روزنامه تایمز روز چهارشنبه در گزارش با اشاره به سفر آتی 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا به عربستان نوشت: انتظار می‌رود که در جریان این سفر یک توافق تسلیحاتی به ارزش 300 میلیارد دلار به تایید دو طرف برسد.

به گزارش جماران، تایمز نوشت: ترامپ انتظارمی رود که در جریان سفرش به ریاض که قرار است روز جمعه صورت گیرد، بر اتحاد نظامی و امنیتی آمریکا با عربستان سعودی تأکید کند.
این روزنامه نوشت: ترامپ در جریان این سفر که اولین سفر خارجی‌اش در دوران ریاست جمهوری‌اش شمرده می شود، قرار است با ملک سلمان، اعضای خانواده سلطنتی سعودی و تعدادی از رهبران سیاسی و مذهبی کشورهای حوزه خلیج‌فارس دیدار و گفت‌وگو کند.
تایمز با بیان اینکه ترامپ همچنین قرار است یک سخنرانی در مورد اسلام داشته باشد، افزود: این سفر به‌ شدت نمادین است. ترامپ پس از کسب قدرت وعده داده بود که در تعاملات نظامی آمریکا در اطراف جهان تجدیدنظر خواهد کرد. ضمن اینکه او همچنین حملاتی علیه مسلمانان مهاجر به آمریکا داشت.
این روزنامه نوشت: سفر ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که گروه‌های حامی حقوق بشر از واشنگتن درخواست کرده‌اند که حمایتش را از رژیم‌های استبدادی به‌ویژه عربستان سعودی متوقف سازد.
تایمز نوشت: در همین حال مقامات این کشور حوزه خلیج‌فارس، بر این باور هستند که آنها ترامپ را ترغیب کرده‌اند که اتحاد موجود (میان آمریکا و عربستان) که از بعد از جنگ جهانی دوم شروع‌ شده است، به نفع هر دو کشور است. 
این روزنامه افزود: به گفته آنها واشنگتن حتی به دنبال ارائه کمک‌های بیشتری به جنگ در یمن که به‌رغم مداخله گسترده نظامی عربستان و امارات، دچار یک بن‌بست کثیف شده است، هست.
تایمز نوشت: باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا نیز از این جنگ که تاکنون سبب مرگ بیش از 10 هزار غیرنظامی شده است، حمایت به عمل ‌آورده بود. بسیاری از بمباران‌های عربستان با استفاده از جت های جنگنده انگلیسی و آمریکایی صورت می‌گیرد. 
این روزنامه اضافه کرد: مقامات آمریکایی تایید کرده‌اند که تعهد جدید واشنگتن به عربستان، در مورد فروش سلاح، بلافاصله با یک توافق تسلیحاتی به ارزش 100 میلیارد دلار شروع خواهد شد و دیگر توافقات به ارزش 200 میلیارد دلار طی یک دهه آینده صورت خواهد گرفت.
به نوشته تایمز، این توافق تسلیحاتی که مذاکراتش در حال انجام شدن است، شامل فروش بالگردهای آپاچی به ارزش 3.4 میلیارد دلار و بمب‌های هوشمند'ریتون' و مبادلات اطلاعات نظامی و فناوری ماهواره‌ای است.
این روزنامه همچنین در این گزارش با اشاره به بحث جنجالی انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نوشت: ترامپ متعاقب سفر به عربستان سعودی، راهی اسراییل خواهد شد . 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.