این طرح نشان دهنده یک تغییر چشمگیر در سیاست بریتانیا و سایر متحدان اوکراین است. آنها پیش از این از حضور نظامی رسمی در منطقه برای جلوگیری از درگیری مستقیم با روسیه اجتناب می کردند.

به گزارش جماران، جنگ در اوکراین خیال پایان یافتن ندارد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به آنچه که از این لشگرکشی انتظار داشته نرسیده و همزمان رئیس جمهور اوکراین نیز به چیزی کمتر از شکست مسکو در این نبرد راضی نیست.

به گزارش اینسایدر در تازه ترین این تحولات، نیروهای بریتانیا ممکن است برای اولین بار در اوکراین مستقر شوند تا سربازان اوکراینی را آموزش دهند. در چندماه اخیر بحث درباره آموزش سربازان اوکراینی توسط متحدان بین المللی این کشور در جنگ افزایش یافته است.  گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا، در مصاحبه ای با تلگراف می گوید که در حال بحث درباره طرحی برای بسیج نیروهای انگلیسی با فرماندهان نظامی خود است.  شاپس به این نشریه گفت: «امروز داشتم در مورد شیوه جدیدی از آموزش نیروهای اوکراینی بحث هایی می کردم. در این شیوه حتی می توان کار آموزش سربازان را در داخل خاک اوکراین انجام داد.»

این طرح نشان دهنده یک تغییر چشمگیر در سیاست بریتانیا و سایر متحدان اوکراین  است. آنها پیش از این  از حضور نظامی رسمی در منطقه برای جلوگیری از درگیری مستقیم با روسیه اجتناب می کردند. به گفته وزیر دفاع بریتانیا، علاوه بر ارائه آموزش روی زمین در اوکراین، شرکت‌های دفاعی بریتانیایی مانند BAE Systems در حال انتقال پروسه تولید تجهیزات به اوکراین هستند.  او در بخش هایی از سخنانش به تلگراف ابراز امیدواری کرد که سایر شرکت هایی بریتانیایی این حوزه نیز بخشی از تولید خود را به داخل اوکراین منتقل کنند. به گفته این مقام انگلیسی احتمالا با حضور نیروهای بریتانیایی در اوکراین برای آموزش سربازان این روند هم توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

وزیر دفاع بریتانیا همچنین ایده کمک نیروی دریایی بریتانیا به اوکراین در دریای سیاه را مطرح کرد: ما در یک ماه گذشته شاهد تحولاتی بوده‌ایم که نخستین مورد از سال 2014 تاکنون بوده ، از آنجا که دریای سیاه آب های دریایی است ما می توانیم فعالیت های خود را در این محدوده آغاز کنیم یا حتی توصیه و پیشنهادهایی داشته باشیم. در اوایل این هفته در مورد این طرح با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحبت کردیم.  مهم این است که اجازه ندهیم شرایط به سمت ایجاد این پیش فرض برود که حمل و نقل بین المللی در این آب ها ممکن نیست. در این زمینه راه های زیادی برای کمک کردن بریتانیا وجود دارد.

در حالی که اوکراین برای آموزش نظامی، تجهیزات و کمک‌های بشردوستانه به متحدان بین‌المللی خود متکی است، اما مقامات سایر کشورها  به دلیل ترس از تشدید درگیری‌های موجود، تمایلی به اعزام نیرو به این کشور ندارند.

ایالات متحده تقریباً 4000 سرباز را برای دفاع از کشورهای ناتو در مرز اوکراین بسیج  و آموزش نظامی در خاک ایالات متحده ارائه کرده  اما از استقرار مستقیم هرگونه نیرو انسانی برای جنگ در اوکراین خودداری کرده است، اگرچه تعداد کمی از نیروهای عملیات ویژه در سفارت این کشور در کی یف مستقر هستند.

به گزارش ای بی سی نیوز، مقامات پنتاگون بحث در مورد اینکه آیا نیروهای آمریکایی مستقر در مرزهای اوکراین را به خانه بازگردانند یا آنها را با سربازان جدید جایگزین کنند، آغاز کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.