ارتش رژیم اشغالگر به کشته شدن 7 نظامی خود از جمله چند افسر در درگیری های روز یکشنبه اذعان کرد. امروز نیز به کشته شدن دو نظامی دیگر اذعان کرد و شمار نظامیان کشته شده اش در جنگ زمینی به 67 و شمار نظامیانی که از ابتدای طوفان الاقصی تا کنون کشته شدند به 388 نفر رسید.

به گزارش جماران، تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه وارد چهل و پنجمین روز خود شد. رژیم اشغالگر همچنان به بمباران و محاصره بیمارستان های نوار غزه ادامه می دهد و در جدیدترین اقدامات وحشیانه اش به بیمارستان های اندونزی و العوده در شمال نوار غزه حمله کرده است و در این حملات 12 نفر از جمله یک پزشک را به شهادت رساند.

همچنین یک منبع پزشکی در بیمارستان شفا گفت که رژیم اشغالگر بیش از 200 بیمار و کادر پزشکی را گروگان گرفته و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم اشغالگر به کشته شدن 7 نظامی خود از جمله چند افسر در درگیری های روز یکشنبه اذعان کرد. امروز نیز به کشته شدن دو نظامی دیگر اذعان کرد و شمار نظامیان کشته شده اش در جنگ زمینی به 66 و شمار نظامیانی که از ابتدای طوفان الاقصی تا کنون کشته شدند به 387 نفر رسید.

 

جدیدترین تحولات جنگ غزه:

 

 

روابط تل آویو با آفریقای جنوبی هم تیره شد

وزارت خارجه رژیم اشغالگر اعلام کرد که امروز دوشنبه سفیر این رژیم در آفریقای جنوبی را در پی اظهارات مقامان این کشور به تل آویو فراخوانده است.

پیش از این حزب حزب کنگره ملی حاکم بر آفریقای جنوبی روز پنجشنبه گفته بود که از اقدام پارلمان این کشور که خواستار بسته شدن سفارت رژیم اشغالگر در آفریقای جنوبی در واکنش به جنایت های اسرائیل در نوار غزه و کشتار غیرنظامیان شده بود، حمایت می کند.

این در حالی است که شماری از کشورها در اعتراض به جنایت های رژیم اسرائیل در نوار غزه سفرای خود را از تل آویو فراخوانده و سفرای رژیم اشغالگر را نیز اخراج کردند.

 

دولت اسرائیل برای تبادل اسیران چراغ سبز داده و منتظر پاسخ حماس است

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که دولت اسرائیل برای توافق تبادل اسیران چراغ سبز نشان داده و منتظر واکنش جنبش حماس است.

 

ابوعبیده: 60 تانک و خودروی نظامی اسرائیلی را منهدم کردیم  و دشمن را همه جا تعقیب می کنیم

ابوعبیده سخنگوی گردان های قسام گفت: 60 تانک، خودروی نظامی و نفر بر رژیم اشغالگر را در سه روز اخیر منهدم کردیم. در این سه روز 10 نفربر را منهدم کردیم.

درگیری های شدید با دشمن در همه محور های نوار غزه در جریان است.

 

سازمان جهانی بهداشت: فعالیت همه مراکز درمانی در شمال غزه متوقف شده است

سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که فعالیت همه مراکز درمانی شمال نوار غزه متوقف شده سات.

این سازمان تأکید کرد که فقط 10 بیمارستان از 36 بیمارستان نوار غزه فعالیت می کنند.

 

بعد از حمله موشکی بزرگ قسام به تل آویو آژیرهای خطر در 129 مکان این شهر به صدا در آمد

رسانه های رژیم اشغالگر گزارش دادند که در پی حمله موشکی بزرگ گردان های قسام به تل آویو آژیرهای خطر در 129 مکان این شهر و حومه آن به صدا در آمده است.

 

موشک باران بزرگ تل آویو توسط گردان های قسام و رعب و وحشت صهیونیست ها

گردان های قسام اعلام کرد که یکی از بزرگترین حملات موشکی خود به تل آویو را در واکنش به هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط رژیم اشغالگر  انجام داده است.

آژیرهای خطر در  تل آویو و حومه آن به صدا در آمده است.

صهیونیست ها در پی این حمله موشکی دچار رعب و وحشت شده و به شکل دسته جمعی به پناهگاه ها فرار کردند.

 

جو بایدن:فکر می کنم توافق بر سر آزادی اسیران نزدیک است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که او فکر می کند توافق بر سر آزادی اسیران میان حماس و ارتش رژیم اسرائیل نزدیک است.

 

تعداد شهدای غزه به 13300نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه: تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی به 13300 شهید از جمله بیش از 5600 کودک و 3550 زن و بیش از 31000 مجروح افزایش یافته است.

 

هلاکت خونخوارترین ژنرال اسرائیل توسط حماس

یک پایگاه خبری مصری از کشته شدن یک ژنرال ارشد اسرائیلی در پی انهدام یک خودروی زرهی اسرائیلی در غزه به دست رزمندگان حماس خبر داد.

طبق گزارش پایگاه خبری القاهره ۲۴، رزمندگان حماس یک خودروی نظامی اسرائیلی را در غزه منهدم کردند که بر اثر آن شماری نظامی اسرائیلی از جمله عزرا یاشین به هلاکت رسیدند. آزمایشات دی ان ای به تازگی مرگ عزرا یاشین سالخورده ترین عضو داوطلب ارتش اسرائیل را اثبات کرد.

طبق گزارش این وبسایت مصری، ارتش اسرائیل از این ژنرال ۹۵ ساله برای روحیه بخشی به نظامیان دعوت کرده تا در جنگ غزه مشارکت کند. او به سربازان میگفت به گریه های کودکان فلسطینی توجه نکنید و به قتل غیرنظامیان ادامه دهید.

اما برخی منابع خبری گزارشهای منتشرشده درباره کشته شدن یاشین را دقیق نمی دانند و تاکید میکنند که وی در میدان جنگ حضور ندارد بلکه وظیفه وی فقط کمک به نظامیان و ارائه مشاوره نظامی به آنهاست.

شبکه اسکای نیوز در ماه گذشته خبری مبنی بر حضور عزرا یاشین در جنگ غزه منتشر کرد.

طبق گزارش اسکای نیوز، یاشین در گفتگو با روزنامه آلمانی بیلد گفته بود: من برای مشارکت در جنگ فراخوانده شدم اما نه برای جنگیدن بلکه برای روحیه دادن به نظامیان.

از سوی دیگر تا این لحظه هیچ یک از منابع اسرائیلی و رسانه های بین المللی خبر کشته شدن عزرا یاشین را منتشر نکردند.

عزرا یاشین کیست؟

از عزرا یاشین به عنوان یکی از خونخوارترین فرماندهان اسرائیلی یاد میشود. وی در کشتار دیریاسین در ۹ آوریل ۱۹۴۸ نیز مشارکت داشت.

به گزارش العالم، وی در سخنانی خواستار مسلح شدن تمام یهودیان شده بود. او خطاب به اسرائیلی ها میگفت: حتی یک فلسطینی را زنده نگه ندارید همه را بکشید. مادرانشان و کودکانشان را بکشید. اگر همسایگان عرب دارید به خانه هایشان حمله کنید و آنها را بکشید. انتظار نداشته باشید گنبد آهنین همیشه فعال باشد. خودتان دست بکار شوید و خانه هایشان را ویران کنید. دشمنان ما حق زندگی کردن ندارند.

وی اخیرا در گفتگو با روزنامه آلمانی بیلد گفته بود: من در جنگهای بسیاری شرکت کردم و صدها بار از مرگ جان سالم بدر بردند. هرکسی که میخواهد ما نابود شویم باید از روی زمین محو شود. این بار هم در جنگ پیروز خواهیم شد.

 

حمله به درمانگاه پزشکان بدون مرز در غزه 

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که درمانگاه این سازمان در شهر غزه امروز صبح دوشنبه در معرض تیراندازی قرار گرفت.

 

رژیم اشغالگر بمباران اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را از سر گرفت

خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم اشغالگر بمباران اردوگاه النصیرات در مرکز نوارغزه را از سر گرفت.

 

قطر بمباران بیمارستان اندونزیایی در غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه قطر بمباران بیمارستان اندونزیایی در شمال نوار غزه توسط رژیم اشغالگر را به شدت محکوم کرد.

 

رسانه های اسرائیلی: امروز 40 بار از لبنان به فلسطین اشغالی حمله شد

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که از صبح امروز تا کنون 40 حمله از لبنان به شمال فلسطین اشغالی انجام شده است.

 

مشاور بایدن برای رایزنی درباره تحولات جبهه لبنان به تل آویو رفت

وبسایت آکسیوس به نقل از برخی مسئولان آمریکایی نوشت که «آموس هوکستین» مشاور بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر در تل آویو در حال رایزنی درباره اجتناب از وقوع جنگ میان اسرائیل و لبنان است.

 

رسانه های اسرائیلی:امروز شدیدترین حملات در جبهه شمالی از ابتدای جنگ غزه تا کنون رخ داد

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که جبهه شمالی با لبنان امروز شدیدترین و گسترده ترین حملات را از آغاز جنگ علیه غزه تا کنون شاهد بود.

 

محمود عباس با همه طرح های رژیم اشغالگر درباره نوار غزه مخالفت کرد                                                                     

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که نمی توان طرح های رژیم اشغالگر درباره جدایی غزه از کرانه باختری و قدس یا اشغال دوباره ان یا کَندن بخشی از آن را پذیرفت.

 

جنگ غزه شمار بیکاران در سرزمین های اشغالی را از 163هزار نفر به 428 هزار نفر افزایش داد

بر اساس داده های دستگاه آمار اسرائیلی جنگ علیه غزه شمار بیکاران در سرزمین های اشغالی را از 163.6 هزار نفر در ماه سپتامبر گذشته به 428.4هزار نفر در ماه اکتبر افزایش داد.

 

حمله 3 پهپاد هجومی حزب الله به مراکز تجمع نظامیان اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی

المنار گزارش داد که مبارزان مقاومت اسلامی لبنان با استفاده از 3پهپاد هجومی به مراکز تجمع سربازان رژیم اشغالگر را در غرب کریات شمونه  در شمال فلسطین اشغالی حمله کردند و به طور مستقیم آنها را مورد اصابت قرار دادند.

 

نیروهای اشغالگر یکی از طبقات بیمارستان اندونزیایی را گلوله باران کرد

وزارت بهداشن در نوار غزه اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر طبقه درمانگاه ها و زخمی ها را گلوله باران کرد و دستگاه های پزشکی منهدم کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که اجساد در این بیمارستان تلنبار شده اند و امکان بیرون کشیدن اجساد نیست زیرا تک تیراندازان اسرائیلی به سمت بیمارستان تیراندازی می کنند.

حماس خواستار تحرک بین المللی برای توقف حمله به غیرنظامیان در مدارس غزه شد

جنبش مقاومت اسلامی ی(حماس) بمباران صهیونیستی-نازی مدرسه اونروا در اردوگاه البریج را جنایتی شنیع و تحقیر سازمان ملل دانست.

حماس خواستار تحرک بین المللی توقف حمله به غیرنظامیان در مدارس شد که به موجب قوانین بین المللی مورد حمایت هستند.

 

گسترش حملات حزب الله به شمال فلسطین اشغالی/ موشک باران، گلوله باران و حملات پهپادی

به گزارش الجزیره، حزب الله لبنان اعلام کرد که با موشک و گلوله های توپ تجمع نیروهای پیاده نظام نیروهای اسرائیلی را در مثلث الطیحات هدف قرار داد و به طور مستقیم آنها را مورد اصابت قرار داد.

در همین حال، آژیرهای خطر در بخش شرقی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با جنوب لبنان به صدا در آمده است.

در همین حال رسانه های اسرائیلی از نفوذ چندین پهپاد به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرنگار العالم درحالی از تشدید حملات مقاومت در مرز لبنان و فلسطین اشغالی خبر داده که وزیر جنگ رژیم این رژیم گفته که بیش از 1000 موشک و گلوله توپ به پایگاه‌های اسرائیلی اصابت کرده است.

حسین عزالدین خبرنگار شبکه خبری العالم از مرز لبنان گزارش داد که جبهه جنوب با فلسطین اشغالی طی ساعات گذشته به جبهه‌ای سوزان تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: توپخانه رژیم صهیونیستی به شهرک عیتا الشعب در لبنان شلیک کرد و در مقابل مقاومت نیز برای سومین روز متوالی پادگان برانیت را هدف قرار داد.

خبرنگار العالم به نقل از یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که بیش از 1000 موشک و گلوله توپ به پایگاه‌های اسرائیلی اصابت کرده و این یک پیشرفت کیفی در هدف قرار دادن این پایگاه‌ها است.

بنابر گزارش خبرنگار العالم،‌ مقاومت مواضع رژیم صهیونیستی را در رویسات العلم، المطله، المرج، تله هونین، العباد، یفتاح قدس، الراهب، زرعیت و خله ورده در عیتا الشعب هدف قرار داد.

حسین عزالدین تصریح کرد: اشغالگران تصور می کردند شرایط بد جوی مانع از پاسخگویی مقاومت به حملات آنها می شود، اما چنین نشد و بیش از 13 پایگاه رژیم اشغالگر صهیونیستی هدف قرار گرفت بلکه به برخی پایگاه‌ها در یک روز دو بار حمله شد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه: نیروهای اسرائیلی بیش از 150 جسد را از سردخانه ها و قبرها سرقت کردند

سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر اجساد بیش از 150 متوفی را از سردخانه های بیمارستان شفا و از قبرها سرقت کردند.

 

همه شبکه های ارتباطی و اینترنت شهر غزه قطع شد

همه شبکه های ارتباطی و اینترنت شهر غزه از صبح امروز قطع شده است.

 

طی 3 روز 600 نفر داخل بیمارستان اندونزیای در غزه به شهادت رسیدند

منیر البرش مدیر کل وزارت بهداشت در نوار غزه به الجزیره گفت که بیمارستان اندونزیایی همچنان زیر گلوله باران ارتش رژیم اشغالگر است و نیروهای اسرائیلی به همه به جای آن تیراندازی می کنند.

البرش افزود که طی 3 روز نزدیک به 600 نفر داخل بیمارستان به شهادت رسیدند.

 

عفو بین الملل: مدارک و شواهد جدیدی برای ارتکاب جنایت های جنگی توسط اسرائیل وجود دارد

سازمان عفو بین الملل تأکید کرد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و حملات غیر قانونی اسرائیل نشان می دهد که جان فلسطنیی ها برای این رژیم هرگز اهمیت ندارد.

این سازمان بین المللی تأکید کرد که مدارک و شواهد جدیدی برای اثبات ارتکاب جنایت های جنگی توسط رژیم اشغالگر وجود دارد و باید درباره آنها تحقیقات صورت گیرد.

سازمان عقو بین الملل تأکید کرد که از دادستان کل دادگاه جنایی بین المللی می خواهد که تدابیر لارم برای انجام تحقیقات درباره جنایت های جنگی در غزه را اتخاذ کند.

 

در بمباران مدرسه اونروا در مرکز نوار غزه 12 فلسطینی شهید و ده ها تن دیگر زخمی شدند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران مدرسه البریج وابسته به آژانس بین المللی اونروا در مرکز نوار غزه توسط رژیم اشغالگر 12 فلسطینی شهید شدند و ده ها فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

 

یک سرباز دیگر اسرائیلی در غزه کشته شد/نظامیان اسرائیلی کشته شده امروز به 3 نفر رسیدند

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در نبردهای سخت و شدید امروز در شمال نوار غزه یک نظامی دیگر این رژیم به دست مقاومت فلسطین از پای در آمد و شمار نظامیان کشته شده این رژیم از صبح تا کنون را به 3 نفر افزایش داد.

 

وزارت آموزش و پرورش فلسطین در روز جهانی کودک: شهادت بیش از 5هزار و 500 کودک فلسطینی در غزه

وزارت آموزش و پرورش فلسطین همزمان با روز جهانی کودک آماری از قربانیان تجاوز اسرائیل به نوار غزه ارائه کرد و اشاره کرد که در این تجاوز تا کنون 5هزار و 500 کودک از جمله 3هزار دانش آموز در جنگ علیه غزه به شهادت رسیدند.

 

کشته و زخمی شدن 6 نظامی اسرائیلی در درگیری با یگان های قدس

یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که 6 نظامی رژیم اشغالگر در درگیری با مبارزان این گروه در غرب بین لاهیا کشته یا زخمی شدند.

 

یک جنایت دیگر رژیم اشغالگر در غزه: شهادت شماری از آوارگان در بمباران یک مدرسه در مرکز غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران یک مدرسه در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه شماری از آوارگان فلسطینی شهید یا زخمی شدند.

 

گردان های قسام یک پایگاه نظامی اسرائیلی را موشک باران کرد

گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که پایگاه نظامی«رعیم» در غلاف غزه را موشک باران کرده است.

 

ارتش رژیم اشغالگر آوارگان را در بیمارستان اندونزی گلوله باران می کند

وزارت کشور در نوار  غزه اعلام کرد که در پی گلوله باران آوارگان فلسطینی در زمان خروج شان از بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه شماری شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

 

موشک باران غلاف غزه توسط مقاومت فلسطین

رسانه های اسرائیلی از حمله موشکی مقاومت فلسطین به غلاف غزه خبر دادند. در حال حاضر آژیرهای خطر در «العین الثالثه» در غلاف غزه به صدا در آمده اند.

 

گلوله باران جنوب لبنان توسط رژیم اشغالگر

خبرنگار المنار گفت که ارتش رژیم اشغالگر اطراف روستاهای «طیرحرفا، رب الثلاثین، محیبیب و یارین» را با توپخانه گلوله باران کرد.

 

حماش خواستار دخالت بین المللی برای حمایت از آخرین مرکز درمانی شمال غزه شد

جنبش حماس اعلام کرد که بمباران و محاصره بیمارستان اندونزی توسط رژیم اشغالگر می طلبد که برای حمایت از آخرین مرکز درمانی در شمال فلسطین دخالت بین المللی صورت گیرد.

 

رژیم اشغالگر ده ها فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرد

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر بامداد امروز دوشنبه 38 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

 

موشک باران شمال فلسطین اشغالی و فعال شدن گنبد آهنین

خبرنگار المنار گزارش داد که شمال فلسطین اشغالی به ویژه بخش های شرقی و میانی موشک باران شده است و سامانه گنبد آهنین فعال شده است.

 

وقوع آتش سوزی بزرگ در یک پادگان نظامی اسرائیلی در نتیجه حمله موشکی حزب الله

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که در اثر حمله موشکی امروز صبح حزب الله لبنان به پادگان برانیت متعلق به ارتش رژیم اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی آتش سوزی مهیبی در این پادگان به وقوع پیوسته است.

 

حمله حزب الله لبنان به پادگان زبدین در مزارع شبعا

حزب الله لبنان اعلام کرد که مبارزانش پادگان اسرائیلی زبدین را در مزاع شبعا اشغالی مورد حمله قرار دادند و آن را به طور مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

 

سازمان ملل: از 7 اکتبر تا کنون 1.7 میلیون نفر از مردم غزه آواره شدند

آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطین(اونروا) وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که تعداد آوارگان فلسطینی در مناطق مختلف نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 1.7میلیون نفر رسیده است.

 

مدیر کل بیمارستان های نوار غزه:هزاران آواره و 200 نفر از کادر پزشکی در بیمارستان اندونزی هستند

محمد الزقوت به الجزیره گفت که هزاران آواره و بیش از 200 تن از کادر پزشکی داخل بیمارستان اندونزی در شمال غزه حضور دارند که اکنون در محاصره تانک های اسرائیلی است. 

 

در بمباران بیمارستان اندونزی در غزه 12 بیمار و همراهان آنها شهید شدند

در بمباران وحشیانه بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه 12 بیمار و همراهان آنها به شهادت رسیدند.

نیروهای اشغالگر که این بیمارستان را محاصره کرده اند به هر کسی که تلاش می کند از بیمارستان بیرون برود به شکل مستقیم تیراندازی می کنند.

 

 

دو نظامی دیگر رژیم اشغالگر در غزه کشته شدند/شمار نظامیان کشته شده در حمله زمینی به 66 نفر رسید

بدین ترتیب شمار نظامیان کشته شده اعلام شده رژیم اشغالگر در جریان حمله زمینی به نوار غزه از 27 اکتبر تا کنون به 66 نفر رسید.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در نبردهای کنونی شمال نوار غزه 2 نظامی دیگر این رژیم به دست مقاومت فلسطینی کشته شدند.

بدین ترتیب شمار نظامیان کشته شده اعلام شده رژیم اشغالگر در جریان حمله زمینی به نوار غزه از 27 اکتبر تا کنون به 66 نفر رسید.

همچنین مجموع نظامیان کشته شده اسرائیل از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا کنون به 387 نفر رسید.

این در حالی است که مقاومت فلسطین تأکید می کند تلفات انسانی رژیم اشغالگر بسیار بالاتر از چیزی است که اعلام می کند.

 

حمله موشکی حزب الله لبنان به مرکز فرماندهی تیپ91 ارتش رژیم اشغالگر 

حزب الله لبنان اعلام کرد که با دو موشک برکان به مرکز فرماندهی تیپ 91 ارتش رژیم اشغالگر در پادگان برانیت در شمال فلسطین اشغالی حمله کرد و این مرکز را به طور مستقیم مورد اصابت قرار داد.

 

البخیتی: صهیونیست ها جنگ غزه را متوقف نکنند گزینه های زیادی برای آنها داریم

عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن با بیان این که نیروهای یمنی توقیف کشتی اسرائیلی را برای کمک به پیروزی غزه و دفاع از مردم فلسطین انجام دادند، گفت: در صورتی که جنگ علیه غزه متوقف نشود، گزینه‌های زیادی علیه رژیم صهیونیستی پیش رو خواهیم داشت.

«محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اعتراف رژیم صهیونیستی به این که این کشتی متعلق به یک تاجر اسرائیلی است، نشانه‌ موفقیت عملیات یمن از منظر نظامی و اطلاعاتی است. موفقیت این عملیات در زمینه نظامی بسیار چشمگیر است چراکه کشتی‌های جنگی بسیاری اعم از آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، سعودی یا اماراتی در نزدیکی آب های سرزمینی یمن حضور دارند اما نیروهای اطلاعاتی یمن توانستند این کشتی را شناسایی کنند و عملیات نظامی خود را همراه با موفقیت انجام دهند.

وی در خصوص توانایی نیروهای یمنی در کنترل کشتی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: یمن توانایی‌های نظامی خود به ویژه نیروی دریایی را در زمینه قایق‌های نظامی تندرو و موشک‌های ضد ناو توسعه داده است.

البخیتی تاکید کرد: یمن دارای موشک‌های دوربرد دریایی است که می‌تواند از هر نقطه یمن شلیک شود و به اهداف خود برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یمن دارای موشک‌های دریایی دوربردی است که می‌توانند از هر نقطه یمن شلیک شوند و به اهداف خود برسند. کشورهای ائتلاف متجاوز با مشاهده این شگفتی‌‌ های نظامی یمن، مدت‌ها پیش متوجه شدند که دست آنها دیگر در منطقه باز نیست و در رویارویی‌های خود توسعه توانمندی‌های ارتش یمن را احساس کردند و در حال حاضر نیز شاهد موفقیت بزرگ نیروهای نظامی یمن در اجرای این عملیات هستیم.

نیروی دریایی ارتش یمن عصر دیروز (یکشنبه) یک کشتی اسرائیلی را در اعماق دریای سرخ توقیف کرد. منابع یمنی اعلام کردند که 52 خدمه کشتی کشتی اسرائیلی در بازداشت و تحت تحقیقات هستند و ملیت آنها توسط آژانس‌های مربوطه یمن مشخص خواهد شد.

به دنبال توقیف کشتی اسراییلی، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد: «در اجرای دستورات رهبر جنبش انصارالله عبدالملک بدرالدین الحوثی، نیروی دریایی دولت صنعا در دریای سرخ عملیات نظامی انجام داد که نتیجه آن در دست‌گرفتن کنترل یک کشتی اسرائیلی بوده است.» وی تاکید کرد: «عملیات‌های نظامی ما علیه دشمن اسرائیلی تا زمانی که حمله به غزه و جنایت در حق برادران فلسطینی ما متوقف نشود ادامه خواهد داشت.»

در همین حال رژیم صهیونیستی تایید که نیروهای یمنی وابسته به دولت صنعا کشتی «گلکسی لیدر» متعلق به شرکت تاجر اسرائیلی «رامی اونگر» را متوقف کرده‌اند.

ارتش رژیم اشغالگر و همچنین دفتر نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، توقیف کشتی را محکوم کرده و گفتند که این عملیات عواقب بزرگی بر تجارت جهانی خواهد داشت. آنها افزودند که ده‌ها ملوان از کشورهای مختلف در این کشتی بودند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که نیروهای یمنی با فرود از یک هلیکوپتر کشتی گلکسی لیدر را توقیف کردند.

 

رئیس جمهور اندونزی به بایدن گفت:اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه باید متوقف شود

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی گفت که وی به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اطلاع داده است که ضرورت دارد اقدامات وحشیانه(اسرائیل) در نوار غزه متوقف شود و آتش بس فوری برقرار شود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.