وبسایت حدشوت بزمان اسرائیل فاش کرد که در نبردهای زمینی امروز در مناطق مختلف نوار غزه 5 نظامی اسرائیلی کشته شدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، امروز جمعه یک روز تلخ و دردناک دیگر برای رژیم اشغالگر در نوار غزه رقم خورد.

وبسایت حدشوت بزمان اسرائیل فاش کرد که در نبردهای زمینی امروز در مناطق مختلف نوار غزه 5 نظامی اسرائیلی کشته شدند.

پیش از این گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که مبارزان این گروه ورودی یک تونل را روی نیروهای مهندسی ارتش اسرائیل منفجر کردند و شماری از نیروهای اشغالگر را کشتند و شماری را زخمی کردند. 

قسام تأکید کرد که مبارزان فلسطینی همچنین مقادیری از تجهیزات این نیروهای اسرائیلی را در اطراف پادگان «سعد صایل» در شرق رفح در جنوب نوار غزه را به غنیمت گرفتند.

در تحولی دیگر، شبکه 7 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که زنبورها 11 نظامی اسرائیلی وابسته به یگان زره پوش را در پی رفتن یک نفربر روی کندوی زنبورها در نزدیکی شهرک یهودی نشین نیریم در منطقه حدفاصل با مرزهای نوار غزه، نیش زدند.

مرکز پزشکی شیبا گزارش داد که حال برخی از این زخمی ها وخیم است.

از سوی دیگر،رسانه های اسرائیلی از وقوع یک«حادثه امنیتی تلخ» و تلفات سنگین ارتش اسرائیل در نوار غزه خبر داد.

برخی منابع اسرائیلی گفتند که در جریان نبردهای نوار غزه یک «حادثه امنیتی تلخ» رخ  داده است.

این منابع تأکید کردند که شماری از بیمارستان های اسرائیلی شاهد عملیات فرود بالگردهای ارتش اسرائیل هستند که حامل نظامیان زخمی هستند.

در همین حال، ارتش اسرائیل اعلام کرد که در نبردهای نوار غزه 12 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

این در حالی است که در پی حمله ارتش رژیم اشغالگر به شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه، مقاومت فلسطین به شدت با نیروهای اشغالگر درگیر شده است و تا کنون چندین تانک و نفربر ارتش رژیم اشغالگر را منفجر کرده و نظامیان این رژیم در چند کمین به دام انداخته است.

 

 

 

 

اعتراف موساد به غافلگیری از حمله ۷ اکتبر

 

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» برای نخستین بار اذعان کرد که از حمله جنبش حماس به شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی مجاور باریکه غزه در هفتم اکتوبر سال گذشته، غافلگیر شد.

یوسی میلمان کارشناس صهیونیست مسائل امنیتی امروز در روزنامه هاآرتس اظهار داشت: دستگاه اطلاعاتی «اسرائیل» برای اولین بار به غافلگیر شدن خود از حوادث هفتم اکتوبر اذعان کرده است.

وی افزود:‌ این مسئله در سندی ذکر شده که موساد جدیدا منتشر کرده و شامل جزئیاتی از اقدامات آن در طول جنگ غزه است.

میلمان افزود:‌ این اعتراف بدیهی به نظر می رسد، اما اعلام شدن آن در یک سند رسمی نشان دهنده اهمیت آن است.

او گفت: با وجود اینکه سند مذکور امضا شده نیست، برای هر شخص آگاهی از عملکرد سازمان موساد روشن است که تک تک کلمات به کار رفته در آن، موافقت دوید بارنیا مدیر موساد را با خود به همراه داشته است.

به گفته میلمان، این سند نشان دهنده این است که دایره عملکرد موساد به فلسطین محدود نمی شود بلکه عملا با جهت های مربوطه زیادی ارتباط و تعامل دارد.

گفتنی است که در روز هفتم اکتوبر ۲۰۲۳، جنبش مقاومت اسلامی حماس، طی عملیاتی به نام طوفان الاقصی حمله گسترده ای به اراضی اشغالی مجاور باریکه غزه آغاز کرد. این حمله در پاسخ به تجاوزهای بی وقفه رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به مردم فلسطین، املاک آنها و اماکن مقدس بخصوص مسجد الاقصی صورت گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ