حجت الاسلام والمسلمین 'شیخ شبیر حسنعلی' در حاشیه همایش 'میراث و اندیشه های امام خمینی' در لندن گفت: اندیشه های امام خمینی(ره) و موفقیت های انقلاب اسلامی ایران تاثیر اصلی را در تحولات اخیر در جهان عرب و انتفاضه مردمی در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارند.
وی افزود: من با قاطعیت می توانم بگویم که انقلاب اسلامی ایران و میراث امام خمینی بیش از 80 درصد در انقلاب های اخیر منطقه تاثیر داشته است و اگر انقلاب مردم ایران نبود قطعا بیداری ملت های منطقه نیز سال ها و شاید دهه ها به تاخیر می افتاد.
حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی که مدتی نیز در شهر مقدس قم به تحصیل علوم دینی اشتغال داشته است، گفت: ما تاثیر اندیشه های حضرت امام(ره) را حتی پیش از انتفاضه اخیر مردمی در جهان عرب، در مقاومت اسلامی مردم لبنان و فلسطین شاهد بودیم.
وی اظهارداشت: مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین که از ثمرات اندیشه های امام خمینی است خواب راحت را از اشغالگران صهیونیست گرفته است و طی سال های گذشته نیز شکست های بزرگی را به رژیم اسراییل تحمیل کرده است.
'انقلاب اسلامی ایران و مقاومت اسلامی پایه های پوشالی آمریکا و رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورده و به همین دلیل آنها مهمترین خطر و تهدید علیه منافع خود را از ناحیه جمهوری اسلامی ایران می دانند.'
وی در پاسخ به سوالی درباره نقاط ضعف جنبش های اخیر مردمی در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: یکی از مهمترین نقاط ضعف این جنبش ها متاسفانه عدم وجود یک رهبری قوی و مستقل نظیر امام خمینی است.
حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی افزود: به همین دلیل این خطر وجود دارد که قدرت های غربی در تلاش هایشان برای منحرف کردن این انقلاب ها از مسیر اصلی خود موفق شوند... انقلابیون در کشورهایی نظیر مصر، تونس و لیبی باید نهایت هوشیاری را به خرج بدهند تا قدرت های خارجی مبارزات آنان را به نفع خود مصادره نکنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.