اوکراین وعده داده است که در تلافی حملات موشکی روسیه، در صدد تدارک ضدحمله‌ «مشت آهنین» است.

به گزارش جماران، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین با محکوم کردن حملات گسترده روسیه به شهرهای مختلف اوکراین، وعده داد که نظامیان کشورش مقدمات حمله متقابل علیه نیروهای مسکو را تدارک خواهند دید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه  آقای زلنسکی در سخنرانی عصر جمعه گفت: «تنها شر مطلق می‌تواند چنین وحشتی را علیه اوکراین ایجاد کند».

بر اثر شدیدترین حملات روسیه در دو ماه اخیر در بامداد روز جمعه ۲۸ آوریل به شهرهای سراسر اوکراین، شمار کشته‌ها دست کم به ۲۶ نفر از جمله پنج کودک رسیده است. کی‌یف ‌می‌گوید ۲۱ موشک و دو پهپاد تهاجمی روسیه را در شبانه روز گذشته منهدم و سرنگون کرده است.

به گفته مقامات محلی، از مجموع کشته شدگان حملات دیروز، ۲۳ نفر از جمله چهار کودک در شهر کوچک و تاریخی اومان در شرق اوکراین جان خود را از دست داده‌اند.

حمله پهپادی به مخازن نفتی در کریمه

یک مقام انتصابی روسیه در شبه‌جزیره کریمه روز شنبه گزارش داد که در پی اصابت یک پهپاد به یک مخزن نفتی، آتش سوزی گسترده‌ای در این ناحیه رخ داده است.

میخائیل رازوژایف که از جانب روسیه به عنوان فرماندار شهر بندری سیواستوپل در شبه جزیره کریمه گماشته شده است، ویدئوها و عک‌س‌هایی از این آتش‌سوزی را در کانال تلگرام خود منتشر کرده است.

مقامات اوکراین اظهار نظر فوری در مورد این آتش‌سوزی نکردند.

«میخائیل شیریمیت»نماینده دوما از منطقه کریمه گفت که حمله پهپادی اوکراین به سیواستوپول یک اقدام تروریستی برای ترساندن غیرنظامیان است.

وی اوکراین را متهم کرد که در پوشش قرارداد حبوبات به سیواستوپول حمله می کند به همین دلیل در ادامه این قرارداد باید تشکیک کرد.

روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را در سال ۲۰۱۴ میلادی تصاحب و به خاک خود ضمیمه کرد.

 در تحولی دیگر، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مرکز مطبوعاتی نیروهای این کشور اعلام کرد که آماده‌سازی ارتش این کشور برای ضدحملات علیه نیروهای روسیه تقریبا کامل شده است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات اعلام شده از سوی کشورهای متحد برای اوکراین تا حدی تحویل داده شده است، گفت: آموزش برخی از انواع تسلیحات توسط نیروهای کشور رو به پایان است.

رزنیکوف خاطرنشان کرد که علاوه بر تانک‌های لئوپارد-2 و چلنجر، اوکراین تعداد زیادی خودروی زرهی تحویل گرفته است افزود: «ما منتظر تانک‌های لئوپارد-1 و آبرامز بیشتر هستیم. اما فکر نمی‌کنم این تانک‌ها بتوانند به عملیات ضدحمله برسند اما آموزش تیم‌های ما برای استفاده از آن در آمریکا و آلمان ادامه دارد».

وزیر دفاع اوکراین ادامه داد که ارتش این کشور شمار زیادی خودروی زرهی خریداری کرده و تا حدی تحویل داده شده است.

رزنیکوف با تاکید بر اینکه تجهیزاتی وجود دارد که هنوز آموزش آنها به پایان نرسیده است، گفت: زمانی که آموزش نیروها و تکمیل تجهیزات به پایان برسد، ضدحمله اوکراین آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.