مکان: لندن، انگلیس/ منبع: ایندیپندنت

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ده ها هزار نفر از مردم انگلیس روز شنبه با برگزاری تظاهرات گسترده موسوم به «نه حتی یک روز دیگر» در خیابان های مرکز شهر «لندن» مخالفت خود را با سیاست ریاضتی دولت «ترزا می» اعلام کردند.

گروه‌ های مدنی ضد جنگ و طرفدار صلح از جمله کارزار مدنی «ائتلاف ضد جنگ» که این تظاهرات را برنامه‌ریزی ‌کرده اند، شمار شرکت کنندگان را بیش از 100 هزار نفر برآورد کرده اند.

علاوه بر مردم، شماری از شخصیت های سیاسی از جمله «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر به همراه «جان مک دانل» وزیر کابینه در سایه و نیز رهبران اتحادیه های بزرگ کارگری شرکت کردند.

این تظاهرات از جلوی ساختمان پخش بی بی سی در «پورتلند پلیس» آغاز، و به سمت میدان پارلمان - جایی که مقاماتی چون کوربین سخنرانی کردند - ختم شد.

شرکت کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن عبارت هایی همچون «محافظه کاران باید اخراج شوند»، «کاپیتالیسم سم است»، «به حملات نژادپرستانه خاتمه دهید»، «نه به جنگ، نه به اقتصاد ریاضتی» نوشته شده بود و شعارهایی نظیر «محافظه کاران را بیرون کنید، جرمی کوربین را وارد کنید»، «نه به محافظه کاران» سر می دادند.

آنها در ادامه خواهان محاکمه عاملان حادثه آتش سوزی برج «گرنفل» شدند. در این حادثه که دو هفته پیش رخ داد، 80 تن جان خود را از دست دادند.

در جریان این حرکت اعتراضی جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و شماری از فعالان مدنی مخالف دولت ترزا می سخنرانی کردند.

حزب محافظه کار به رهبری «ترزا می» در انتخابات سراسری هشتم ژوئن 318 کرسی بدست آورد که نسبت به انتخابات سال 2015 میلادی 12 کرسی کمتر است.

«ترزا می» که 8 کرسی برای کسب اکثریت قاطع آراء پارلمان کم دارد، توانست با حزب راست گرای دمکراتیک وحدت طلب ایرلند که در پارلمان جدید 10 کرسی دارد، توافق کند و دولت اقلیت تشکیل دهد؛ اما این مساله خشم بسیاری از سیاستمداران برجسته انگلیسی از جمله هم حزبی های او را به همراه داشته است.

مکان: لندن، انگلیس

منبع: ایندیپندنت

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.