ارتش رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته 7 جنایت از جمله یک جنایت هولناک در رفح مرتکب شد که در اثر آن 66 شهروند فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند و 383 شهروند فلسطینی دیگر زخمی شدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 36هزار و 50 شهید رسید.

شمار زخمی ها نیز در همین مدت به 81 هزار و 26 نفر  رسیده است.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که ارتش رژیم اشغالگر در 24 ساعت گذشته 7 جنایت از جمله یک جنایت هولناک در رفح مرتکب شد که در اثر آن 66 شهروند فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند و 383 شهروند فلسطینی دیگر زخمی شدند.

 

واکنش های بین المللی به جنایت هولناک رژیم اشغالگر

به گزارش العالم، کشورهای عربی امروز (دوشنبه) در بیانیه های جداگانه جنایت یکشنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب باریکه غزه را که به شهادت دست کم 40 شهروند فلسطینی منجر شد، به شدت محکوم کردند.

بنابر این گزارش، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای، بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح در جنوب باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که قطر بر ضرورت پایبندی رژیم صهیونیستی به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف حملات به رفح تاکید می‌کند.

وزارت خارجه قطر همچنین افزود که حملات رژیم صهیونیستی به جنوب باریکه غزه، تلاش واسطه‌ها را پیچیده می‌کند و مانع رسیدن به توافق برای توقف فوری و دائمی جنگ می‌شود.

از سوی دیگر، وزارت خارجه اردن نیز اعلام کرد که این کشور جنایت‌های جنگی وحشیانه نیروهای اشغالگر در نوار غزه را که آخرین آن‌ها بمباران اردوگاه آوارگان در رفح است، به شدت محکوم می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که جنایت‌های رژیم صهیونیستی، نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی و اخلاقی بوده و جنایت جنگی به شمار می‌رود.

وزارت خارجه مصر هم در بیانیه ای بمباران اردوگاه آوارگان در شهر رفح توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی و بند ۴ توافق ژنو در سال ۱۹۴۹ توصیف کرد که بر لزوم محافظت از غیرنظامیان در جنگ تاکید دارد.

در این بیانیه آمده است: این اتفاق دردناک در راستای هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌دفاع و سیاست گسترش دایره قتل و ویرانی در نوار غزه انجام شد تا این منطقه دیگر قابل سکونت نباشد.

مصر از رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت اشغالگر خواست که به قوانین پایبند باشد و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف فوری عملیات نظامی و اقدامات دیگر در رفح را اجرایی کند.

قاهره از شورای امنیت و طرف‌های بین‌المللی تاثیرگذار نیز خواست که برای توقف فوری جنگ در نوار غزه و پایان دادن به عملیات نظامی در شهر رفح وارد عمل شوند.

وزارت خارجه عمان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ما تداوم تجاوزگری اسرائیل به غزه و حمله به چادرهای آوارگان در شهر رفح را محکوم و خواهان آن هستیم که جامعه بین المللی برای جلوگیری از این اقدامات پلید وارد عمل شود و از جمله تحریم هایی را علیه اسرائیل وضع کند.

وزارت خارجه عربستان نیز اعلام کرد: ما به شدت تداوم کشتار نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را که آخرین مورد آن هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در رفح بود، محکوم می کنیم.

کویت هم در بیانیه ای حمله ارتش رژیم صهیونیستی به چادر آوارگان فلسطینی در رفح را محکوم کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب باریکه غزه دستکم 40 فلسطینی، از جمله زنان و کودکان را شهید و دهها نفر دیگر را زخمی کرد.

در همین زمینه خبرنگار العالم گزارش داد: جنگنده های رژیم اشغالگر در حالی شب گذشته (یکشنبه) با بمباران یک مرکز اسکان آوارگان فلسطینی در شهر رفح غزه 40 نفر را به شهادت رساندند که این مرکز را امن اعلام کرده و از فلسطینیان آواره خواسته بودند به آنجا بروند.

جنایت جدید رژیم صهیونیستی در شرایطی صورت گرفته است که دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه خواستار شد.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه اعلام کرده بود که بی‌اعتنایی رژیم اسرائیل به احکام دیوان بین‌المللی دادگستری اعتبار این اتحادیه را به مخاطره می اندازد.

دبیرکل اتحادیه عرب نیز با اشاره به جنایت‌های جنگی سریالی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت که جنایت جدید این رژیم در رفح را به دادگاه‌های بین‌المللی ارائه خواهیم کرد.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس، نوشت: با بمباران اردوگاه آوارگان وابسته به آژانس آنروا در منطقه رفح که روز گذشته انجام شد، سریال جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ادامه دارد.

وی نوشت : این جنایت جدید را به دادگاه‌های بین‌المللی ارائه خواهیم کرد تا پرونده شواهد ودلایل نزد هیات‌های آن‌ها تقویت شود و مسئولان این جنایت‌ها عملا تحت تعقیب عدالت بین ‌المللی قرار گیرند.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی نیز یکشنبه شب در بیانیه‌ای جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جوبایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

 دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

واکنش آنروا

رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) گفت: نوار غزه به جهنم روی زمین تبدیل شده است و تصاویر حملات یکشنبه شب ارتش اسرائیل به آوارگان فلسطینی در شهر رفح در جنوب این منطقه وحشتناک است.

به نقل از شبکه الجزیره، «فیلیپ لازارینی» این مطلب را در واکنش به حمله یکشنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه بیان کرد که به شهادت دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان و مجروح شدن دهها نفر دیگر منجر شد.

وی افزود: اطلاعات دریافتی از رفح در مورد حملات روز افزون به خانواده هایی که به دنبال سرپناه هستند، وحشتناک است.

رئیس آنروا اظهار داشت: نمی توانیم تایید کنیم که محل استقرار همکاران ما در منطقه هدف قرار گرفته است و در مورد امنیت آنها و همه آوارگان بسیار نگران هستیم.

به گفته لازارینی، از ابتدای حمله ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه، ۱۹۲ کارمند آنروا در این منطقه جان خود را از دست داده اند که این امر بی سابقه است.

وی به اتهام زنی بدون مدرک ارتش رژیم صهیونیستی به کارمندان آنروا اشاره کرد و گفت: آژانس آنروا در طول سال های گذشته از نظر مالی ضعیف شده است و با متهم شدن برخی از کارمندان این نهاد بین المللی به شرکت در عملیات هفتم اکتبر (15 مهر 1402)، وضعیت بدتر شده است.

رئیس آنروا یادآور شد: ما برای ورود کمک ها به نوار غزه تلاش می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از حامیان این آژانس بین المللی ارائه کمک ها و حمایت های مالی خود را از سر گرفته اند، افزود: ۱۴ اهدا کننده، کمک های خود را به آژانس از سر گرفته اند و تنها آمریکا است که همچنان ارائه کمک‌های خود را متوقف کرده است.

آمریکا ۶ بهمن سال گذشته همسو با اتهام زنی رژیم اسرائیل به ۱۲ کارمند سازمان ملل مبنی بر نقش داشتن در عملیات هفتم اکتبر اعلام کرد که کمک‌های مالی خود به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را قطع کرده است.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (اونروا) به حدود پنج میلیون و ۹۰۰ هزار پناهنده و آواره فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه، اردن، لبنان و سوریه کمک می‌کند.

 کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.

ارتش رژیم اشغالگر، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه2023
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.