یکی از روزنامه نگاران آلمانی عکسی از مرکل به همراه همسرش که در کنارش نشسته منتشر کرد که گویی در حال«چرت زدن» است؛ امری که یادآور رهبران عرب در آخرین نشست سران عرب است که در امان پایتخت اردن برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: رسانه های آلمانی چندین تصویر از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان طی نشست گروه بیست منتشر کردند که « زبان بدن» مرتبط با وی با شماری از رهبران را  زیر نظر گرفتند.

شبکه dw  آلمان به زبان انگلیسی گزارشی تصویری از صدر اعظم آلمان پخش کرد که در این گزارش وی در حال صحبت کردن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است سپس دستانش را طی صحبت کردن روی صورتش می گذارد، صحبت هایی که هنوز مضمون آن مشخص نیست ولی به گونه ای است که انگار ترامپ دارد صدر اعظم آلمان را سرزنش می کند. این تصویر به شکل  بسیار گسترده ای در آلمان منتشر شده است.

در این تصاویر که شماری از رسانه ها آنها را منتشر کردند مرکل در حال گفت و گو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با گشاده رویی است گویی با هم تفاهم دارند، به رغم مانع زبان که انتظار می رود بین آنها وجود داشته باشد، اما در تصاویر دیگری مرکل به شکل عصبی طی گرفتن عکس یادگاری به پوتین نگاه می کند؛ و هنوز مشخص نیست که چرا مرکل از دست پوتین عصبانی است.

در صحنه دیگری؛ این شبکه آلمانی به استقبال بسیار دوستانه مرکل از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور جدید فرانسه واکنش نشان داد و آن را با استقبال بسیار سرد از «ترزا می» نخست وزیر انگلیس مقایسه کرد به طوری که این دو زن با سرعت و عجله با هم دست دادند.

از سوی دیگر، یکی از روزنامه نگاران آلمانی عکسی از مرکل به همراه همسرش که در کنارش نشسته منتشر کرد که گویی در حال«چرت زدن» است؛ امری که یادآور رهبران عرب در  آخرین نشست سران عرب است که در امان پایتخت اردن برگزار شد.

رسانه های آلمانی همچنین از زمان اعلام مشارکت نکردن ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی(عربستان تنها کشور شرکت کننده در نشست گروه بیست است) در نشست گروه بیست که در شهر هامبورگ آلمان روزهای جمعه و شنبه برگزار می شود، سر و صدای زیادی به راه انداختند و دلیل مشارکت نکردن ملک سلمان را آشوب های داخلی در عربستان سعودی پس از برکناری «محمد بن  نایف» ولیعهد سابق و منصوب کردن «محمد بن سلمان» به عنوان ولیعهد جدید دانستند. رسانه های آلمانی همچنین مشارکت نکردن ملک سلمان را اهانت به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به عنوان میزبان این نشست و تحقیر رهبران جهانی شرکت کننده در آن دانستند.

رسانه های آلمانی همچنین تأکید کردند که همه کشورهای شرکت کننده در نشست گروه بیست بر این مساله اصرار داشتند که رهبران و رؤسای دولت های شان در آن شرکت کنند این در حالی است که ملک سلمان وزیر دارایی خود را که هیچ ارتباطی با تصمیم گیران در این کشور ندارد را برای شرکت در این نشست فرستاد. این رسانه ها بر این باورند که نمایندگی ریاض در این محفل بزرگ بین المللی که یک نفر در سطح کارمند است، تحقیر رهبران جهان است که در نشست شرکت کردند.

نشست گروه بیست بر تبادل اطلاعات میان دستگاه های اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم تأکید شد به طوری که در بیانیه این نشست آمده است:« تروریسم فاجعه ای جهانی است که باید با آن مبارزه کرد و پناهگاه های امن آن از بین برود». در این بیانیه از همه کشورها خواسته شده است که همه منابع جایگزین برای حمایت مالی تروریسم و ارتباطات آن را قطع کنند.

آنگلا مرکل در سخنرانی افتتاحیه نشست گفت که تروریسم بین المللی همه را تهدید می کند امری که باعث می شود تبادل اطلاعات درباره این پدیده به شکل گسترده امری حتمی شود.

روز گذشته در حاشیه این نشست ترامپ و ولادیمیر پوتین همتای روس اش دیداری مستقیم برگزار کردند.

ترامپ، رئیس جمهور روسیه را مورد خطاب قرار داد و گفت« به وقوع اتفاق های بسیار مثبت برای روسیه و ایالات متحده آمریکا امیدواریم» و افزود« برای من افتخار است که در کنار شما باشم».

از سوی دیگر، پوتین به رئیس جمهور آمریکا گفت: « جناب آقای رئیس جمهور خوشوقتم از اینکه دیداری شخصی با شما دارم. امیدوارم همانطور که شما گفتید دیدار ما نتایج قوی داشته باشد».

در تحولی دیگر، آلمان همزمان با نشست گروه بیست شاهد وقوع اعتراض های گسترده ای شد که در آن هزاران نفر از مخالفان با این نشست شرکت کردند؛ امری که منجر به وقوع درگیری هایی میان نیروهای پلیس و معترضان شد که باعث زخمی شدن 159 نیروی پلیس شد و چهار خودرو نیز به آتش کشیده شد. معترضان همچنین به سمت نیروهای پلیس سنگ و بمب های آتش زا پرتاب کردند. این در حالی است که 45 نفر از معترضان دستگیر شدند.

این اعتراض ها شاهد حمله به یک خودروی متعلق به هیأت کانادایی شد و معترضان به یک مرکز پلیس نیز سنگ پرتاب کرده و یک خودروی نیروهای امنیتی آسیب دید.

در بیانیه پلیس آلمان در روز گذشته-جمعه- آمده است که شیشه های سفارت مغولستان به دلیل پرتاب کردن سنگ توسط معترضان شکسته شد و به تیم حفاظت ویژه در برابر یکی از هتل ها نیز حمله شد.

معترضان شعارهایی در محکومیت سیاست های سرمایه داری و جهانی سازی سر داده و خواستار حمایت از محیط زیست در برابر تغییرات آب و هوایی شدند.

پیش بینی می شود که نزدیک به صد هزار نفر طی برگزاری نشست تظاهرات برگزار کنند. پلیس آلمان برای مقابله با موج اعتراض ها خواستار نیروهای تقویتی شد تا به بیست هزار نیروی پلیس در حال آماده باش، ملحق شوند.

در واکنش به درگیری های معترضان با پلیس، «فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس جمهور آلمان خشونت معترضان مخالف با نشست را محکوم کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از سازمان دهندگان اعتراض ها نقل کرد که شعار معترضان«به جهنم خوش آمدید» است و این شعار را در اشاره به سیاست های گروه بیست در سراسر جهان مطرح کردند که مسئول شرایط مشابه جهنم مانند گرسنگی، جنگ و فاجعه های آب و هوایی هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.