترین آزمایش موشکی پیونگ‌ یانگ که برآوردها نشان می‌ دهد موشکی قاره‌ پیماست و می‌ تواند به خاک آمریکا برسد و تحریم‌ های شدید شورای امنیت سازمان ملل، شکل گرفته‌ است.

«دونالد ترامپ» چندی پیش هشدار داد کره شمالی با «خشم و آتش» بی سابقه ای رو به رو خواهد شد. اندکی بعد نیز گفته سلاح‌ های آمریکا آماده شلیک به سوی این کشور است. در این میان کره شمالی نیز اعلام کرده است طرحی آماده کرده که برای حمله به اطراف جزیره گوام است و در میانه ماه اوت در اختیار رهبر آن کشور قرار می‌ گیرد.

پیشتر «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا اخطار داده بود که هر حمله‌ ای از سوی پیونگ یانگ فورا به جنگ منجر خواهد شد اما تاکید داشت که فعلا کشورش بر راه حل های دیپلماتیک متمرکز است.

مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی

منبع: خبرگزاری های فرانسه و  آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.