حوثی‌ها بدون شک امیدوارند که با تقویت شبکه خود، بتوانند هزینه‌های تداوم جنگ در غزه و سایر نقاط منطقه را برای اسرائیل و ایالات متحده به عنوان پشتیبان راهبردی این رژیم، افزایش دهند.

به گزارش جماران؛ شعله‌ور شدن درگیری‌های اسرائیلی ها و فلسطینی ها در غزه، فرصتی را برای حوثی‌ها فراهم کرده است تا سه نکته ضروری برای برنامه سیاسی خود را تقویت کنند. اولین مورد تعهد آن‌ها به آرمان فلسطین است. با توجه به همدردی گسترده با فلسطینیان در یمن، این جنبش پیشتازی در دفاع از این آرمان را برعهده گرفته است. نکته دوم این است که حوثی‌ها با همتایان خود در «محور مقاومت» پیوند تنگاتنگی پیدا می‌کنند و به نظر می‌رسد که بیانیه‌های اخیر جنبش نشان‌دهنده هماهنگی در عملیات‌های نظامی است. حوثی‌ها برای اولین بار خود را به عنوان بازیگری خارج از منطقه جغرافیایی نزدیک خود نشان می‌دهند. در ظاهر، آن‌ها مایلند نه تنها به عنوان دریافت کننده حمایت سایر اعضای محور بلکه به عنوان پشتیبان فعال تلاش‌های منطقه‌ای خود دیده شوند. حوثی‌ها بدون شک امیدوارند که با تقویت شبکه خود، بتوانند هزینه‌های تداوم جنگ در غزه و سایر نقاط منطقه را برای اسرائیل و ایالات متحده به عنوان پشتیبان راهبردی این رژیم، افزایش دهند.

سومین نکته‌ای که انصارالله به وضوح برای مخاطبان داخلی و بین‌المللی بر آن تاکید دارد، این است که قدرت نظامی آن‌ها در حال افزایش است. آنها می گویند که در جریان جنگ خود با ائتلاف تحت حمایت آمریکا از سال 2015 به رهبری عربستان، توانایی‌های خود را تا حدی افزایش داده‌اند که بتوانند به اسرائیل و دارایی‌های ایالات متحده در خاورمیانه ضربه بزنند.

مطمئنا، کارایی تسلیحات دوربرد حوثی‌ها نامشخص است. یک موشک در 19 اکتبر توسط ناو یو اس اس کارنی بر فراز دریای سرخ رهگیری شد و یک پرتابه در 31 اکتبر توسط اسرائیلی‌ها سرنگون شد. علاوه بر این، یک حمله پهپادی در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی و مصر در 27 اکتبر  انجام شد. اسرائیل این تلاش را به حوثی‌ها نسبت داد و مصر می‌گوید این پهپاد از منطقه جنوب دریای سرخ منشا گرفته است که مطابق با ادعای اسرائیل است.

اخیرا نیروهای انصارالله کشتی«گالاکسی لیدر» که متعلق به رژیم صیهونیستی بود را با پیاده کردن نیرو با استفاده از یک بالگرد در اختیار گرفتند و سخنگوی نیروهای مسلح یمن به همه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که با این رژیم همکاری کنند، هشدار داد که هدف مشروعی برای نیروهای مسلح یمن خواهند بود.

بنابراین با سیر روند وقایع اخیر به خوبی به نظر می‌رسد که مردم یمن به ویژه نیروهای انصارالله بر حفظ آرمان فلسطین تاکید داشته و به خوبی در حال تبدیل شدن به یک بازیگر منطقه‌ای در مسئله فلسطین هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.