برخی منابع اعلام کردند که بحران خلیج فارس باعث شد که ملک سلمان نتواند به آلمان سفر کند.

 

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، برخی منابع دیپلماتیک عربستانی گفتند که ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی امروز دوشنبه تصمیم گرفت که در نشست گروه بیست که قرار است روزهای جمعه و شنبه آینده در شهر « هامبورگ» آلمان برگزار شود، شرکت نکند.

این منابع به خبرگزاری آلمان گفتند که تحولات مرتبط با بحران خلیج فارس باعث شده است که پادشاه عربستان تصمیم بگیرد که «محمد الجدعان» وزیر مالی خود را برای مشارکت در نشست گروه بیست به نمایندگی از خود بفرستد.

از سوی دیگر، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان از امروز سفر دوره ای سه روزه خود به منطقه خلیج فارس را آغاز می کند.

از سوی دیگر، «اشتیفن زایبرت» سخنگوی دولت آلمان گفت که ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در نشست گروه بیست که روزهای 7 و 8 جولای جاری در هامبورگ برگزار می شود، شرکت نمی کند.

پایگاه رادیو صدای آلمان(دویچه وله) نیز در توئیتی به نقل از زایبرت نوشت که ملک سلمان بدون آن که دلیل خاصی ذکر کند، در نشست گروه بیست مشارکت نمی کند.

در نشست گروه بیست «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شرکت می کنند.

بنابر این گزارش، مصر، عربستان، امارات و بحرین از روز 5 ژوئن اعلام کردند که  روابط دیپلماتیک خود را با قطر به دلیل حمایت این کشور از تروریسم قطع می کنند و این کشور را به محاصره در آوردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.