جنگ علیه نوار غزه امروز وارد چهل و ششمین روز خود شد و بمباران مدارس، بیمارستانها و اردوگاه و نیز خانه های مسکونی فلسطینی ها توسط رژیم اشغالگر همچنان ادامه دارد.

به گزارش جماران، جنگ علیه نوار غزه امروز وارد چهل و ششمین روز خود شد و بمباران مدارس، بیمارستانها و اردوگاه و نیز خانه های مسکونی فلسطینی ها توسط رژیم اشغالگر همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که نیروهای مقاومت در چندین محور در شهر غزه و شمال  نوار غزه با نیروهای اشغالگر به شدت درگیر هستند و به شکل پیوسته تلفات سنگینی به آنها تحمیل می کنند.

 

جدیدترین تحولات روز 46 جنگ غزه:

 

 

نشست دولت رژیم اشغالگر برای تصویب توافق تبادل اسرا

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شورای جنگ اسرائیل نشست خود را به پایان رساند و نشست شورای وزیران رژیم اشغالگر برای تصویب توافق تبادل اسرا با جنبش حماس آغاز شده است.

 

حمله گسترده پهپادی حزب الله به سرزمین های اشغالی

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که تعدادی پهپاد از جنوب لبنان به الجلیل غربی حمله کردند. این رژیم مدعی شد که آنها را رهگیری کرده است.

 

فرستاده آمریکا: کمک های انسانی که وارد غزه شده است کافی نیست

دیوید ساترفلید فرستاده آمریکا اعلام کرد که کمک های انسانی که وارد غزه شده است برای برآورده کردن نیازهای ساکنان این منطقه کافی نیست.

 

یگان های قدس: 4 نظامی اسرائیلی را از پای در آوردیم

یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که مبارزانش  4 نظامی اسرائیلی را در حمله به خانه ای در منطقه الزیتون در نوار غزه از پای در آوردند. 

یگان های قدس تأکید کرد که 3نظامی مرد و یک نظامی زن که در این خانه سنگر گرفته بودند توسط مبارزان یگان های قدس به هلاکت رسیدند.

 

شمار شهدای نوار غزه به 14 هزار 128 شهید رسید

دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 14 هزار و 128 شهید از جمله 5هزار و 840 کودک و 3هزار و 920 زن رسید.

این دفتر تأکید کرد که شمار مفقودان نیز به 6هزار و 800 نفر از جمله 4هزار و 500 کودک و زن رسید.

 

یک خلبان اسرائیلی فاش کرد:ارتش «پروتکل هانیبال»را در هفتم اکتبر عملی کرد/از پروتکل هانیبال چه می دانید؟

یک خلبان اسرائیلی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر به اسیران خود در هفتم اکتبر در یک مرحله از درگیری ها عمدا حمله کرده تا آنها را بکشد.

به گزارش جماران ،یک خلبان اسرائیلی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر به اسیران خود در هفتم اکتبر در یک مرحله از درگیری ها عمدا حمله کرده تا آنها را بکشد.

سرگرد «نوف ایرز» خلبان نظامی اسرائیلی گفت که احتمالا نیروهای ارتش اسرائیلی «پروتکل هانیبال» را در جریان واکنش اش به حمله جنبش حماس در هفتم اکتبر عملی کرده است.

هانیبال پروتکل نظامی جنجالی است که ارتش اسرائیل رسما از سال 2006 آن را به کار گرفته است و اجازه می دهد که جان سربازان اسیر را به خطر بیندازد و بعد از اسارت ده ها سرباز اسرائیلی توسط گروه های فلسطینی در نوار غزه که برخی از آنها نظامیانی با رتبه های بالا در طوفان القصی در هفتم اکتبر بار دیگر مطرح شده است.

روزنامه هآرتص به نقل از نوف ایرز نوشت که امکان اجرای پروتکل هانیبال توسط ارتش اسرائیل که برای واکنش به حمله حماس دخالت کرد، وجود دارد. این پروتوکل را ارتش اشغالگر برای جلوگیری از اسارت سربازانش حتی اگر به قیمت کشته شدن باشد، به کار می گیرد.

سرگرد ایرز افزود: هنوز معلوم نیست که آیا هواپیماهای نظامی و پهپادها وقتی به حمله حماس واکنش نشان دادند به اسیران حمله کرده اند یا نه.

وی افزود: به نظر می رسد که  پروتکل هانیبال در یکی از مراحل در آن روز به اجرا در آمد زیرا وقتی مشخص شود که اسیرانی گرفته شده اند هانیبال لازم می شود با علم به اینکه تمام مانورهای هانیبال که در طول 20 سال گذشته به اجرا در آمد محدود بود که طی آن اسیران کشته می شدند اما آن چه در طوفان الاقصی دیدم به مثابه هانیبال بسیار وسیع بود.

بر اساس اخباری که رسانه های اسرائیلی منتشر کردند سرگرد ایرز در 31 اکتبر گذشته بعد از انتقادش از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر از مقامش برکنار شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که ایرز را بعد از آن که دیدگاهش را درباره مسائل سیاسی در زمان حضورش در خدمت نظامی ابراز کرد، برکنار کرد.

دو روز پیش روزنامه هاآرتص فاش کرد که حمله هفتم اکتبر به مراسم موسیقی توسط یک بالگرد خودی و نه نیروهای حماس صورت گرفت.

 روزنامه هاآرتص در این باره گزارش داد که بر اساس تحقیقات پلیس اسرائیل، یک بالگرد ارتش روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) به سمت اسرائیلی‌های حاضر در مراسم موسیقی بیابانی شلیک کرده است. طبق این تحقیقات، نیروهای حماس در روز هفتم اکتبر اطلاع قبلی از برگزاری این جشن موسیقی نداشته‌اند که در آن ۳۶۴ اسرائیلی بر اثر حمله هوایی خود ارتش صهیونیست به قتل رسیدند.

هاآرتص نوشت که تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که یک بالگرد آپاچی اسرائیلی در روز هفتم اکتبر زمان حمله حماس شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی در نزدیکی شهرک ریعیم در اطراف نوار غزه را بمباران کرده است.

 

 

از «پروتکل هانیبال» اسرائیل چه می‌دانید؟

از سال ۱۹۸۶ و بعد از اینکه چند سرباز صهیونیست توسط حزب‌الله لبنان اسیر شدند پروتکل هانیبال توسط IDF (نیروهای دفاعی اسرائیل) برای جلوگیری از دستگیری نظامیان کلید خورد و عملیاتی شد.

طبق این دستورالعمل ارتش اسرائیل وظیفه دارد تا از ربوده شدن نیروهای نظامی جلوگیری کند، در واقع دستورالعمل هانیبال ‌یعنی «سرباز خودی را به هر نحو شده از بین ببر تا اسیر نشود». گزارش‌هایی از هدف قرار گرفتن نظامیان اسرائیل توسط نیروهای خودی نیز تایید شده است.

صهیونیست‌ها برای نامگذاری این پروتکل از ماجرای تاریخی ژنرال کارتاژی «هانیبال» استفاده کردند، هانیبال بارسا برای جلوگیری از اسارت توسط سربازان رومی با خوردن سم خودکشی کرد.

از این دکترین در رویدادهایی مثل مزارع شبا در سال ۲۰۰۰، جنگ ۲۲ روزه غزه ۲۰۰۹ و نبرد شجاعیه سال ۲۰۱۴ و طوفان الاقصی ۲۰۲۳ استفاده شده است.

 

 

 

بایدن: به توافق آزادی اسیران بسیار نزدیک شده ایم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که امضای توافقنامه آزادی اسیران در نوار غزه بسیار نزدیک است.

 

 

قسام: تل آویو را موشک باران کردیم

گردان های قسام اعلام کرد که تل آویو را در واکنش به جنایت های صهیونیست ها در غزه موشک باران کرده است.

 

 

رژیم اشغالگر یک آمبولانس را مقابل بیمارستان کمال عدوان در غزه بمباران کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم اشغالگر یک آمبولانس را مقابل بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه بمباران کرد.

 

 

یک مسئول آمریکایی: اوضاع در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی بسیار خطرناک است

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که اوضاع در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی دشوار و بسیار خطرناک است و آمریکا تلاش می کند که از گسترش جنگ غزه به لبنان جلوگیری کند.

 

 

بلژیک: اسرائیل یک دولت اشغالگر است و باید کمک ها را به نوار غزه برساند

وزیر همکاری بین المللی بلژیک گفت که اسرائیل دولتی اشغالگر است و ملزم است که به نوار غزه کمک برساند.

 

رژیم اشغالگر نیروگاه برق نوار غزه را بمباران کرد

خبرنگار الجزیره گفت که رژیم اشغالگر اطراف نیروگاه تولید برق نوار غزه در مرکز غزه را بمباران کرد.

 

وزیر جنگ اسرائیل: ما باید تصمیم های سخت و سرنوشت سازی بگیریم

یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم اشغالگر گفت: از ما خواسته شده است که تصمیم های سرنوشت ساز و دشواری در این روزها بگیریم.

گالانت گفت:بازگرداندن اسیران مهمترین هدف است.

وزیر جنگ اسرائیل تأکید کرد که ارتش این رژیم در زمان آتش بس آماده هر گونه سناریویی است.

 

حزب الله لبنان  با موشک های گراد یک پایگاه نظامی اسرائیل را هدف قرار داد 

حزب الله لبنان اعلام کرد که یک پایگاه نظامی بیت هلل را با موشک های گراد مورد حمله قرار داد و به شکل مستقیم آن را مورد اصابت قرار داد. حزب الله همچنین با موشک محل تجمع سربازان دشمن در شهرگ یهودی نشین افیفیم را مورد حمله قرار داد و شماری از نظامیان اسرائیلی را کشت یا زخمی کرد.

همچنین نیروهای مقاومت یک تانک اسرائیلی را در نزدیکی شهرک نطوعا منهدم کرد.

 

 

 

بارندگی شدید ،خانه های اردوگاه جنین را غرق آب کرد

 

بارندگی شدید در کرانه باختری طی دو روز گذشته، منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه جنین را غرق در آب کرد.

خبرنگار شبکه العالم در جنین گزارش داد: رژیم اشغالگر اسرائیل با تخریب خیابان های اصلی اردوگاه جنین با بولدوزر ، مشکلات زیادی را برای شهروندان فلسطینی ایجاد کرده است، به گونه ای که اکثر منازل این اردوگاه زیر آب رفته است.

وی با اشاره به تلاش شهرداری جنین برای تخلیه آب باران از خیابان ها، تاکید کرد: این تلاش ها دو روز پس از غرق شدن منازل درآب باران انجام می شود.

بولدوزرهای غول پیکر رژیم اشغالگر شبکه های فاضلاب ، خیابان ها و خطوط برق را تخریب کرده و باعث شده آب باران از خیابان ها به خانه های اردوگاه سرازیر شود.

علیرغم تلاش شهرداری جنین وتیم های تخصصی برای آواربرداری از خیابان های تخریب شده و ترمیم آنها، مشکل آسیب شدید شبکه های فاضلاب زمان زیادی به طول خواهد انجامید، این در حالی است که رژیم صهیونیستی به اقدامات خرابکارانه خود ادامه می دهد و هر بار حتی پس از تلاش برای بازسازی خیابان‌ها، عمداً خیابان‌ها را با بولدوزر تخریب می کند.

 

اردن: اسرائیل از ما خواست بیمارستان میدانی اردنی را تخلیه کنیم اما ما به خواسته اش تن ندادیم

نخست وزیر اردن گفت که رژیم اسرائیل از اردن خواست که بیمارستان میدانی اردنی در نوار غزه را تخلیه کند اما اردنی ها به خواسته رژیم اشغالگر تن ندادند.

 

مصر: هدف از بمباران آوارگان در جنوب غزه اجبار آنها به ترک غزه است

وزارت خارجه مصر تأکید کرد که هدف رژیم اشغالگر از بمباران آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه مجبور کردن آنها به ترک نوار غزه است.

 

قطر: میانجیگری ما به نزدیک ترین نقطه برای آتش بس رسیده است

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که میانجیگری قطر برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه به نزدیکترین نقطه برای توافق رسیده است و ابراز امیدواری کرد که میانجیگری کشورش به موفقیت منجر بشود.

 

شهادت 4 نفر در بمباران خودرویی در جنوب لبنان

دفاع شهری لبنان در جنوب این کشور اعلام کرد که در بمباران خودرویی در منطقه «الشعیتیه»در   جنوب لبنان 4 نفر به شهادت رسیدند.

 

وزارت بهداشت غزه: شهادت ده ها نفر در بمباران بیمارستان اندونزیایی 

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد در بمباران بیمارستان اندونزیایی در  شمال نوار غزه ده ها فلسطینی شهید شدند.

وزارت بهداشت غزه تأکید کرد که رژیم اشغالگر به شکل همزمان بیمارستان را در شمال نوار غزه بمباران می کند. 

 

سازمان ملل:75درصد از شهدا زن، کودک و سالخورده هستند

آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی(اونروا) وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که در نوار غزه 13هزار نفر به شهادت رسیدند که 75 درصد از آنها کودک، زن و سالخورده هستند.

 

در رویارویی فلسطینی ها با نیروهای اشغالگر در کرانه باختری 5 فلسطینی زخمی شدند

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در رویارویی فلسطینی ها با نیروهای اشغالگر در  اردوگاه بلاطه در شرق نابلس در کرانه باختری بیش از 5 فلسطینی زخمی شدند.

 

 از صبح تا کنون بیش از 80 فلسطینی در شمال غزه شهید شدند/200 تن هم زخمی شدند

یک منبع پزشکی به الجزیره گفت که از صبح امروز سه شنبه تا کنون در حملات رژیم اشغالگر به شمال نوار غزه  بیش از 80 فلسطینی شهید شدند و بیش از 200 نفر دیگر زخمی شدند.

 

مقام نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی:یمنی‌ها جبهه جدیدی علیه اسرائیل در دریا باز کرده‌اند

جانشین سابق فرمانده نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله‌ای به باز شدن جبهه دریایی جدید علیه این رژیم اشاره کرد.

روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی در خصوص عملیات اخیر نیروهای یمنی علیه یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ نوشت: تحولات اخیر در جنوب دریای سرخ نیازمند بررسی از سوی نهادهای نظامی و امنیتی اسرائیل است تا مشخص شود که چگونه باید با این تحولات تعامل داشت.

در ادامه این گزارش به قلم شاوول حورف جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: باید مانع تکرار چنین عملیاتی در آینده شد. عملیات نیروهای یمنی در دریای سرخ یک جبهه دریایی جدید برابر اسرائیل باز کرده است.

در گزارش روزنامه معاریو تاکید شده است: پیش بینی می‌شود نحوه تعامل اسرائیل با تهدید یمنی‌ها مانند نحوه تعامل ما با درگیری‌های جبهه شمالی و مرزهای مشترک با لبنان باشد به طوریکه اسرائیل تلاش می‌کند این تحولات را مهار کند.

در این گزارش نوشته شده است: به نظر می‌رسد خطری که از سوی یمن، ما را تهدید می‌کند حتی بعد از پایان جنگ علیه نوار غزه افزایش می‌یابد. جنبش انصارالله به نبرد علیه اسرائیل پیوسته اما تا کنون بر حملات موشکی و پهپاد تمرکز کرده است.

اوهاد حمو تحلیلگر امور فلسطین در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص گفت: یمنی‌ها در این منطقه مهم‌ترین عنصر را از حیث توان نظامی و اطلاعاتی تشکیل می‌دهند. اسرائیل در حرکت کشتی‌های خود از طریق دریای سرخ با مشکل رو به رو خواهد شد.

پیش از این رسانه‌های عبری زبان اذعان کرده بودند: توقیف یک کشتی توسط نیروهای یمنی باعث می‌شود فعالیت خطوط دریایی به سمت اسرائیل متوقف شود. این مسأله در نهایت به افزایش قیمت محصولات وارداتی از طریق دریا می‌انجامد. پیش بینی می‌شود این روند به صورت گسترده‌ای افزایش یافته و امنیت غذایی اسرائیل را تهدید کند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تازگی در سخنانی اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش یمن در راستای اجرای دستورات «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن اقدام به اجرای عملیات نظامی در دریای سرخ کرده که از نتایج این عملیات به دست‌گرفتن کنترل یک کشتی اسرائیلی بوده است.

 

حماس: پاسخ مان درباره آتش بس را به مصر و قطر اعلام کردیم و منتظر پاسخ اسرائیل هستیم

«خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس گفت که ما پاسخ مان را درباره آتش بس انسانی به مصر و قطر تحویل دادیم و حالا منتظر پاسخ رژیم اسرائیل  هستیم.

 

افشاگری ایهود باراک: خود اسرائیل تونل‌های زیر بیمارستان شفاء درغزه را ساخته است

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تونل‌های زیر بیمارستان «الشفاء» توسط صهیونیست‌ها ساخته شده است.

 ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» فاش کرد، تونل‌های زیر بیمارستان الشفاء توسط سازندگان صهیونیستی ساخته شده است؛ هنگامی که مدیریت این مکان طی دهه‌های اخیر به دست تل آویو بود.

ایهود باراک همچنین تصریح کرد: «دهه‌های گذشته ما مدیریت این مکان را برعهده داشتیم؛ بنابراین آنها را نگه داشتیم، از دهه‌های گذشته شاید از چهار یا پنج دهه پیش ما در ساخت این تونل‌ها به خاطر وسعت بسیار محدود این بیمارستان کمک کردیم.»

رژیم صهیونیستی حمله به بیمارستان شفا را با ادعای مقابله با تونل‌هایی که نیروهای مقاومت در زیر این بیمارستان ساخته‌ و آن را به مقر فرماندهی خود تبدیل کرده‌اند، توجیه کرد. 

پس از اشغال این بیمارستان اما هیچ یک از خبرنگاران رسانه‌هایی که به مکان برده شده بودند - از جمله بی.بی.سی و نیویورک تایمز- وجود مراکز نظامی و فرماندهی در زیر این بیمارستان را تایید نکردند.

 

شهادت 3 خبرنگار در جنوب لبنان

خبرنگار الجزیره گزارش داد که 3 خبرنگار در گلوله باران اطراف روستای طیرحرفا در جنوب لبنان توسط رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.

المنار نیز گزارش داد که در این حمله دو خبرنگار و یک غیرنظامی به شهادت رسیدند.

 المیادین نیز گزارش داد که دو خبرنگارش  در این حمله به شهادت رسیدند.

 

یونیسف: اوضاع کودکان در غزه فاجعه بار است

سخنگوی یونیسف به الجزیره گفت که اوضاع کودکان در نوار غزه فاجعه بار است.

یونیسف تأکید کرد که کودکان در نوار غزه به حداقل کافی آب نوشیدنی هم دست پیدا نمی کنند.

در همین حال، سلیم عویس، مسئول رسانه‌ای دفتر یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: که کودکان در نوار غزه با از دست دادن رویاها و امید به زندگی، در معرض تراژدی‌های بزرگی قرار دارند.

«سلیم عویس» در گفتگوی تلفنی با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: دیروز باید روز جهانی کودک را جشن می‌گرفتیم، اما این روزها کودکان منطقه به ویژه نوار غزه شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارند.

وی وضعیت غزه را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: صحبت از کشته شدن 5 هزار کودک و زخمی شدن 10 هزار کودک در جریان تشدید تنش‌های اخیر است؛ این عددها وحشتناک است؛ امیدواریم جامعه بین الملل بیدار شود و طبق وعده‌هایش از کودکان حمایت کند.

این مسئول منطقه‌ای یونیسف با توصیف شرایط حاکم بر غزه گفت: کودکان نوار غزه با از دست دادن رویاها و امید به زندگی در معرض فجایع بزرگی قرار دارند و این موضوع وحشتناک‌تر از مرگ و ویرانی است.

وی تصریح کرد: یونیسف یک کارخانه آب شیرین کن در غزه دارد که همچنان در حال فعالیت است و ما درحال کار برای رساندن سوخت به آنجا و نگهداری آن برای رساندن آب به حدود 50 هزار کودک و خانواده‌های آواره در بیمارستان ها هستیم.

عویس خاطرنشان کرد که نیازهای کودکان در نوار غزه در حال افزایش است، ما در کنار تاکید به آتش‌بس فوری به تلاش‌های خود در راستای حمایت از کودکان غزه ادامه می‌دهیم.

سخنگوی یونیسف در غرب آسیا و شمال آفریقا خاطرنشان کرد: پیش از تشدید تنش اخیر، بیش از نیمی از کودکان نوار غزه به حمایت روانی نیاز داشتند و امروز تمام کودکان غزه با کابوس مداوم مواجه هستند.

 

ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان اندونزیایی را به شکل مستقیم  بمباران کرد

ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان اندونزیایی را در شمال نوار غزه به شکل مستقیم با تانگ گلوله باران و با پهپاد بمباران کرد.

 

بازداشت 40 فلسطینی در نوار غزه

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر 40 فلسطنیی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

در میان بازداشت شدگان شماری اسیر هستند که آزاد شده بودند.

 

برنامه جهانی غذا:  آن چه در 45 روز وارد غزه شد برای 3 روز این منطقه کفایت می کند

سخنگوی برنامه  جهانی غذا تأکید کرد که آن چه در 45 روز  گذشته وارد نوار غزه شد فقط برای 3 روز این منطقه کفایت می کند.

 

بمباران خانه های شهروندان در بیت لاهیا در شمال غزه 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر شماری از خانه های مسکومی شهروندان را در  بیت لاهیا در شمال نوار غزه بمباران کرد.

 

فعالیت همه بیمارستان های شمال غزه متوقف شد

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه به الجزیره گفت که فعالیت همه بیمارستان های شمال نوار غزه متوقف شده است. القدره افزود: رژیم اشغالگر  بیمارستان شفا را بمباران کرد و بخش هایی از آن را منهدم کرد.

وی افزود: نیروهای اشغالگر تنها بیمارستان دیالیز  در غزه را محاصره کرد.

 

 

مقدمه چینی اسرائیل برای آزادی 300 اسیر زن فلسطینی

به گزارش المیادین رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که رژیم اشغالگر برای آزادی 300 زن اسیر فلسطینی از زندان ها مقدمه چینی می کند. به گفته این رسانه ها اتوبوس هایی برای انتقال این اسیران به نوار غزه آماده شده اند.

 

استقرار 100 هزار نظامی اسرائیلی در مرزهای جنوبی لبنان

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که برخی مسئولان آمریکایی گفتند که ارتش رژیم اسرائیل 100 هزار نظامی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با جنوب لبنان مستقر کرده است.

از روز هشتم اکتبر تا کنون حزب الله لبنان عملیاتی را علیه نیروهای رژیم اشغالگر را آغاز کرد و طی روزهای گذشته به ویژه روز گذشته این عملیات گسترش پیدا کرد.

شهادت 20 فلسطینی در بمباران اردوگاه النصیرات در مرکز غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران دو خانه مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه توسط رژیم اشغالگر 20 فلسطینی شهید شدند.

 

برنامه جهانی غذا: نزدیک به 2.2میلیون نفر در غزه نیاز به کمک دارند

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که نزدیک به 2.2میلیون نفر در نوار غزه نیاز به کمک های غذایی فوری دارند.

 

رژیم اشغالگر یک مدرسه آوارگان را بمباران کرد

نیروهای رژیم اشغالگر یک مدرسه را در منطقه الفالوجه در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که پناهندگان را خود جای داده است بمباران کردند.

در همین بین خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتباطات در شهر غزه  و شمار نوار غزه در پی بمباران برج های ارتباطات در این شهر، قطع شده است.

 

 

کشته شدن 2نظامی و زخمی شدن 5 نظامی دیگر اسرائیلی در غزه/شمار نظامیان کشته شده در حمله زمینی به 70 نفر رسید

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که دو سرباز این رژیم در نبردهای کنونی در شمال نوار غزه به دست مقاومت فلسطین کشته شدند و 5 نظامی دیگرش نیز زخمی شدند.

بدین ترتیب شمار نظامیان کشته شده اعلام شده در جنگ زمینی از 27 اکتبر تا کنون به 70 تن رسید.

طی روزهای گذشته شمار نظامیان کشته شده اسرائیل با تشدید درگیری های زمینی با مقاومت فلسطین در چندین محور افزایش چشمگیری داشته است.

 

یکی از رهبران حماس: جزئیات آتش بس به زودی اعلام می شود

«عزت الرشق» یکی از رهبران حماس اعلام کرد که به زودی جزئیات آتش بس اعلام می شود.

الرشق گفت که جزئیات این آتش بس در ساعت های آینده و توسط قطری ها اعلام می شود.

 

سازمان ملل ادعاهای اسرائیلی ها را رد کرد

سازمان جهانی بهداشت: هیچ مدرک و شاهدی وجود ندارد که نشان دهد بیمارستان شفا در نوار غزه به عنوان مقر نظامی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

شمار شهدای حزب الله لبنان به ۷۷ تن رسید

حزب الله لبنان اعلام کرد که شمار شهدایش در نبرد با رژیم اشغالگر در مرزهای جنوبی لبنان از هشتم اکتبر تا کنون به ۷۷ تن رسید.

 

اسماعیل هنیه: به توافق آتش بس نزدیک شدیم

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج گفت: به توافق آتش بس نزدیک شدیم و پاسخ مان را در این زمینه به قطر و دیگر میانجیگران تحویل دادیم.

پیش از این رسانه های اسراییلی اعلام کرده بودند که دولت اسرائیل برای تبادل اسیران چراغ سبز داده و منتظر پاسخ حماس است.

 

وزارت خارجه آمریکا: 6 آمریکایی از هفتم اکتبر کشته شده‌اند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که 6 آمریکایی از هفتم اکتبر کشته شده‌اند که 5 نفر از آنها نظامیانی بودند که در ارتش «اسرائیل» خدمت می‌کردند.

وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب اعلام کرد که 6 آمریکایی از هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) کشته شده‌اند.

به گزارش الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد که 5 تن از 6 آمریکایی کشته شده، عضو ارتش «اسرائیل» بودند.

کاخ سفید روز دوشنبه در اظهاراتی خواستار آتش‌بس بشردوستانه میان حماس و رژیم صهیونسیتی شد.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به لزوم حصول آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونسیتی گفت: ما خواستار احترام‌گذاری به حقوق بین‌الملل و محدود کردن کشتن غیرنظامیان هستیم.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز ساعاتی پیش گفته بود که متعقد است که حصول توافق آزادی اسرا «نزدیک است».

 

آفریقای جنوبی خواستار بازداشت نتانیاهو شد

دولت آفریقای جنوبی از درخواست خود از دادگاه کیفری بین‌المللی به منظور صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو خبر داد.

رئیس دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد، این کشور از دادگاه کیفری بین‌المللی در شهر لاهه هلند خواسته برای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی حکم بازداشت صادر کند.

«خامبودزو نتشاونی»، رئیس دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی گفت، این دولت از دادگاه لاهه تقاضا کرده برای بنیامین نتانیاهو به سبب جنایات رژیم تروریست صهیونیستی علیه مردم غزه تا اواسط ماه دسامبر حکم بازداشت صادر کند.

این مقام مسئول دولت پرتوریا تاکید کرد، چنانچه دادگاه کیفری بین‌المللی این درخواست را قبول نکند، این اتفاق به منزله «شکست تمام عیار» نهادهای حاکمیتی جهانی خواهد بود.

چهارشنبه هفته گذشته، آفریقای جنوبی با تاکید بر لزوم بازخواست مقامات رژیم صهیونیستی، وعده داده بود این کشور به زودی از تل‌آویو به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت می‌کند.

یک مقام وزارت خارجه آفریقای جنوبی که نامش را فاش نکرد در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» اظهار داشت: «مقامات اسرائیلی که مسئول اتفاقات ناگوار غزه هستند، باید بازخواست شوند. امیدواریم این شکایت منجر به برقراری عدالت و مانع فرار افراد از مجازات شود.»

این مقام همچنین تصریح کرد: «اسرائیل یک قدرت اشغالگر است و باید به توافق ژنو پایبند باشد. اسرائیل نمی‌تواند علیه افرادی که تحت اشغال قرار دارند، اعلام جنگ کند».

یک هفته قبل از آن در روز 18 آبان یک مقام سیاست خارجی آفریقای جنوبی گفت، دولت این کشور سفیر رژیم صهیونیستی را با هدف توبیخ رسمی به سبب طرح اظهارات توهین‌آمیز احضار کرده است.

قبل از آن نیز دولت آفریقای جنوبی، همه دیپلمات‌هایش را از تل‌آویو برای رایزنی فرا‌ خوانده بود.

 

وزیر اسپانیایی به جرم حمایت از فلسطین برکنار شد

یون بلارای وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا ساعاتی قبل از سوی نخست وزیر این کشور کنار گذاشته شد. 

یون بلارای ۳۶ ساله، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا که این روزها اظهار نظرهایش در حمایت از مردم غزه و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌ دست می‌شد، ساعاتی قبل از سوی نخست وزیر این کشور کنار گذاشته شد.

این سیاستمدار آزاده اسپانیایی چند روز پیش درباره فجایع غزه گفت «شاهد یک نسل کشی زنده توسط اسرائیل در فلسطین هستیم و من نمی‌خواهم شریک جرم آن باشم.»

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.