یک پایگاه اینترنتی اسرائیلی نوشت که رئیس جمهور آمریکا از پایتخت عربستان سعودی تشکیل « ناتوی عربی اسلامی سنی » را اعلام می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره، پایگاه اینترنتی اسرائیلی «دبکا» نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از ریاض پایتخت عربستان سعودی تشکیل چیزی که نامش را « ناتوی عربی اسلامی سنی» گذاشته،اعلام می کند.

این پایگاه اینترنتی نوشت: عربستان سعودی اهتمام بسیار زیادی به سفری که ترامپ به زودی به ریاض انجام می دهد، می ورزد.

دبکا در ادامه نوشت: «سلمان بن عبدالعزیز»پادشاه عربستان سعودی از 17 نفر از رؤسای کشورهای عربی و اسلامی برای مشارکت در نشست سران با ترامپ در پایتخت عربستان سعودی که قرار است 22 ماه می کنونی برگزار شود، دعوت کرد.

از جمله دعوت شدگان، رهبران و رؤسای کشورهای شورای همکاری حاشیه خلیج فارس «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «محمد ششم»پادشاه مراکش،«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور الجزایر،«الباجی قائد السیسی» رئیس جمهور تونس و «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق هستند.

این پایگاه اسرائیلی نوشت که حضور«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نشست ریاض  پس از دیدار امروزش در کاخ سفید طی سفرش به واشنگتن قطعی خواهد شد.

پایگاه اینترنتی دبکا درباره موضع گیری ایران درباره این نشست نیز نوشت که ایران که در حال حاضر سرگرم انتخابات ریاست جمهوری است با دید تردید و شک به مقدمات نشست سران آمریکا و کشورهای اسلامی در ریاض نگاه می کند و از این زاویه به آن نگاه می کند که در صورت تشکیل ارتش عربی-اسلامی، هدف اصلی این ارتش سنی جنگ با گروه تروریستی داعش نیست بلکه راه اندازی جنگ علیه شیعیان در ایران، عراق،سوریه و حزب الله است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.