ارتش سوریه پس از درگیری شدید با عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در نزدیکی مرزهای این کشور با لبنان پیشروی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره، ارتش سوریه در محور «الحسینیه» در منطقه«وادی بردی» در سایه فروپاشی مواضع دفاعی افراد مسلح و عقب نشینی آنها پیشروی جدیدی انجام داد. ارتش سوریه به شدت مواضع افراد مسلح را گلوله باران و موشک باران کرد.

ارتش سوریه پیش از این در شهرک«بسیمه»پیشروی کرده بود و استحکامات گروه تروریستی جبهه النصره  را در شهرک های «عین الخضره»،«تل مقرن» و بلندی های «عین الفیحه» هدف قرار داد.

ارتش سوریه همچنین، عملیات خود و گلوله باران توپخانه ای و حملات موشکی به مواضع جبهه النصره تروریستی در وادی بردی ادامه می دهد و به پیشروی خود در چندین شهرک در این منطقه نزدیک به مرزهای سوریه با لبنان نیز ادامه می دهد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد که گروه های وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه با گروه جبهه النصره در روستاهای وادی بردی به دلیل اصرار النصره بر درگیری با ارتش سوریه، دچار اختلاف شدید شدند.

ساکنان روستای«کفر العوامید» در وادی بردی در ریف دمشق نیز با بیرون کردن افراد مسلح وابسته به جبهه النصره پرچم سوریه را در این روستا به اهتزاز درآوردند و از ارتش سوریه خواستند که نگذارد افراد مسلح در این روستا درگیری به راه اندازند.

در همین حال، در حمله موشکی گروه های مسلح به شهرک «الفوعه» با استفاده از موشک های «گراد» یک شهروند زن سوری زخمی شد.

در همین حال، شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اعلام کرد که در حمله عناصر گروه تروریستی به نیروهای ترکیه در نزدیکی شهر «الباب» در شمال سوریه یک نظامی ترک کشته شد. در این حمله 4نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی الاخباریه نیز اعلام کرد که جنگنده های ارتش سوریه تجمع های گروه  تروریستی داعش در اطراف فرودگاه نظامی و اطراف کوه«الثرده» در «دیرالزور» را بمباران کردند و شمار زیادی از تروریست ها در این بمباران کشته شدند.

سازمان ملل نیز اعلام کرد که هزاران شهروند سوری به خانه های خود در شرق  شهر«حلب» بازگشتند.

«ساجد مالک» نماینده کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در سوریه گفت که هزاران شهروند سوری بازگشت به منطقه شرق حلب که در اشغال گروه های مسلح بود و اخیر توسط ارتش سوریه آزاد شد را آغاز کردند.

مالک افزود که نزدیک به 2هزار و 200 خانواده به منطقه مسکونی«هنانو» بازگشتند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.