تا کنون به گفته منابع اسرائیلی بیش از 700اسرائیلی کشته شدند و بیش از دو هزار اسرائیلی دیگر نیز زخمی شدند. علاوه بر آن بیش از 100 اسرائیلی دیگر به اسارت مقاومت فلسطین در نوار غزه در آمده اند.

به گزارش جماران، گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس صبح روز شنبه عملیات نظامی بی سابقه ای را علیه رژیم اشغالگر آغاز کرد که شامل شلیک هزاران موشک، نفوذ و حمله به شهرک های یهودی نشین می شود و تا کنون به گفته منابع اسرائیلی بیش از 700 اسرائیلی کشته شدند و بیش از دو هزار اسرائیلی دیگر نیز زخمی شدند. علاوه بر آن بیش از 100 اسرائیلی دیگر به اسارت مقاومت فلسطین در نوار غزه در آمده اند. همچنین 750 اسرائیلی هم مفقود شده اند. در مقابل، اسرائیل یک عملیات نظامی علیه نوار غزه به راه انداخت و مناطق مختلف نوار غزه  و ساختمان های مسکونی را بمباران کرد.

 

جدیدترین تحولات روز دوم توفان الاقصی

 

413 فلسطینی از جمله 78 کودک و 41 زن شهید شدند

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه تا کنون 413 فلسطینی از جمله 78 کودک و 41 زن به شهادت رسیدند و دو هزار و 300 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

رعب و وحشت و هجوم اسرائیلی ها به فروشگاه ها 

عملیات توفان الاقصی باعث حاکم شدن رعب و وحشت اسرائیلی ها و هجوم آنها به فروشگاه ها شده است.بسیاری از فروشگاه خالی از مواد  غذایی  شده است.

بسیاری از اسرائیلی مقادیر زیادی مواد غذایی خریده اند و باعث ناپدید شدن کالاهای اساسی مانند نان، شیر، تخم مرغ و حبوبات از قفسه های فروشگاه ها شدند.

 

کشته شدن 700 اسرائیلی در توفان الاقصی

 رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که شمار کشته های اسرائیلی در عملیات توفان الاقصی حماس، تا این لحظه به 700 نفر و زخمی ها نیز به 2156 نفر افزایش یافته است.

 

درگیری فلسطینی ها با اشغالگران در قدس

جوانان فلسطینی در شهر قدس با اشغالگران اسرائیلی درگیر شدند.

 

 حمایت مقاومت لبنان از مقاومت فلسطین

سید هاشم صفی الدین از رهبران جنبش حزب الله تاکید کرد که مقاومت فلسطین قادر است تمام سرزمین فلسطین را از اشغال صهیونیست‌ها آزاد کند.

جنبش حزب الله در حمایت از عملیات توفان الاقصی و همبستگی با ملت فلسطین مراسم برگزار کرد که طی آن سید هاشم صفی الدین از رهبران این جنبش تاکید کرد حماسه هایی که رزمندگان مقاومت در فلسطین امروز رقم می زنند، آغاز مرحله جدید است.

سید هاشم صفی الدین در این مراسم گفت ورود رزمندگان به شهرک های صهیونیسیت نشین و قتل و اسارات شمار زیادی از صهونیست ها گواه کافی بر قدرت رزمندگان مقاومت است، این صحنه ها نشان می دهند که زمان انتقام و فرو ریختن برج و باروی رژیم صهیونیستی فرا رسیده است، استفاده از قدرزت برتر از زمین و هوا و دریا و حملات موشکی و درگیری های مستقیم گواهی بر اراده و قدرت برتر رزمندگان مقاومت است.

وی افزود: آیا نتانیاهو و صهیونیست ها تصور می کنند که امت اسلامی به راحتی از قدس می گذرند، مقاومت قهرمان فلسطین به نتانیاهو ثابت کرد که حسابی و کتابی هم هست و بسیار هم دشوار است، این جنگ تمام نشده و عملیات طوفان الاقصی به فرضیه شهرک های امن در سراسر فلسطین پایان داد و تازه این اول کار است، نتانیاهو باید بداند که این جنگ فقط جنگ غزه و کرانه باختری نیست، این عصر عصر مقاومت مسلحلنه است و عصر چالش و شهادت است و نه تسلیم و سازش؛ پیام ما به دشمن و دولت امریکا این است که اگر به حماقت هایتان ادامه دهید طوفانی بزرگتر در راه است

 

افزایش کشته های اسرائیل به 57 نظامی

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که تعداد نظامیانی که در عملیات توفان الاقصی کشته شدند به 57  نظامی افزایش یافت که برخی از آنها افسر و برخی سرباز هستند.

 

افزایش کشته های اسرائیل به 659 کشته

رسانه های اسرائیل از افزایش کشته های اسرائیل در عملیات توفان الاقصی به 659 نفر خبر دادند.

 

حمله مسلحانه به یک یک ایست بازرسی در کرانه باختری

المنار گزارش داد که مبارزان فلسطینی به ایست بازرسی اسرائیلی «سالم» در غرب جنین در کرانه باختری تیراندازی کردند.

 

برنامه حرکت قطارها در سراسر سرزمین های اشغالی تغییر کرد و تعدادی ایستگاه بسته شد

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که برنامه حرکت قطارها در سراسر سرزمین های اشغالی تغییر کرده است و شماری از ایستگاه نیز بسته شد.

 

فرمانده یگان نخبه چند بعدی معروف به یگان«شبح» به دست مقاومت کشته شد

ارتش اسرائیل اعلام کرد که  سرهنگ«روی لیوی»فرمانده یگان نخبه چند بعدی معروف به یگان«شبح» اسرائیل در جریان حمله مبارزان فلسطینی در غلاف غزه کشته شده است.

ارتش اسرائیل تأکید کرد که لیوی در کیبوتس رعیم و روز گذشته در درگیری با مبارزان فلسطینی کشته شده است.

 

مبارزان فلسطینی یک ساختمان را در شهرک بئیری روی سر نظامیان اشغالگر منفجر کردند

المنار گزارش داد که مبارزان فلسطینی یک ساختمان را در شهرک «بئیری» در نزدیکی شهر سدیروت روی سر نظامیان ارتش اسرائیل منفجر کرده و خراب کردند.

 

سخنگوی ارتش اسرائیل:اسرائیل یک روز سخت دیگر را سپری می کند و شمار کشته ها بی سابقه است

سخنگوی ارتش اسرائیل به شبکه سی ان ان گف که اسرائیل یک روز سخت دیگری را سپری می کند و تعداد کشته شدگان بی سابقه است.

وی افزود که تعداد اسرای نظامی و غیرنظامی اسرائیلی بی سابقه است و وضع نیازمند واکنش بی سابقه است.

 

وقوع انفجار مهیب  در مزارع شبعا در جنوب لبنان

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدای انفجار مهیبی در مزارع شبعا در جنوب لبنان شنیده شده است.

منابع اسرائیلی گزارش دادند که سامانه ضد موشکی پاتریوت به سمت هدفی در صفد در شمال سرزمین های اشغالی چند موشک شلیک کرده است.

این منابع افزودند که یک پهپاد که از جنوب لبنان وارد سرزمین های اشغالی شده در صفد با موشک های پاتریوت سرنگون شد.

 

گردان های قسام: نیروی هوایی ما از 35 پهپاد انتحاری استفاد کرد

گردان های قسام اعلام کرد که نیروی هوایی این گردان ها در همه محورهای نبرد از 35 پهپاد انتحاری از نوع«الزواری» استفاده کرده است.

 

مقاومت یک پهپاد اسرائیلی را در نوار غزه سرنگون کرد

خبرنگار المنار گزارش داد که  مقاومت فلسطین در نوار غزه یک پهپاد اسرائیلی را در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه سرنگون کرد.

 

ارتش اشغالگر یک اسرائیلی دیگر را به اشتباه کشت

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که ارتش اسرائیل یک اسرائیلی را در خیابان4 در جنوب فلسطین اشغالی به گمان اینکه از نیروهای مقاومت است به ضرب گلوله در خودرویش کشت.

 

بمباران شدید مناطق مختلف غزه

هواپیماهای اسرائیلی مناطق مختلف نوار غزه را به شدت بمباران می کنند.

 

اجساد240 اسرائیلی در غلاف غزه پیدا شد

شبکه تلویزیونی کان اسرائیل اعلام کرد که اجساد 240 اسرائیلی در یکی از مناطق غلاف غزه پیدا شد.

 

دولت اشغالگر رسما آغاز جنگ علیه غزه را تصویب کرد

دفتر نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اعلام کرد که شورای کوچک شده وزیران رسما آغاز جنگ علیه نوار غزه را تصویب کرد.

 

رسانه های اسرائیلی: تعداد کشته های اسرائیلی به 600 نفر رسید

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که تعداد اسرائیلی هایی که توسط مبارزان فلسطینی در جریان عملیات توفان الاقصی کشته شدند به 600 نفر رسید.

این رسانه ها تأکید کردند که تعداد زخمی ها نیز به دو هزار نفر رسید که حال 20 تن بسیار وخیم و 330 زخمی نیز حال شان وخیم است.

 

یگان های قدس 3 نظامی اسرائیلی را در یک کمین کشتند

یگان های قدس اعلام کرد که 3 نظامی صهیونیست که داخل اتاقی در نزدیکی مرکز نظامی کیسوفیم سنگر گرفته بودند را کشتند.

 

رسانه های اسرائیلی: تعداد اسیران و مفقودان بیش از 100 نفر است

رسانه های اسرائیلی به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گزارش دادند که تعداد اسیران و مفقودان در نوار غزه از 100 نفر فراتر رفته است.

 

ارتش اسرائیل 25 شهرک غلاف غزه را تخلیه می کند

ارتش اسرائیل اعلام کرد که 25 شهرک  یهودی نشین از جمله بئیری، اوریم، ناحل عوز، نتیف هعسراه و زیکیم در غلاف غزه را تخلیه می کند.

 

تعداد نظامیان کشته شده ارتش اسرائیل به 44 نظامی رسید

ارتش اسرائیل نام 18 نظامی خود که روز گذشته کشته شدند را اعلام کرد. بدین ترتیب شمار نظامیان ارتش اسرائیل که به دست مبارزان فلسطینی کشته شدند به 44 نظامی رسید.

 

572 فلسطینی شهید شدند

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات هوایی اسرائیل به این منطقه به 572 شهید رسید.

 

اعلان حالت آماده باش کامل در همه سفارتخانه های اسرائیل در جهان

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که دولت اشغالگر به همه سفارتخاتنه های خود در جهان به دلیل جنگ غزه اعلام حالت آماده باش کامل کرده و به همه سفیرهای خود در جهان دستور داده است از خانه های خود خارج نشوند.

 

کاماندوهای فلسطینی از طریق دریا وارد عسقلان شده و چند مرکز را تصرف کردند

گردان های قسام اعلام کر دکه کاماندوهای فلسطینی عملیات موفقیت آمیزی را با استفاده از 5 قایق انجام داده و وارد عسقلان شدند و چندین مرکز را تصرف کردند.

درگیری مقاومت با اشغالگران در شهرک کیبوتس،اسرائیلی ها از توپخانه استفاده کردند

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که در شهرک کیبوتس ماگن در غلاف غزه میان نیروهای اشغالگر و مبارزان فلسطینی تبادل آتش شدیدی صورت گرفت.

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش در جریان این درگیری داخل شهرک کیبوتس ماگن از تانک و توپخانه استفاده کردند.

دولت اشغالگر: ساکنان شهرک اوفاکیم از خانه های خود خارج نشوند

روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت که دولت اشغالکر به ساکنان شهرک اوفاکیم دستور داد که به دلیل ترس از نفوذ مبارزان فلسطینی در خانه های خود بمانند.

 

نفوذ مقاومت در سرزمین های اشغالی و کشتن 15 اسرائیلی

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که مبارزان فلسطینی به شهر«عسقلان» در جنوب سرزمین های اشغالی نفوذ کردند و 15 اسرائیلی را کشتند.

 

کشته شدن دو گردشگر اسرائیلی در مصر

شلیک به سوی گردشگران صهیونیست در استان اسکندریه مصر تا کنون حداقل دو کشته به جا گذاشته است.

منابع امنیتی مصری به شبکه الجزیره گفتند که یک نیروی پلیس به سمت اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی شلیک کرده و خود او نیز دستگیر شده است.

برخی منابع نیز تعداد گردشگران صهیونیست کشته شده را تا شش نفر نیز اعلام کرده‌اند. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفته که در حال بررسی این اتفاق است.

 

جنگ و گریز مبارزان فلسطینی در سرزمین های اشغالی

مبارزان فلسطینی یک خودروی اسرائیلی را غنیمت گرفته و جنگ و گریز راه انداختند.

منابع اسرائیلی اعلام کردند که مبارزان فلسطینی یک خودروی سواری را در  دو راهی «مفکیعیم» در غلاف غزه به غنیمت گرفتند و با نیروهای اشغالگر جنگ و گریز راه انداختند.

در تحولی دیگر، منابع اسرائیلی اعلام کردند که مبارزان فلسطینی به یک خودرو در دو راهی عسقلان تیراندازی کرده و به سمت شمال عقب نشینی کردند و نیروهای ارتش اشغالگر تلاش می کنند آنها را تعقیب کنند.

 

 

20 هزار فلسطینی به مدرسه های اونروا پناه بردند

برخی منابع به الجزیره گفتند که در پی تجاوز هوایی به نوار غزه نزدیک به 20 هزار فلسطینی آواره شده و به مدرسه ها وابسته به اونروا در نوار غزه پناه بردند.

 

اذعان به کشتن افراد خودی توسط ارتش اسرائیل

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی روز گذشته در نتیجه اشتباه در تشخیص هویت یک اسرائیلی وی را به ضرب گلوله کشتند.

این اتفاق در شهر «عسقلان» افتاده است.

 

اصابت  موشک های مقاومت به سدیروت

شهراری سدیروت اعلام کرد که در اثر اصابت مستقیم موشک های مقاومت فلسطین به ساختمان هایی در سدیروت 6 اسرائیلی زخمی شدند.

مقاومت فلسطین در نوار غزه در واکنش به بمباران ساختمان های مسکونی و خانه های فلسطینیان در غزه بیش از 100 موشک به سمت سدیروت شلیک کرد.

 

ترس اسرائیل از عملیات در سراسر فلسطین اشغالی

فرمانده پلیس رژیم اشغالگر نسبت به وقوع عملیات در سراسر فلسطین اشغالی هشدار داد.

 

همه گروه های مقاومت در توفان الاقصی

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد : عملیات طوفان الاقصی که همه گروه های مقاومت فلسطینی با اقتدار تمام در آن حضور دارند، دروغ ارتش شکست ناپذیر را رسوا کرد.

محمد الحاج موسی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی خاطر نشان کرد: ملت فلسطین با خون و آتش و آهن ثابت کرد که تنها گزینه قابل اعتماد، جمع شدن حول محور گروه های مقاومت و حمایت از آن به عنوان تنها عامل آزادی و رهایی از یوغ اشغال است.

وی افزود: پیروزی حتما نصیب صاحبان اصلی این زمین است و ما به دشمنان می گوییم هنوز این اول کار است.

 

شلیک صد موشک به سمت سدیروت توسط مقاومت فلسطین 

گردان های قسام تأکید کرد که حمله موشکی بزرگی به سمت شهر سدیروت انجام داده است و در پاسخ به حمله اسرائیل به خانه های مسکونی و امن غیرنظامیان 100 موشک به سمت سدیروت شلیک کرده است.

مفقود شدن تعدادی پلیس اسرائیل

رژیم اشغالگر اعلام کرد که ارتباط با تعدادی از نیروهای پلیس قطع شده و از سرنوشت آنها هیچ خبری در دست نیست.

 

تعداد اسرای اسرائیلی به زودی اعلام می شود

گردان های قسان شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در ساعت های آینده تعداد اسیرانی که گرفته است را اعلام می کند.

پیش از این منابع مختلف از اسارت 100 اسرائیلی توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه خبر داده بودند.

تعداد زخمی های اسرائیلی به هزار و 864 زخمی رسید

منابع اسرائیلی اعلام کردند که در عملیات توفان الاقصی از دیروز تا کنون بیش از هزار و 864 اسرائیلی زخمی شدند که حال 19 زخمی بسیار وخیم و 326 زخمی دیگر وخیم است.

 

سخنگوی ارتش اسرائیل: روزهای سختی پیش رو  داریم

سخنگوی ارتش اسرائیل با اعلام اینکه از زمان حمله روز گذشته مقاومت فلسطین در نوار غزه به سرزمین های اشغال 26 نظامی کشته شدند تأکید کرد که این رژیم روزهای سختی پیش رو  دارد.

این سخنگو مدعی شد که ارتش اشغالگر بیش از 400 مبارز حماس را شهید کرده است. 

سخنگوی ارتش اسرائیل تصریح کرد : اوقات سختی را در 24 ساعت گذشته سپری کردیم و جنگی سختی است و روزهای سخت دیگری پیش روی داریم.

خبرنگار الجزیره نیز گفت که درگیری میان مبارزان فلسطینی و ارتش اسرائیل در شهرک های یهودی نشین از جمله کیسوفیم و کفار عزه ادامه دارد.

منابع اسرائیلی نیز گفتند که درگیری ها در سه مرکز ناحل عوز، کیسوفیم و کفار عزه در غلاف غزه ادامه دارد.

 

افزایش تعداد شهدای فلسطینی به 313 شهید 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه تا کنون به 313 شهید و زخمی ها به 1990 زخمی رسیده است.

موفقت گردان های قسام در پشتیبانی مبارزان در سرزمین های اشغالی

گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مبارزان فلسطینی شب گذشته و صبح امروز موفق شدند که از چندین جا به سرزمین های اشغالی نفوذ کنند و نیرو و تجهیزات به مبارزان برسانند.

 

افزایش کشته های اسرائیل به 350 نفر

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که در عملیات توفان الاقصی تا کنون 350 اسرائیلی کشته شدند.

کشته شدن 30 پلیس اسرائیلی

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که از ابتدای حمله مقاومت فلسطین به سرزمین های اشغالی از روز گذشته تا کنون 30 پلیس اسرائیلی کشته شدند.

 

اسامی تعدادی از افسران کشته شده اسرائیل

ارتش اسرائیل اسامی تعدادی از افسران و فرماندهان یگان‌های مختلف که در عملیات دیروز به هلاکت رسیدند را منتشر کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اسامی تعدادی از فرماندهان گردان‌ها و یگان‌های خود که به ضرب گلوله فلسطینی‌ها در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند را منتشر کرد.

رادیو ارتش با رفع سانسور نظامی خود در مورد این خبر اعلام کرد که از جمله کشته شدگان می‌توان به فرمانده تیپ ناحال، فرمانده گردان ارتباطات، جانشین فرمانده یگان ماجلان و تعدادی دیگر از مقامات فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل اشاره کرد.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که ارتش اسرائیل اسامی 26 افسر و فرمانده اسرائیلی که در عملیات دیروز گروه‌های مقاومت به هلاکت رسیده‌اند را منتشر کرده است. اسامی این افراد به شرح زیر است:

• سرهنگ یوناتان شتاینبرغ 42 ساله فرمانده تیپ ناحال.

• سرگرد أدیر عبودی 23 ساله از مودیعین، فرمانده دسته در فرماندهی جبهه داخلی.

• کاپیتان یوتام بن بیست 24 ساله فرمانده دسته در یگان چند مسئولیتی.

• سروان أوفیر تصهیونی 21 ساله از میوکنعام عیلیت فرمانده بخش در یگان 51.

• ستوان یکم أدیر بن سیمون 20 ساله فرمانده بخش و افسر نظامی در جبهه داخلی اسرائیل.

• ستوان أور أستو 21 ساله از بئر السبع افسر لوجستیک در گردان 51

• سرهنگ 2 ساهر محلوف 36 ساله از مودیعین فرمانده گردان در مقر ارتباطات.

• استوار أفیک روزنتال 20 ساله از کفار مناحیم از مبارزان یگان ماجلان.

• استوار یکم یانای کامینکا 20 ساله فرمانده بخش در جبهه داخلیرژیم صهیونیستی.

• ستوان أور موزیس 22 ساله از أشدود.

• استوار عمری نیف فیرشتاین، 20 ساله از جفعتایم، نظامی جبهه داخلی.

• گروهبان دفیر لیشا 21 ساله نظامی گردان 51

• استوار عیدن ألون لیفی، 19 ساله ساکن نیریت.

• استوار یوفال بن یعقوب 21 ساله ساکن کفار مناحیم، نظامی گردان 77.

• گروهبان غی بیزک، 19 ساله ساکن جفعتایم، نظامی گردان 51.

• نیریا أهارون نیغری، 18 ساله ساکن تلمون عضو فرماندهی جبهه داخلی.

• نعمة بونی 19 ساله ساکن العفولة از گردان 77.

• ستوان یفتاح یبتس 23 ساله، ساکن رمات هشارون افسر یگان ماجلان.

• استوار عیدو هاروش ساکن متسبیه رامون، نظامی گردان 77.

• ستوان دوم یوآف مالییف 19 ساله ساکن کریات أونو، افسر گردان 77.

• گروهبان ناثانیال یونغ، 20 ساله ساکن تل‌آویو نظامی گردان 13.

• سرگرد تشین بوخریس 26 ساله ساکن أشدود، جانشین فرمانده یگان ماجلان.

• کاپیتان أور یوسف ران، 29 ساله ساکن إیتامار فرمانده یگان دوفدفان.

• استوار عیدی جرومان 19 ساله افسر جمعی گردان 414.

• أمیر فیشر 22 ساله ساکن تل‌آویو، افسر گردان دوفدفان.

• ستوان عیدو إدری 24 ساله ساکن غیبتون افسر نیروی پیاده.

 

محاصره کامل کرانه باختری

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که دولت اشغالگر همه گذرگاه های کرانه باختری را بست و ورود و خروج فلسطینی ها را کرانه باختری ممنوع کرد.

این خبرنگار افزود که به طرف فلسطینی اطلاع داده شد که هیچ فلسطینی ای حق وورد یا خروج از کرانه باختری از گذرگاه الکرامه با ارادن را ندارد و همه گذرگاه ها با خط سبز نیز بسته شدند.

خبرنگار روسیا الیوم در ادامه گفت که کرانه باختری تقریبا در محاصره کامل به سر می برد.

 

سردرگمی ارتش و اسرائیلی ها

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که تا کنون به ساکنان شهر سدیروت دستور تخلیه داده نشده است و از آن ها خواسته شده است که در خانه های خود بمانند زیرا ارتش نتوانسته است که نیروهای مقاومت در این شهر را از بین ببرد.

 

انتشار اسامی 26 افسر و سرباز کشته شده اسرائیل

ارتش اسرائیل نام 26 افسر و سرباز کشته شده ارتش این رژیم که از دیروز تا به امروز به دست مبارزان فلسطینی کشته شدند را منتشر کرد.

در میان این کشته شدگان فرمانده لشکر ناحل، معاون یگان ماجلان، فرمانده گردان ارتباطات و افسرانی در جبهه داخلی و گردان های 51، 77، 13 و گردان دفدوفان دیده می شوند.

 

آژیرهای خطر در شهرک های غلاف به صدا در آمدند

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که آژیرهای خطر در شهرک های یهودی نشین غلاف غزه به صدا در آمده است.

 

ادامه درگیری های شدید نیروهای مقاومت با اشغالگران داخل اراضی اشغالی

گردان های قسام اعلام کرد که مبارزان این گروه همچنان داخل اراضی اشغالی حضور دارند و با نیروهای اشغالگر به شدت درگیر هستند.

گردان های قسام تأکید کرد که یگان های توپخانه های از مبارزان در اوفاکیم، سدیروت، یاد مردخای و دیگر شهرک های یهودی نشین پشتیبانی می کنند.

سخنگوی پلیس اسرائیل نیز اذعان کرد که مبارزان فلسطینی همچنان در شهرک های یهودی نشین حضور دارند و در آنها سنگر گرفته اند.

 

انتقال 360 زخمی به بیمارستان بارزیلای عسقلان، حال 96 زخمی وخیم است

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که 360 زخمی عملیات توفان الاقصی به بیمارستان بارزیلای در عسقلان منتقل شدند که حال 9 زخمی وخیم است.

 

گردان های قسام:مبارزان یک پایگاه نظامی را تصرف کرده و به غزه برگشتند

گردان قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مبارزان این گروه پایگاه نظامی«رعیم» مقر فرماندهی تیپ غزه را به تصرف درآورده و سپس به نوار غزه برگشتند.

 

تبادل آتش در شهرک یاد میان مبارزان فلسطینی و اشغالگران

خبرنگار شبکه 14 اسرائیل اعلام کرد که شهرک «یاد» در غلاف غزه شاهد تبالدل آتش میان نظامیان اسرائیلی و مبارزان فلسطینی است.

 

بمباران غزه از سر گرفته شد

الجزیره گزارش داد که هواپیماهای اسرائیلی بمباران نوار غزه را از سر گرفتند.

 

کشته شدن یک فرمانده ارشد اسرائیلی

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که در میان کشته شدگان اسرائیلی در غلاف غزه فرمانده لشکر ناحال-فرمانده گردان ارتباطات- معاون یگان ماجلان است.

 

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل: نفوذ نیروهای مقاومت به شهرک اشکول

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل به نقل از ساکنان شهرک یهودی نشین اشکول گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین یک بار دیگر به این شهرک نفوذ کردند.

حمله پهپادی مقاومت فلسطین

رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که در پی نفوذ یک پهپاد مقاومت فلسطین در نوار غزه به سرزمین های اشغالی آژیرهای خطر به صدا در آمد.

 

شهادت 256 فلسطینی، 20 تن آنها کودک هستند

وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که در تجاوز اسرائیل به نوار غزه از روز  گذشته تا کنون 256 فلسطینی از جمله 20 کودک شهید شدند.

همچنین تا کنون هزار و 788 نفر از جمله 121 کودک نیز در این تجاوز زخمی شدند.

 

شهادت 19 فلسطینی در حمله به یک منزل مسکونی

یک منبع پزشکی به الجزیره گفت که در بمباران یک منزل مسکونی در بیت حانون در نوار غزه 19 فلسطینی شهید شدند.

 

وقوع چندین انفجار در مناطق اشغالی مزارع شبعا و تلال کفرشوبا در جنوب لبنان

به گزارش خبرنگار الجزیره صدای وقوع چندین انفجار در مناطق اشغالی مزارع شبعا و تلال کفر شوبا در جنوب لبنان شنیده شده است.

 

تلفات اسرائیل به 300 کشته و 1600زخمی رسید

به گزارش الجزیره وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که تعداد کشته های اسرائیل در جریان عملیات توفان الاقصی به بیش از 300 نفر و تعداد زخمی ها نیز به 1600 نفر رسید.

وزارت بهداشت رژیم اشغالگر همچنین تأکید کرد که حال 318 زخمی نیز وخیم است.

تخلیه شهرک های غلاف غزه

ارتش اسرائیل اعلام کرد که طی شب گذشته ساکنان شهرک های غلاف غزه به طور کامل تخلیه شدند و نیروهای این رژیم در جستجوی مبارزان فلسطینی در 7 مکان است.

سخنگوی ارتش اسرائیل تأکید کرد که ده ها هزار نیروی اسرائیلی در شهرک های غلاف غزه حضور دارند.

بمباران یک برج مسکونی در نورا غزه

خبرنگار الجزیره گفت که هواپیماهای اسرائیلی چندین موشک به سمت یک برج مسکونی در منطقه «النصر» در شهر غزه شلیک کردند.

 

بیش از 750 اسرائیلی مفقود شدند

 روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که صدها اسرائیلی همچنان در شمار مفقودان عملیات «توفان الاقصی» هستند که روز شنبه جنبش حماس با مشارکت دیگر گروه های مقاومت به شکل غافلگیر کننده علیه رژیم اشغالگر به راه انداخت.

این روزنامه نوشت: برخی اخبار مبنی بر این وجود دارد که صدها اسرائیلی که در یک جشنواره موسیقی در نزدیکی نوار غزه شرکت کرده بودند در پی عملیات توفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین همچنان مفقود هستند.

روزنامه جروزالیم پست نیز گزارش داد که بیش از 750 اسرائیلی در جریان توفان الاقصی مفقود شده اند و همچنان در شمار مفقودان هستند.

این در حالی است که رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که بر اساس برخی ارزیابی ها نزدیک به 100 اسیر اسرائیلی از جمله شماری غیرنظامی، سرباز و چندین فرمانده به دست مقاومت فلسطین به اسارت گرفته شده اند.

همزمان با گزارش‌ها از وجود دست‌کم یکصد اسیر صهیونیست در نوار غزه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که رزمندگان حماس هنوز در داخل جنوب فلسطین اشغالی حضور دارند.

رسانه‌های اسرائیلی بامداد یکشنبه گزارش دادند که حدود یکصد صهیونیست از جمله نظامی و شهرک‌نشین، هم‌اکنون در نوار غزه اسیر هستند.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر نیز اعتراف کرد که رزمندگان حماس هنوز در داخل جنوب فلسطین اشغالی حضور دارند و جنگ در شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «شهاب»، این مقام نظامی صهیونیستی همچنین افزود که اوضاع شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی پس از حمله ناگهانی حماس هنوز تا کنترل کامل فاصله دارد.

ساعاتی پیش «ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های القسام گفته بود که تمام اسرای صهیونیست در تونل‌های حماس در سراسر نوار غزه نگهداری می‌شوند.

برخی منابع عربی نیز به نقل از وزارت بهداشت رژیم اشغالگر نوشتند که در عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۳۵۰ صهیونیست توسط رزمندگان مقاومت کشته شده اند.

سخنگوی شاخه نظامی حماس ضمن اشاره به تلفات و فرار نظامیان صهیونیست در مقابل رزمندگان مقاومت، گفت که عملیات طوفان الاقصی در دفاع از مسجدالاقصی و اسرای آن ادامه دارد.

«ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس بامداد یکشنبه برای ارائه جزئیات جدید از عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم موقت صهیونیستی، سخنرانی کرد.

ابوعبیده در این سخنرانی گفت: «رژیم صهیونیستی پس از مشاهده قهرمانی مردان ما با بحرانی عمیق مواجه است. تهدید غزه و مردم آن یک بازی باخته و یک رکورد شکسته است».

به نوشته خبرگزاری‌ «شهاب» وی توضیح داد: «ارتش اسرائیل مانند ملخ جلوی چشمان رزمندگان ما بر زمین افتاد. تعداد اسرای اسرائیلی چندین برابر بیشتر از آن چیزی است که نتانیاهو فکر می‌کند».

این مقام حماس اظهار داشت: «با چه ارتشی ما را تهدید می‌کنید؟ با ارتشی که سقوط کرده و از دست ما فرار کرده است؟! سربازان آن سلاح‌های خود را رها می‌کنند».

ابوعبیده با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی در دفاع از مسجدالاقصی و اسرای آن ادامه دارد، افزود: «تعداد اسرای صهیونیست چندین برابر آن چیزی است که نتانیاهو اعلام کرده و آنها در تمام مناطق در نوار غزه نگهداری می‌شوند».

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که اوضاع در سرزمین های اشغالی بعد از حمله ناگهانی و غافلگیر کننده حماس خارج از کنترل است.

سی ان ان به نقل از ارتش اسرائیل گزارش داد که تعداد کسانی که جنبش حماس آنها را به اسارت گرفت بی سابقه است.

از سوی دیگر، شمار کشته‌های رژیم صهیونیستی بر اثر عملیات روز گذشته (شنبه) طوفان الاقصی حماس تا کنون به 300 نفر افزایش یافته است.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی از افزایش شمار کشته‌های اسرائیلی در عملیات "طوفان الاقصی" به 300 نفر خبر داد.

محمد ضیف، فرمانده گردان های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، به دنبال موشک باران گسترده رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت طی صبح امروز (شنبه) با انتشار پیامی آغاز عملیات توفان الاقصی را اعلام و خاطرنشان کرد: عزم خود را جزم کرده ایم تا نقطه پایانی بر جنابات رژیم صهیونیستی بگذاریم.

فرمانده گردان‌های قسام به دلایل آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه دشمن صهیونیستی اشاره کرد و گفت: جنایتکاران اشغالگر امسال صدها فلسطینی را شهید یا زخمی کردند، درخواست‌های ما در زمینه امور انسانی رد شد و ما همه روزه شاهد اقدامات اشغالگران در کرانه باختری علیه فلسطینیان هستیم.

وی در ادامه افزود: دشمن، مسجدالاقصی را مورد هتاکی قرار داد و به معراج گاه رسول گرامی جسارت کرد و محافظان مسجدالاقصی را مورد تعدی قرار داد و نظامیانش به مسجدالاقصی هتاکی کردند و ما قبلا در این باره هشدار داده بودیم.

ضیف گفت: ما تصمیم گرفتیم که به جنایات و عربده کشی های صهیونیست ها پایان دهیم، از این رو ما آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.