70 درصد از مردم روسیه در صورتی که ولادیمیر پوتین تصمیم به پایان درگیری در این هفته بگیرد، از او حمایت خواهند کرد.

به گزارش جماران،  بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط مرکز لوادا روسیه، یک سازمان تحقیقاتی مستقل مستقر در مسکو، اکثر روس ها اکنون از پایان دادن به جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین حمایت می کنند.

این نظرسنجی که از 19 اکتبر تا 25 اکتبر انجام شد، نشان داد که 70 درصد از مردم روسیه در صورتی که پوتین تصمیم به پایان درگیری در این هفته بگیرد، از او حمایت خواهند کرد.

با این حال، اگر پایان دادن به جنگ شامل بازگرداندن مناطقی باشد که روسیه در طول جنگ اشغال  و ضمیمه کرده است، تنها یک سوم (34 درصد) پاسخ دهندگان گفتند که از این تصمیم حمایت خواهند کرد.

آخرین نظرسنجی لوادا ماه ها پس از تهاجم آهسته اوکراین برای بازپس گیری سرزمین هایی که روسیه در طول جنگ تصرف کرده و زمانی که وزیر دفاع روسیه، سرگئی شویگو، روز دوشنبه چشم انداز مذاکرات صلح بین کی یف و مسکو را مطرح کرد، منتشر شد.

مرکز لوادا در آخرین تحقیق خود از 1608 نفر در سراسر روسیه نظرسنجی کرد. نتایج نشان می دهد که با گذشت 20 ماه از تهاجم تمام عیار پوتین به اوکراین، حمایت عمومی از درگیری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این نتایج با توجه به اینکه قوانین سختگیرانه ای که در مارس 2022 در روسیه تصویب شد، انتقاد از ارتش روسیه و جنگ در اوکراین را غیرقانونی می کرد، قابل توجه است. اعتقاد بر این است که بسیاری به نظرسنجی های عمومی در مورد این موضوع به صورت غیرصادقانه و از ترس مجازات پاسخ می دهند.

یک نظرسنجی در ماه آگوست توسط مرکز لوادا نشان داد که تنها 38 درصد از پاسخ دهندگان قطعا از اقدامات نیروهای مسلح روسیه در اوکراین حمایت می کنند.

این برخلاف نتایج نظرسنجی فوریه 2022 از سوی سازمان تحقیقاتی است که در زمانی که پوتین تهاجم تمام عیار خود به اوکراین را آغاز کرد، انجام شد. نتایج آن نظرسنجی نشان داد که 48 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که "قطعا" از اقدامات ارتش در اوکراین حمایت می کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بارها گفته که از شرایط غیرقابل مذاکره کرملین برای مذاکرات صلح تبعیت نمی کند، از جمله اینکه کی یف باید الحاق چهار منطقه خود در سپتامبر 2022 - لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا - توسط پوتین را پس از همه پرسی بپذیرد.

اوکراین گفته است که هرگونه توافق صلح، باید الحاق بخشی از خاک خود به روسیه را باطل کند و وضعیت شبه جزیره کریمه در دریای سیاه که پوتین در سال 2014 آن را ضمیمه کرد، معکوس شود.

زلنسکی یک "فرمول صلح" 10 مرحله ای را ارائه کرده است که شامل ایمنی هسته ای ، امنیت غذایی؛ امنیت انرژی؛ آزادی همه زندانیان و افراد تبعید شده؛ اجرای منشور ملل متحد و احیای تمامیت ارضی اوکراین و نظم جهانی؛ خروج نیروهای روسیه و توقف درگیری ها؛ احیای عدالت؛ جلوگیری از تشدید تنش؛ و در نهایت تایید پایان جنگ را شامل می شود.  روسیه تاکید کرده است که هرگونه توافق صلح باید شامل «الحاق چهار منطقه [اوکراینی] به روسیه» باشد، چیزی که بعید است کی یف تسلیم آن شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.