شماری از فرمادهان ارشد در پیمان ناتو چند روز پیش به مکانی سری در مرزهای لهستان و اوکراین سفر کرده و با «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین دیدار کردند.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه گاردین، برخی منابع نظامی گفتند که شماری از فرمادهان ارشد در پیمان ناتو چند روز پیش به مکانی سری در مرزهای لهستان و اوکراین سفر کرده و با «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین دیدار کردند.

به گفته این منابع هدف از این دیدار که پنج ساعت طول کشید کمک به سازماندهی دوباره استراتژی نظامی اوکراین و کمک به این کشور برای پیشروی نیروهایش در ضد حمله اش علیه ارتش روسیه و نیز رایزنی درباره طرح های نبرد زمستان آینده است.

این منابع در ادامه گفتند که این نشست منجر به تغییر در استراتژی نیروهای اوکراینی در ضد حمله اش شد به طوری که ارتش اوکراین اکنون بر جبهه زاپاروژیا متمرکز شده است. همان جایی که خطوط دفاعی مستحکم روس ها را در هم شکست.

این نشست در مرزهای لهستان پس از دیدار اعلام نشده ژنرال«تونی رادکین» فرمانده ارشد ارتش انگلیس و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در کی یف به منظور درک بهتر استراتژی اوکراین، صورت گرفته است.

در همین حال، یک فرمانده نظامی اوکراینی گفت که نیروهای اوکراینی توانستند که یکی از مستحکم ترین خطوط دفاعی روسیه را در  جنوب اوکراین بشکنند و از اکنون به بعد می توانند با سرعت بیشتری پیشروی کنند.

اوکراین ماه ژوئن گذشته ضد حمله خود به اشغالگران روس را آغاز کرد اما خطوط دفاعی روسیه که از آمادگی بالایی برخوردار بود و با میدان های مین حمایت می شود باعث کندی پیشروی نیروهای اوکراینی در جنوب اوکراین و حرکت آنها به سمت دریای آزوف شده است.

این در حالی است که نیروهای اوکراینی روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کردند که پرچم این کشور را در روستای «روبوتین» در استان«زاپاروژیا» در  جنوب این کشور و در نزدیکی 10 کیلومتری جنوب شهر«اوریخیف» واقع در خط جبهه به اهتزاز در آوردند.

این فرمانده که در رأس برخی از نیروها به سمت روبوتین بود و از اسم مستعار «کومبات» استفاده می کند گفت که این جا متوقف نمی شویم.

وی افزود که بعد از آن شهر«بردیاسنک» داریم و بعد از آن بیشتر پیشروی می کنیم. 

این فر مانده اوکراینی تأکید کرد: قبل از آن به نیروهایم گفتم که هدف ما روبوتین نیست. هدف ما دریای آزوف است.

کومبات گفت: از راه مین گذاری شده عبور کردیم و به آن خطوط رسیدیم و با این کار می توانیم به جلو پیشروی کنیم. من مطمئنم از این جا می توانیم با سرعت بیشتری پیشروی کنیم.

وی در ادامه گفت که نیروهای اوکراینی وارد مناطقی شدند که چیزی جز تیم های »لجستیکی روسیه» در آنها نیستند.

این فرمانده اوکراینی تأکید کرد که  شکستن خطوط دفاعی روسیه در آن جا دیگر سخت نیست.

 روستای روبوتین در  100کیلومتری  بندر بردیانسک  در ساحل دریای آزوف واقع شده است و در 85 کیلومتری شهر استراتژیک «میلیتوپل»است که هر دوی این مناطق در اشغال روسهاست.

مسکو پیشروی اوکراینی به سمت  روبوتین را هنوز تأیید نکرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.