در حالی قرار است آخر هفته رئیس جمهور آمریکا در عربستان در خصوص اسلام سخنرانی کند که اطراف او را شمار زیادی از اسلام ستیزان شناخته شده فرا گرفته اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه هافینگتن پست آمریکا نوشت: کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که قرار است «دونالد ترامپ» در جمع رهبران مسلمان در عربستان سعودی در مورد اسلام سخنرانی داشته باشد.

قرار است تا چند روز دیگر ترامپ در اولین سفر خارجی خود در عربستان، سرزمین های اشغالی، بلژیک و ایتالیا توقف داشته باشد. رئیس جمهور آمریکا سفر خاورمیانه ای خود را تلاشی برای تقویت همکاری میان مسلمانان، یهودیان، و مسیحیان برای مقابله با تروریسم عنوان کرده است.

«هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت ترامپ در جمع رهبران 50 کشور با اکثریت مسلمان سخنرانی و در مورد لزوم مقابله با ایدئولوژی های افراطی صحبت خواهد کرد.

مک مستر گفت «هدف از این سخنرانی متحد کردن مسلمانان جهان علیه دشمنان مشترک از تمامی تمدن ها است.»

او ادامه داد: «ترامپ در عربستان سعودی همچنین در افتتاحیه مرکز جدیدی برای مقابله با افراط گرای و تقویت اعتدالگرایی شرکت خواهد کرد.»

مشخص نیست که آیا رهبرانی که در زمان سخنرانی ترامپ در عربستان حضور دارند از هفت کشور – عراق، ایران، سوریه، سودان، لیبی، سومالی و یمن – که زمانی ترامپ تلاش داشت ورود آنها را به خاک آمریکا ممنوع کند، حضور خواهند داشت یا خیر.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی سفر ترامپ را به عنوان پیامی واضح خواهد بود و مدعی شد این شعار را که او ضد مسلمانان است، تکذیب خواهد کرد.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که خصومت ترامپ علیه اسلام و مسلمانان بر هیچ کس پوشیده نیست. شعارهای ضد اسلامی رئیس جمهور در مورد تلاش های وی برای ممنوعیت سفر شش کشور با اکثریت مسلمان همچنان ادامه دارد.

دولت واشنگتن مدعی شده است این حکم ربطی به «ممنوعیت مسلمانان» ندارد. اما قضات به اظهارات اسلام هراسانه ترامپ اشاره می کنند و قانونی بودن آن را زیر سوال می برند.

قاضی «دریک واتسون» در ماه مارس با اشاره به بیانیه ماه دسامبر 2015 ترامپ که هنوز هم بر روی وب سایت تبلیغات انتخاباتی وی موجود است، نوشت: «هیچ چیز در مورد درخواست دونالد ترامپ برای ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به آمریک پوشیده نیست.»

ترامپ در ایمیلی به خبرنگاران در ماه دسامبر 2015 نوشت: «بدون نگاه کردن به داده های مختلف نظرسنجی ها، می توان دید که نفرت فراتر از درک است. ما باید دریابیم که این نفرت از کجا و چرا می آید. تا زمانی که ما قادر به تعیین و درک این مشکل و تهدید خطرناک آن نباشیم، کشور ما نمی تواند قربانی حملات دهشتناک افرادی باشد که به حقوق بشر احترام نمی گذارند.»

وی پس از تیراندازی ژوئن 2016 در یک کلوپ شبانه در شهر «اورلاندو» در ایالت «فلوریدا» خواستار افزایش نظارت بر مساجد شد.

شعارهای ترامپ در سراسر مبارزات انتخاباتی اش و پس از انتخابات، اسلام هراسی را تشدید کرد و به افزایش حملات ضد اسلامی منجر شد که سال گذشته به بالاترین سطح خود از زمان حملات 11 سپتامبر سال 2001 رسید.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حملات ضد اسلامی در خاک آمریکا تا حد زیادی ساکت مانده است.

ترامپ همچنین خود را با شمار زیادی از اسلام ستیزان احاطه کرده که می توان از آن جمله به «سباستین گورکا» مشاور امنیت ملی و «استیو بانون» مشاور سیاسی اشاره کرد. «فرانک ووکو» مشاور ارشد ترامپ ادعا کرده است که مسلمانان می خواهند غیر مسلمانان را مطیع خود کنند.

در ماه دسامبر یک گروه ضد اسلامی در مورد نفوذ خود در کاخ سفید و «خط مستقیم» خود در دولت ترامپ سخن گفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.