سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که بیمارستان شفا در شمال غزه بعد از اشغال آن توسط ارتش اسرائیل و حمله به بیماران و پزشکان تبدیل به منطقه مرگ شده است.

به گزارش جماران، تجاوز اسرائیل به نوار غزه وارد چهل و چهارمین روز خود شد و وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در حمله به دو مدرسه الفاخوره و تل الزعتر توسط رژیم اشغالگر 200 فلسطنیی به شهادت رسدیند.

سازمان  جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که بیمارستان شفا در شمال غزه بعد از اشغال آن توسط ارتش اسرائیل و حمله به بیماران و پزشکان تبدیل به منطقه مرگ شده است.

در تحولی دیگر، بر اساس تحقیقات اولیه پلیس رژیم اشغالگر درباره حوادث هفتم اکتبر یک هواپیمای اسرائیلی اسرائیلی ها را در نزدیکی ریعیم در غلاف غزه در جریان تلاش برای حمله به مبارزان حماس، بمباران کرده است.

 

جدیدترین تحولات روز چهل و چهارم جنگ غزه:

 

 

 

گردان های قسام تانک های اسرائیلی را در چند محور در شهر غزه و شمال آن وادار به عقب نشینی کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که تانک های اسرائیلی در پی وقوع درگیری های شدید  میان نیروهای اشغالگر و گردان های قسام مجبور به عقب نشینی از شهر غزه و شمال آن شدند.

   

گردان های قسام شماری از نیروهای اسرائیلی را در یک مدرسه از پای در آورد

گردان های قسام شاخه نظامی حماس گفت که مبارزانش در حمله به دو نفربر و یک تانک و نیروهای پیاده نظام اسرائیلی  که در مدرسه ای در نزدیکی بیمارستان کودکان الرنتیسی در مرکز شهر غزه سنگر گرفته بودند شماری از آن ها را کشت و شماری را زخمی کرد.

 

آمریکا: انصار الله یمن با پیاده کردن نیرو با استفاده از یک بالگرد کشتی اسرائیلی را در اختیار گرفتند

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد برخی مسئولان آمریکایی تأکید کردند که انصار الله یمن کشتی«گالاکسی لیدر»را با پیاده کردن نیرو با استفاده از یک بالگرد در اختیار گرفتند.

پیش از این سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در عملیات نظامی در دریای سرخ یک کشتی اسرائیلی را توقیف و با خدمه اش به ساحل منتقل کردیم.

بنابر این گزارش،‌ سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، طی سخنانی درباره توقیف کشتی صهیونیستی تأکید کرد که در راستای اجرای دستورات رهبر این کشور و مسئولیت اخلاقی و دینی در قبال ملت فلسطین، نیروی دریایی یمن، عملیات نظامی در دریای سرخ انجام داد.

سریع خاطرنشان کرد، در جریان این عملیات، نیروهای یمن موفق شدند یک کشتی اسرائیلی را تحت کنترل خود درآورند و آن را به ساحل هدایت کنند.

وی به همه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که با این رژیم همکاری کنند، هشدار داد که هدف مشروعی برای نیروهای مسلح یمن خواهند بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات نظامی خود علیه دشمن صهیونیستی تا پایان تجاوز به غزه را ادامه می دهیم.

وی خاطرنشان کرد، رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند، جامعه بین الملل باید اگر به امنیت و ثبات منطقه و عدم گسترش درگیری علاقه مند است، حملات و تجاوزگری رژیم اسرائیل به غزه را متوقف کند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در ادامه تصریح کرد با خدمه کشتی اسرائیلی بر اساس دستورات دین اسلام برخورد می کنیم .

وی گفت: به کشورهایی که اتباع شان در دریای سرخ فعالیت دارند هشدار می دهیم از هرگونه همکاری با کشتی های اسرائیلی خودداری کنند.

سرتیپ سریع تسریح کرد، عملیات ما فقط علیه کشتی های اسرائیلی و متعلق به آنان صورت خواهد گرفت.

نیروی دریایی ارتش یمن عصر امروز (یکشنبه) کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر را در دریای سرخ توقیف کرد. پس از توقیف این کشتی اسرائیلی، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران پشت توقیف یک فروند کشتی در جنوب دریای سرخ و در نزدیکی آب‌های سرزمینی یمن قرار دارد.

 

گردان های قسام:29 تانک اسرائیلی را منهدم کردیم

گردان های قسام اعلام کرد که مبارزان این گروه توانستند که 29 تانک و خودروی نظامی رژیم اشغالگر را امروز یکشنبه در مناطق التوام، جبالیا، بیت لاهیا و الزیتون منهدم کرد.

 

شمار شهدای نوار غزه از 13 هزار شهید فراتر رفت

دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از آغاز تجاوز رژیم اشغالگر به این منطقه در هفتم اکتبر تا کنون به بیش از 13 هزار شهید از جمله بیش از 5هزار و 500 کودک و 3هزار و 500 زن رسید.

این دفتر تأکید کرد که شمار زخمی ها نیز به بیش از 30 هزار نفر رسید که 75 درصد آنها زن و کودک هستند.

 

ارتش رژیم اشغالگر به کشته شدن 7 نظامی خود طی امروز یکشنبه اذعان کرد

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده اش در نبردهای امروز یکشنبه در نوار غزه به 7 نفر افزایش یافت و 4 نظامی دیگرش نیز به شدت زخمی شدند.

بدین ترتیب شمار نظامیان کشته شده این رژیم در جنگ زمینی از 27 اکتبر تا کنون به 64 کشته رسید.

این در حالی است که مقاومت می گوید تلفات اشغالگران بسیار بالاتر از چیزی است که اعلام می کند.

همچنین شمار نظامیان کشته شده رژیم اشغالگر از آغاز طوفان الاقصی تا کنون به 385 نفر رسید.

 

انصار الله: کشتی دشمن اسرائیلی اهداف مشروع هستند

انصار الله یمن اعلام کرد که کشتی های دشمن اسرائیلی اهداف مشروع هستند.

سخنگوی انصار الله یمن تأکید کرد که عملیات نظامی خود را تا زمان توقف تجاوز به نوار غزه ادامه می دهیم.

 

کشته شدن یک افسر و یک سرباز دیگر اسرائیلی در غزه

ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک افسر و یک سرباز این رژیم در نبردهای کنونی در نوار غزه به دست مقاومت فلسطین کشته شدند.

 

شمار شهدای خبرنگار به 60 شهید رسید

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شمار خبرنگارانی که از ابتدای حمله رژیم اشغالگر به نوار غزه به شهادت رسیدند به 60 تن رسید.

 

یکی از رهبران انصار الله به الجزیره گفت:شما ری از خدمه کشتی اسرائیلی هستند

یکی از  رهبران انصار الله یمن به الجزیره گفت که بر اساس تحقیقات اولیه شماری اسرائیلی با ملیت های کشورهای دیگر  در کشتی ای هستند که انصار الله آن توقیف و به سواحل یمن برده است.

 

انصار الله: به کشتی هایی که به سمت فلسطین اشغالی می روند هشدار دادیم که مسیرشان را تغییر دهند

یکی از رهبران انصار الله گفت که انصار الله به کشتی هایی که به سمت بندرهای اسرائیلی در حرکت بودند هشدار داده است که مسیر خود را تغییر دهند و برخی پاسخ مثبت دادند.

 

دبیرکل سازمان ملل: تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه شوکه کننده و غیرقابل قبول است

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت که تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه شوکه کننده و غیر قابل قبول است.

وی خواستار آتش بس فوری به دلایل انسانی شد.

 

نیروهای قسام گروهی از نظامیان صهیونیست را با راکت هدف قرارداد

نیروهای گردان‌های قسام در عملیاتی جدید شمار زیادی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در داخل ساختمانی هدف حمله راکتی قرار داد.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها شمار زیادی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در داخل ساختمانی در جحر الدیک با راکت‌های TBG و راکت‌های ضدنفر هدف قرار دادند.

بنابر این گزارش، نیروهای قسام سپس وارد ساختمان شده و همه نظامیان اشغالگر در این ساختمان را کشتند و یا زخمی کردند.

 

هشدار هلال احمر غزه درباره قحطی و شیوع بیماری‌های واگیر

سخنگوی هلال احمر غزه در سخنانی نسبت به احتمال وقوع قحطی و شیوع بیماری‌های همگیر و واگیردار در این باریکه در پی هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آن توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد.

احمد جبریل سخنگوی هلال احمر غزه در این باره هشدار داد: قطع ارتباط، ماموریت خدمه را پیچیده می‌کند و ترس از قحطی و شیوع بیماری همه گیر در نوار غزه وجود دارد.

وی گفت: با سردی هوا و بارندگی، نیاز به مواد لازم برای ایجاد دمای مناسب و سازگاری با وضعیت افزایش یافته است. وضعیت انسانی دشوارتر و بازار محلی کاملاً تخلیه شده است.

جبریل گزارش داد: میزان سوختی که وارد غزه شده است نسبت به نیاز کم است. تعداد آوارگان در شمال تقریباً دو و نیم میلیون نفر است که بیشتر آنها در خیابان‌ها می‌خوابند. امداد رسانی به آوارگان سخت‌تر می‌شود و خدمه به طور مداوم در حال کار و خسته هستند.

وی در ادامه اعلام کرد: ۳۱ نوزاد نارس با هماهنگی سازمان‌های بین المللی از بیمارستان الشفا خارج شدند.

در همین راستا، مدیر بیمارستان‌های نوار غزه اعلام کرد: ۳۱ نوزاد نارس از مجتمع پزشکی الشفا در غزه خارج شدند.

وی گفت: مقدمات انتقال نوزادان نارس از مجتمع پزشکی الشفا به مصر از طریق گذرگاه مرزی رفح در حال انجام است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، به طور عملی چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

 

در بمباران جبالیا در شمال غزه 11 نفر از جمله شماری زن و کودک شهید شدند

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران یک خانه در جبالیا در شمال نوار غزه 11 فلسطینی از جمله شماری زن و کودک به شهادت رسیدند.

در همین حال، خبرنگار الجزیره گزارش داد که شمار شهدایی که پیکرهای آنها به بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح رسیده است به 14 تن رسید.

 

تل آویو: کشتی توقیف شده متعلق به یک تاجر اسرائیلی است

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دولت رژیم اشغالگر اعلام کرد که کشتی ای که انصار الله یمن در دریای سرخ در اختیار گرفت متعلق به یک تاجر اسرائیلی است.

دولت اسرائیل پیش از این گفته بود که این کشتی توقیف شده اسرائیلی نیست و خدمه آن بین المللی هستند.

 

اذعان اسرائیل به توقیف کشتی اش توسط انصار الله

ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک کشتی باربری این رژیم توسط انصار الله یمن توقیف شده است.

یک منبع اسرائیلی گفت که انصار الله با حمله به این کشتی که به شکل جزئی در تملک یک شرکت اسرائیلی است آن را توقیف کردند.

شبکه تلویزیونی 12 اسرائیل نیز گزارش داد که تل آویو در حال انجام تحقیق درباره توقیف یک کشتی در دریای سرخ است که انصار الله آن را توقیف کرده است.

170040080242678700

دفتر نتانیاهو: توقیف کشتی پیامدهای بین المللی خواهد داشت

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اعلام کرد که توقیف کشتی پیامدهای بین المللی در زمینه امنیت گذرگاه های دریایی جهانی خواهد  داشت.

 

 

نیروی دریایی ارتش یمن یک کشتی اسرائیلی را توقیف کرد

منابع خبری از توقیف یک کشتی اسراییلی از سوی نیروی دریایی ارتش یمن خبر دادند.

بنابر گزارش رسانه های محلی، نیروی دریایی ارتش یمن کشتی اسرائیلی گلکسی لیدر را توقیف کرد.

براساس این گزارش، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز تا ساعاتی دیگر در این خصوص بیانیه ای منتشر خواهد کرد.

پیش از این برخی رسانه ها گزارش داده بودند که یک کشتی اسرائیلی با چندین خدمه از صفحه رادار محو شده است.

در همین زمینه شبکه «العربیه» گزارش داده بود که اخباری درباره ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» منتشرشده است که ۲۲ خدمه دارد.

بنابر این گزارش کشتی اسراییلی توقیف شده گلکسی لیدر (Galaxy Leader) یک کشتی باری با پرچم باهاما (از کشورهای آمریکای لاتین) است که محموله های وسایل نقلیه را جابجا می‌کند. سازنده، مالک و مدیر این کشتی مشخص نیست و گفته می‌شود حداقل ۲۲ خدمه دارد.

المیادین نیز گزارش داد که این کشتی 52 خدمه دارد.

در حال حاضر تحقیقات از خدمه و سرنشینان این کشتی در حال انجام است تا ملیت های آنها توسط دستگاه یمنی مربوطه مشخص شود.

پیش از این نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه)‌ طی بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که کشتی های اسرائیلی و وابسته به شرکت های صهیونیستی را برای مقابله با تجاوز وحشیانه این رژیم به غزه مورد حمله قرار خواهند داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای رسمی اعلام کرد در پاسخ به درخواست های مردم یمن و بر اساس مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و همچنین در راستای اقدامات نظامی یمن علیه تجاوز وحشیانه اسرائیل و آمریکا به نوار غزه، کشتی های اسرائیلی و شرکت های وابسته به آنها را مورد حمله قرار خواهد داد.

سرتیپ سریع در ادامه افزود، کشتی های حامل پرچم رژیم صهیونیستی، کشتی های متعلق به شرکت های اسرائیلی و کشتی هایی که توسط اسرائیلی‌ها مدیریت می‌شوند اهداف نظامی نیروهای مسلح یمن به شمار می‌روند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشورهای مختلف جهان خواست تا از ورود شهروندان و کارگران خود به این کشتی ها جلوگیری کرده و از حمل بار با آنها خودداری کنند. همچنین کشتی های کشورهای دیگر باید از کشتی های اسرائیلی دوری کنند تا از تبعات حمله به آنها در امان بمانند.

اعلام هشدار رسمی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های اسرائیلی در حالی است که این نیروها تاکنون ۹ عملیات رسمی موشکی و پهپادی علیه مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی اجرا کرده‌اند. این بیانیه تحولی جدید در جنگ فلسطین و اسرائیل است و آن را می‌توان آغاز جنگ دریایی نیروهای مقاومت با اسرائیل تلقی کرد.

 

هلال احمر فلسطین: شمار آوارگان از شمال غزه به 1.5 میلیون نفر رسید که بیشترشان در خیابان ها می خوابند

هلال احمر نوار غزه اعلام کرد که شمار آوارگان از شمال نوار غزه نزدیک به 1.5 میلیون نفر رسیده است که بیشترشان هم در خیابان ها می خوابند.

 

تخلیه 31 کودک نارس از بیمارستان شفا

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که 31 کودک نارس از بیمارستان شفا در شمال نوار غزه تخلیه شدند.

 

3 نظامی دیگر کشته شدند/ شمار کشته های امروز اسرائیل در نوار غزه به 5 نفر رسید

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که با کشته شدن 3 افسر و سرباز در نبردهای شمال نوار غزه به دست مقاومت فلسطین شمار کشته های این رژیم طی امروز به 5 نفر رسید.

 

31 خبرنگار از ابتدای جنگ غزه توسط رژیم اشغالگر بازداشت شدند

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر از ابتدای جنگ علیه غزه تا کنون 31 خبرنگار را بازداشت کردند.

همچنین به گفته کمیته حمایت از روزنامه نگاران تا کنون 42 خبرنگار در جریان تجاوز اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیدند.

 

 

دوحه: به توافق تبادل اسرا در غزه نزدیک شده‌ایم

به گزارش العالم، وزیر خارجه قطر می‌گوید چالش‌های باقیمانده در توافق تبادل اسرا میان حماس و تل‌آویو آسان است و دوحه مطمئن‌تر شده که دو طرف به یک توافق در این زمینه نزدیک شده‌اند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به‌تازگی به دوحه سفر کرده است، ظهر امروز (یکشنبه)، همراه «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک حضور یافت.

ابتدا وزیر امور خارجه قطر گفت: «در سایه ناتوانی جامعه بین‌الملل از جلوگیری تجاوزات، فاجعه [در غزه] همچنان در حال تشدید شدن است. ما حملات به بیمارستان‌های نوار غزه و نمایش‌های طنز اشغالگران را دیدیم. آنچه در بیمارستان الشفاء رخ داد، جنایت بود و متأسفانه ما صدای محکومیتی از سوی جامعه بین‌الملل نشنیدیم».

ارتش رژیم اسرائیل اخیرا مدعی شده بود که حماس اسرای اسرائیلی را در بیمارستان الشفاء پنهان کرده و زیر این مجتمع پزشکی تسلیحات جنگی ذخیره کرده است. به دنبال این ادعا، نیروهای این رژیم وارد بیمارستان الشفاء شدند و نه‌‌تنها سلاحی در آن نیافتند، بلکه هیچ اسیری را در این مجتمع پزشکی پیدا نکردند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی اضافه کرد: «جنایت‌ها علیه غیرنظامیان ادامه دارد و به قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی احترام گذاشته نمی‌شود. بسیاری از کشورها در قبال آنچه برای برادرانمان در غزه روی می‌دهد، استانداردهای دوگانه‌ دارند. جنایت‌های [اسرائیل] که جدیدترین مورد آن در مدرسه الفاخوره رخ داد عدم احترام اسرائیل به قوانین بین‌المللی را ثابت می‌کند».

او در بخش دیگری بیان کرد: «موانعی در توافق تبادل [اسرا] مطرح شده؛ اما ما مطمئن‌تر شده‌ایم که به یک توافق نزدیک هستیم. چالش‌‌ها در مذاکرات آسان هستند مربوط به مسائل لجستیکی و عملی هستند و ما می‌توانیم از آن‌ها عبور کنیم. مردم غزه گرسنه و تشنه و نیازمند سوخت و برق هستند.».

نیروهای رژیم اسرائیل روز گذشته مدرسه «الفاخوره» در شمال نوار غزه را هدف حمله قرار دادند که به دنبال این اقدام، ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیدند. این اقدام رژیم صهیونیستی با واکنش شدید شماری از کشورهای اسلامی همراه شد.

اما در مقابل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به میانجیگری قطر برای آزادی اسرا، اظهار داشت: «بار دیگر ما خواستار آتش‌بس در نوار غزه هستیم. ما خواستار برقراری وقفه‌های انسانی فوری، مبرم و پایدار هستیم».

جوزپ بورل اضافه کرد: «راهکار دودولتی بهترین راه است. ما باید هر آنچه در توان داریم، انجام دهیم تا این راهکار عملی شود. اتحادیه اروپا به تمامی طرف‌ها برای آزادی گروگان‌ها فشار می‌آورد».

 

دیلی تلگراف: ارتش اسرائیل هیچ چیز در بیمارستان الشفا پیدا نکرد

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف به نقل از یک پزشک نوشت، سربازان ارتش رژیم صهیونیستی حین تفتیش بیمارستان الشفای غزه برای نشان دادن ادعایشان درخصوص وجود یک پایگاه حماس در زیر این بیمارستان، «هیچ چیز پیدا نکردند.»

سربازان ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته به مجتمع بیمارستان الشفا در شمال غزه حمله کردند و از آن زمان تا کنون به تفتیش این مجتمع برای اثبات ادعایشان در مورد وجود آنچه که «زیرساخت به خوبی پنهان‌سازی شده» در زیر آنجا خواندند، مشغول بوده‌اند.

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس نوشت، هنوز رژیم صهیونیستی نتوانسته سند و مدرکی در رابطه با ادعایش مبنی بر این که این بیمارستان روی یک مرکز کنترل و فرماندهی حماس قرار دارد عرضه کند. ارتش صهیونیستی قبل از حمله به این بیمارستان نیز مدعی بود که این بیمارستان یکی از مراکز مهم متعلق به حماس است.

دکتر احمد المخللاتی، پزشک جراح زاده ایرلند که در قاهره آموزش دیده و در لندن نیز پزشکی کرده و در محل تاسیسات بیمارستان الشفا گرفتار شد، گفت، نیروهای رژیم صهیونیستی در ضمن تفتیش این مجتمع بیمارستانی «هیچ چیز پیدا نکردند.»

او بیان داشت: «آنها هیچ نیروی مقاومتی پیدا نکرده و هیچ گلوله‌ای در داخل حوزه بیمارستان به آنها شلیک نشد.»

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه ادعا کرد، آنچه را که «تونل دوم حماس در محل این تاسیسات» خواند بعد از یافتن «اولین ساختار زیرزمینی، تسلیحات و وانت بمب‌گذاری شده» در روز پنجشنبه در آنجا پیدا کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد، این رژیم «سند و مدرک مستدل» مبنی بر اینکه حماس از این بیمارستان برای اهداف نظامی استفاده کرده در اختیار دارد.

او در ادامه ادعاهایش گفت، اطلاعات دریافتی «نشانه‌های قوی» دال بر نگهداری شدن اسرای صهیونیستی در این بیمارستان بوده‌اند و این اطلاعات به تصمیم برای حمله به آنها با نیروهای زمینی منجر شده است.

به نوشته دیلی تلگراف، ارتش رژیم صهیونیستی اجساد دو اسیر صهیونیست را در نزدیکی بیمارستان الشفا به همراه یک محموله تسلیحات شامل بمب در داخل بیمارستان پیدا کرده است.

این نشریه انگلیسی عنوان کرد، محدود کردن دسترسی رسانه‌ای به بیمارستان الشفا و کیفیت اسناد و مدارک ارائه شده از سوی اسرائیل پرسش‌هایی را برانگیخته است.

نیروهای رژیم صهیونیستی به کارکنان رسانه‌های بی.بی.سی انگلیس و فاکس نیوز آمریکا اجازه فیلمبرداری در محل بیمارستان را اما صرفا در مکانهای گزینش شده از سوی ارتش رژیم دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی یک ویدیوی هفت دقیقه‌ای را منتشر کرده و در ضمن آن مدعی شد این ویدیو یافته‌های آنها در بیمارستان الشفا را نشان داده و ثابت می‌کنند که حماس در حال استفاده از این بیمارستان برای اهداف نظامی بوده است.

اما یک گزارش بی.بی.سی حاکی از آن بود که مجموعه تسلیحاتی که توسط ارتش اسرائیل در نزدیکی یک دستگاه ام.آر.آی یافت شده، بعد از حمله به بیمارستان در آن نقطه قرار داده شده است.

این ارتش بعدا مجبور شد از ادعایش به بی.بی.سی مبنی بر اینکه سربازانش لپ‌تاپی حاوی تصاویر و ویدیوهای اسرای نگهداری شده در این مجتمع را کشف کردند عقب نشینی کند.

این ارتش روز پنجشنبه مدعی شد، نیروهایش یک رایانه حامل یک عکس از یک سرباز به اسارت گرفته شده توسط حماس را پیدا کردند و این عکس از او قبل از اسیر شدن توسط این جبش گرفته شده است.

حماس استفاده از بیمارستان الشفا به عنوان پایگاهش را رد و تاکید کرد: «این ادعای اسرائیل مبنی بر یافتن تسلیحات در آنجا تداوم دروغ‌ها و پروپاگاندای بی ارزشی است که اسرائیل با استفاده از آن می‌خواهد جنایاتش با هدف از بین بردن بخش بهداشت و درمان در غزه را توجیه کند.»

دکتر مخللاتی گفت، کارمندان بیمارستان الشفا بعد از آنکه درگیری‌ها پیرامون بیمارستان تشدید شد مجبور به مخفی ساختن خود شدند و هشدار داد که آب و غذا در این بیمارستان رو به اتمام است.

او گفت: «این یک وضعیت کاملا وحشتناک بود. در اینجا تانک‌ها و سربازان اسرائیلی در داخل منطقه بیمارستان و در سراسر مجموعه آن رفت و آمد داشتند.»

 

رادیو ارتش اسرائیل: مهاجرت نکردن بیشتر ساکنان اردوگاه جبالیا حمله زمینی را پیچیده کرده است

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که نزدیک به 75 درصد از ساکنان اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه به سمت جنوب کوچ نکردند و این مساله پیشروی عملیات نظامی را پیچیده کرده است.

 

بایدن خواستار کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بر غزه پساجنگ شد

رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شد که پس از پایان جنگ غزه، تشکیلات خودگردان بر این منطقه حاکم شود.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین موضع گیری خود درباره جنگ غزه میان حماس و رژیم صهیونیستی، ضمن اشاره به راه حل دو دولتی، خواستار آن شد که در نهایت پس از پایان جنگ غزه، تشکیلات خودگردان بر نوار غزه و کرانه باختری حاکم شود.

 پیشنهاد بایدن در قالب مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد. این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی توانایی‌های تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره نوار غزه را زیر سوال برده و با دیده تردید به این پیشنهاد بایدن نگاه کرده است.

طبق این گزارش، بایدن در پیشنهادش «بر نیاز فوری به دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز تاکید کرده و ضمن اشاره به تشابهات بین درگیری‌های روسیه و اوکراین و حماس و تل‌آویو، رویکرد دولتش در قبال هر دو بحران جنگی را تشریح کرده است».

وی مدعی شده که درخواستش برای کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بر نوار غزه تضمینی برای برقراری امنیت طولانی مدت و همزیستی مسالمت آمیز در منطقه‌ای آکنده از خشونت و بی ثباتی است.

با وجود آنکه شمار شهدای فلسطینی جنگ غزه تحت تاثیر حملات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده، بایدن در اظهارات پیشنهادی خود همچنان بر مخالفت‌هایش با برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرده و گفته هر گونه اقدام برای برقراری آتش‌بس به حماس فرصت دوباره جهت حمله را خواهد داد.

 

سی ان ان فاش کرد: اسرائیل مدارک را دست‌کاری می‌کند

این شبکه شامگاه شنبه در پایگاه عربی زبان خود گزارشی با عنوان: «تحلیل سی ان ان حاکی از دستکاری محل پیدا شدن سلاح در بیمارستان شفا توسط نیروهای اسرائیل پیش از رسیدن خبرنگاران است» منتشر کرد.

براساس گزارش شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان: ارتش اسرائیل 15 نوامبر ویدئویی از لحظه بازرسی سلاح‌های حماس را نشان داد که در بیمارستان الشفاء پیدا شد، وجود سلاح‌های کمتر در صحنه در مقایسه با فیلم‌های بعدی که توسط تیم رسانه ای بین‌المللی فیلمبرداری شده بود، بیانگر این است که شاید اسلحه ها را جابجا کرده باشند، یا آنها را قبل از رسیدن گروه های خبری در آنجا قرار داده باشند.

سی‌ان‌ان درهمین راستا، اعلام کرد «فیلم‌های منتشر شده ارتش اسرائیل در اینترنت را با فیلم‌های فاکس نیوز که چند ساعت بعد اجازه دسترسی به بیمارستان را پیدا کرده، مقایسه کرده است».

این شبکه افزود: «جاناتان کنریکوس سخنگوی نیروهای نظامی اسرائیل در ویدیوی ارتش اسرائیل بر اساس اعلام ساعت مچی وی، ساعت 13:18 در حال راهنمایی تیم رسانه ای بوده است. به احتمال زیاد ارتش اسرائیل، سلاح ها را در بیمارستان الشفاء گذاشته و آنها را مرتب و برای مشاهده خبرنگاران آماده کرده است.

وی افزود: با این حال، فیلم ارتش اسرائیل که قبلاً فیلمبرداری شده بود، تنها یک تفنگ AK-47 کلاشنیکف را نشان می داد و مشخص نیست که سلاح دوم AK-47 از کجا آمده و چرا درفیلم پیشین ارتش اسرائیل نبوده است .

سی ان ان افزود: « تری یینگست، خبرنگار فاکس نیوز پس از آن ، وقتی که هوا تاریک شد، از صحنه بازدید کرد و در گزارش خود گفت: «نیمه شب است».

این شبکه افزود: یینگست کیفی را پشت دستگاه ام آر آی بیمارستان نشان داد که دو اسلحه کلاشینکف بالای آن قرار داشت.

این شبکه گفت: « ارتش اسرائیل نیز، ساعات پایانی، عکسی از سلاح‌هایی را که گفته می‌شود در بیمارستان الشفا پیدا شده بود، در اینترنت منتشر کرد. که مشخص بود ساعت 17:35 فیلم گرفته شده، که پس از بازدید ارتش اسرائیل از مرکز ام‌آرآی بوده است اما بدون شک پیش از رسیدن تیم فاکس نیوز در آنجا قرار گرفته است.

این شبکه افزود: «بی‌بی‌سی نیز روز بعد، 16 نوامبر، اجازه ورود به بیمارستان را یافت و آن زمان هنوز دو تفنگ AK-47 بالای کیف داخل اتاق ام آی ار بود.

سی ان ان افزود: سی ان ان برای دست یافتن بر پاره‌ای از توضیحات درباره تناقض آشکار با ارتش اسرائیل تماس گرفت، اما پاسخی دریافت نکرد.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از این سلاح ها برای توجیه یورش به بیمارستان استفاده کرده و به این ترتیب مدعی شده بود که این بیمارستان، مقر حماس بوده است.

 

حتی اگر جنگ همین فردا تمام شود گردشگران به فلسطین اشغالی نمی آیند     

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که حتی اگر همین فردا جنگ تمام شود گردشگران به سرزمین های اشغالی نمی آیند.

 

رژیم اشغالگر 4 مسجد را در شمال نوار غزه منهدم کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که هواپیماهای اسرائیلی 4 مسجد را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه بمباران و منهدم کردند.

رژیم اشغالگر از 44 روز پیش تا کنون بیش از 76 مسجد را در نوار غزه منهدم کرد و به 162 مسجد نیز آسیب زد. علاوه بر آن  3 کلیسا نیز مورد حمله قرار گرفتند.

 

سازمان جهانی بهداشت 32 نوزاد نارس را از بیمارستان شفا خارج می کند

محمد الزقوت مدیر کل بیمارستان های غزه اعلام کرد که 4 نوزاد از 36 نوزاد نارس در بیمارستان شفا فوت کردند.

 الزقوت افزود که تیمی از سازمان جهانی بهداشت به بیمارستان شفا می رود تا 32 کودک نارس را از این بیمارستان خارج کند.

 

ترکیه  بمباران مدرسه الفاخوره را محکوم کرد و خواستار محاکمه اسرائیل شد

وزارت خارجه ترکیه حمله رژیم اشغالگر به مدرسه الفاخوره وابسته به سازمان ملل در شمال نوار غزه که منجر به شهادت و زخمی ده ها بی گناه شد را محکوم کرد.

وزارت خارجه ترکیه قتل عام زنان و کودکان به دست رژیم اشغالگر در غزه طی هفته های گذشته را لکه ننگ بشریت دانست.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از جامعه جهانی خواست که زیر پا گذاشت قوانین و همه ارزش های انسانی توسط اسرائیل و ارتکاب جنایت های بزرگ را نادیده نگیرد.

 

تیراندزای گسترده اطراف بیمارستان المعمدانی

دفتر اطلاع رسانی در نوار غزه اعلام کرد که  اطراف بیمارستان المعمدانی   شاهد تیراندازی گسترده ای است. 

این دفتر تأکید کرد که نیروهای رژیم اشغالگر به عمد مناطق پر جمعیت را  مورد حمله قرار می دهند.

 

تلفات سنیگن رژیم اشغالگر در بیت حانون

یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مبارزانش شب گذشته با گروهی از سربازان دشمن در بیت حانون در نوار غزه درگیر شدند و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.

 

شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 375 نفر رسید

شمار نظامیان اسرائیلی کشته شده در جنگ زمینی به ۶۰ نفر و در مجموع و از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به ۳۷۵ نفر رسید.

ارتش رژیم اشغالگر از کشته شدن یک افسر و یک سرباز خود در درگیری های شمال غزه خبر داد.

 

۳۱ شهید در بمباران مرکز غزه

در بمباران خانه های مسکونی در مرکز نوار غزه در شب گذشته ۳۱ غیر نظامی فلسطینی به شهادت رسیدند.

 

هنیه نشست فوری کمیته سران کشورهای عربی و اسلامی را خواستار شد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه شب خواستار نشست فوری کمیته سران کشورهای عربی و اسلامی شد.

هنیه پس از جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در مدارس محل استقرار آوارگان غیر نظامی بویژه دو مدرسه فاخوره و تل الزعتر تنها چند ساعت پس از تخلیه بیمارستان شفا از بیماران و مجروحان، با شماری از رهبران و مقامات منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی گفت و گو کرد و خواستار تحرک جدی برای توقف کشتار ملت فلسطین شد.

هنیه در این تماس‌ها بر اهمیت برگزاری نشست فوری کمیته پیگیری نتایج نشست سران کشورهای عربی و اسلامی که اخیرا در ریاض برگزار شد، تاکید کرد و خواستار عملیاتی شدن تصمیمات این نشست در خصوص توقف جنگ علیه نوار غزه و شکستن محاصره این منطقه شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین بر ضرورت تحرک فوری برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی اخیر در خصوص توقف تجاوز و جنگ علیه ملت فلسطین و حمایت از بیمارستان‌های غزه تاکید کرد.

 

سازمان جهانی بهداشت: خواستار اقدام فوری برای آتش‌بس در غزه هستیم

 

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بامداد یکشنبه گفت:ما همچنان خواستار حفاظت از غیرنظامیان و آتش‌بس فوری [در غزه] هستیم.

آدهانوم اضافه کرد: تیم بین‌المللی ما نتوانست در بیمارستان الشفا به انجام وظایف خود بپردازد. ما با شرکای خود برای تهیه طرح تخلیه اضطراری بیمارستان الشفا همکاری می‌کنیم.

وی در این باره گزارش داد: امروز یک هیأت ارزیابی سازمان ملل را به بیمارستان الشفا در غزه اعزام کردیم.

این اظهارات همزمان با آن صورت می گیرد که «می الکیله» وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان شفا در غزه را پس از تخلیه بیشتر زخمی‌ها و همچنین کادر درمان فعال در آن، به یک پایگاه نظامی تبدیل کرده است.

وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان افزود: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان ها، پزشکان و بیماران در نوار غزه، تجاوزی آشکار و یک جنایت زشت و به منزله قتل عام بخش بهداشت و درمان است.

می الکیله از سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت و همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست رژیم صهیونیستی را برای فراهم کردن امکان انتقال کوکان نارس و همچنین بیماران باقی‌مانده در بیمارستان شفا به بیمارستان های کرانه باختری یا مصر جهت مداوا تحت فشار قرار دهند.

این مقام فلسطینی با انتقاد از سکوت جامعه جهانی درباره جنایات رژیم صهیونیستی افزود: تا چه زمانی بیمارستان ها و پزشکان و کادر پزشکی در غزه و کرانه باختری باید گروگان اشغالگران و تجاوز و محاصره آنها باقی می مانند؟

وزیر بهداشت کرانه باختری تأکید کرد: آیا ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر «دفاع از خویش» به این رژیم اجازه می دهد که از ورود دارو به نوار غزه جلوگیری، بیماران را از حقشان در زمینه دریافت درمان و معالجه و همچنین کودکان نارس را از اکسیژن و تجهیزات پزشکی محروم کند؟

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه شامگاه شنبه نیز اعلام کرد که بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که در بین آنها پنج هزار کودک و ۳ هزار و ۳۰۰ زن وجود دارد.

براساس این گزارش، تعداد زخمی‌های تجاوز اخیر رژیم اشغالگر نیز به ۳۰ هزار نفر رسیده که بیشر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

 

روزنامه هاآرتص: حمله به جشنواره موسیقی کار بالگرد اسرائیلی بود

 روزنامه هاآرتص فاش کرد که حمله هفتم اکتبر به مراسم موسیقی توسط یک بالگرد خودی و نه نیروهای حماس صورت گرفت.

 روزنامه «هاآرتص» در این باره گزارش داد که بر اساس تحقیقات پلیس اسرائیل، یک بالگرد ارتش روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) به سمت اسرائیلی‌های حاضر در مراسم موسیقی بیابانی شلیک کرده است. طبق این تحقیقات، نیروهای حماس در روز هفتم اکتبر اطلاع قبلی از برگزاری این جشن موسیقی نداشته‌اند که در آن ۳۶۴ اسرائیلی بر اثر حمله هوایی خود ارتش صهیونیست به قتل رسیدند.

هاآرتص نوشت که تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که یک بالگرد آپاچی اسرائیلی در روز هفتم اکتبر زمان حمله حماس شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی در نزدیکی شهرک ریعیم در اطراف نوار غزه را بمباران کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.