همزمان با یکصدمین روز ریاست ‌جمهوری دونالد ترامپ، ده‌ ها هزار نفر در شهرهای مختلف آمریکا از جمله مقابل کاخ سفید با برگزاری تجمع و راهپیمایی به سیاست‌ های زیست محیطی دولت او اعتراض کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که دمای هوای واشنگتن به بیش از 90 درجه فارنهایت (حدود 33 درجه سانتیگراد) رسیده بود، معترضان از مقابل کنگره آمریکا به سمت کاخ سفید و در نهایت بنای یادبود «جورج واشنگتن» نخستین رئیس جمهور آمریکا راهپیمایی کردند. این دما برای روز 29 آوریل یک رکورد به شمار می ‌آید و از سال 1974 تاکنون هیچ گاه پایتخت آمریکا در این روز به این گرمی نبوده است که معترضان در استدلال‌ های خود در رابطه با تغییرات آب و هوا به همین موضوع اشاره ‌هایی داشتند.

سازمان دهندگان این تجمع‌ ها یکصدمین روز آغاز به کار دولت جدید را برای برگزاری این تظاهرات ها انتخاب کرده بودند چرا که ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود از این زمان به عنوان دوره ‌ای بسیار مهم یاد کرده بود.

در شهر «واشنگتن دی سی» این تجمع در مقابل کاخ‌ سفید برگزار شد؛ هر چند ترامپ به ایالت «پنسیلوانیا» رفته بود تا در مراسمی که برای بزرگداشت یکصدمین روز ریاست جمهوری ‌اش ترتیب داده شده شرکت کند. او بر خلاف دیگر روسای جمهور در ضیافت شام با خبرنگاران شرکت نکرد.

تعداد تجمع‌ کنندگان در برابر کاخ ‌سفید حدود 15 هزار نفر گزارش شده بود.

تظاهرات کنندگان پلاکاردهای بر دست گرفته بودند که بر روی آنها شعارهایی چون «آمریکا را دوباره به فکر فرو ببریم»، «ما فقط یک زمین داریم»، «کره زمین دومی وجود ندارد» و «ما هم همراه با سطح آب دریاها برخاسته ‌ایم» نوشته شده بود.

معترضان در شهرهای مختلف آمریکا همچنین به لغو فرمان های زیست محیطی دولت «باراک اوباما» اعتراض دارند.

در همین حال گزارش شده چهره‌ های سرشناسی چون «ال گور» معاون سابق رئیس‌ جمهور و «لئوناردو دی کاپریو» بازیگر سرشناس هالیوود در اعتراضات شرکت داشته اند.

دولت ترامپ قصد دارد از پیمان پاریس که بیش از 190 کشور جهان از جمله آمریکا آن را امضا کرده اند، خارج شود. ترامپ همچنین بسیاری از قوانین زیست محیطی را لغو کرده است.

از زمان آغاز به کار دولت ترامپ تظاهرات های متعددی در اعتراض به مسائل مختلفی از مهاجرت گرفته تا سقط جنین برگزار شده است.

بر اساس نظرسنجی گالوپ 59 درصد از آمریکایی ها معتقدند حفاظت از محیط زیست باید به اولویت دولت ترامپ تبدیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.